Announcement

Collapse
No announcement yet.

ccondrups prosjekter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    ... 10 bilder per post ..

    4. Montering av børsteløs motor, ny regulator og Tamiya TLU-01 lyskontroll

    Mange ledninger som skal på plass, satt i mange timer med å få dette ryddig og ble dessverre ikke fornøyd, jeg synes fortsatt det ser rotete ut - men det får så være. Dette er første gang jeg har loddet en motor og esc, så får satse på jeg lærte litt til neste gang. Alle ledninger er sleevet med strømper og krympestrømpe fra Elfa.

    Her er jeg nettopp ferdig med noen timer med lodding. Kortet inn alle ledninger så mye jeg kunne, så det ble mye lodding denne dagen.



    Mekkebenken var et salig rot innen jeg ble ferdig med lodding og sleeving, men det fikk vi da ryddet opp igjen til slutt



    Og til slutt en sammenlikning mellom det gamle børstesystemet og det nye børsteløse systemet
    Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:20.
    Min prosjekttråd

    Comment


    • #62
      Det ble Kjempefint !! Hvilket børsteløs system har du kjøpt?
      Speed pssion ett eller annet... Lurer litt på speed passion.. det her:
      http://www.rcmart.com/catalog/rc-mot...?cPath=293_946 Er det noe å satse på?
      Offroad : Schumacher rascal ; Losi 8ight-T : Onroad : Mini-z mr01 ; Mondeo/Civic Tamiya FF01 ; Losi xxx-s halveis G+ : Radio : Futaba 3PK : Heli : E-flite Blade mCX

      Comment


      • #63
        Takk takk, jeg lurte litt på det settet du linker der selv, men endte opp med dette:

        We sell RC Rock Crawlers, Drift, Touring, Truck, Car kits, Parts, ESC, Motors, Servos, Tires, Bearings, Bodies, Damper & RC Accessories. We ship worldwide!

        +
        We sell RC Rock Crawlers, Drift, Touring, Truck, Car kits, Parts, ESC, Motors, Servos, Tires, Bearings, Bodies, Damper & RC Accessories. We ship worldwide!


        Litt mer penger, men sensorbasert og ordentlig kvalitet.
        Min prosjekttråd

        Comment


        • #64
          Bare hyggeli! Takk for informasjonen... jeg skal tenke over det
          Offroad : Schumacher rascal ; Losi 8ight-T : Onroad : Mini-z mr01 ; Mondeo/Civic Tamiya FF01 ; Losi xxx-s halveis G+ : Radio : Futaba 3PK : Heli : E-flite Blade mCX

          Comment


          • #65
            Mottok pakke fra Towerhobbies i dag, så er ting klart for modding med styren osv her. Kan iaf ikke lengre unnskylde meg med at jeg ikke har utstyr og materiell



            Link til stor versjon av bildet.
            Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:21.
            Min prosjekttråd

            Comment


            • #66
              Originally posted by ccondrup View Post
              Takk takk, jeg lurte litt på det settet du linker der selv, men endte opp med dette:

              We sell RC Rock Crawlers, Drift, Touring, Truck, Car kits, Parts, ESC, Motors, Servos, Tires, Bearings, Bodies, Damper & RC Accessories. We ship worldwide!

              +
              We sell RC Rock Crawlers, Drift, Touring, Truck, Car kits, Parts, ESC, Motors, Servos, Tires, Bearings, Bodies, Damper & RC Accessories. We ship worldwide!


              Litt mer penger, men sensorbasert og ordentlig kvalitet.

              Hvordan foregår programmeringen av motor/esc? Lettvint fremgangsmåte?
              sigpic HPI Sprint 2 Drift | FG Monstertruck | ARC Cessna | Multiplex Mentor | Multiplex Easyglider | Kyosho Mini-Z Monster jubileumsutgave m/lipo | Kyosho PureTen | Tamiya Leopard tanks | Tamiya "The Frog" | Futaba 7C 2,4Ghz | Futaba 3PM 2,4Ghz |

              Comment


              • #67
                Det er såre enkelt, her er min første Youtube-video

                Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:22.
                Min prosjekttråd

                Comment


                • #68
                  Fine greier det der. Følger det programmeringskortet med, eller kjøpes det utenom?
                  sigpic HPI Sprint 2 Drift | FG Monstertruck | ARC Cessna | Multiplex Mentor | Multiplex Easyglider | Kyosho Mini-Z Monster jubileumsutgave m/lipo | Kyosho PureTen | Tamiya Leopard tanks | Tamiya "The Frog" | Futaba 7C 2,4Ghz | Futaba 3PM 2,4Ghz |

                  Comment


                  • #69
                    Proggramerings kortet det følger med, så vidt jeg har skjønnt! Tilbake melding på combo da Vurderer samme selv i min xxx-s mulig jeg kjører team orion motor i stede men får se hehe

                    Nice hvertfall! Kjører du med lipo?

                    Retteråsen
                    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by Retteråsen View Post
                      Kjører du med lipo?
                      Meg du spurte her? Isåfall, ja bruker lipo på alle modellene mine (fly, helikopter, båt..)
                      sigpic HPI Sprint 2 Drift | FG Monstertruck | ARC Cessna | Multiplex Mentor | Multiplex Easyglider | Kyosho Mini-Z Monster jubileumsutgave m/lipo | Kyosho PureTen | Tamiya Leopard tanks | Tamiya "The Frog" | Futaba 7C 2,4Ghz | Futaba 3PM 2,4Ghz |

                      Comment


                      • #71
                        Tenkte mest på ccoundrup meeen kjekt og vite:P hehe tenkte jeg skulle begynne med lipo da jeg får meg BL får det siste kruttet da

                        Retteråsen
                        Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                        2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                        Comment


                        • #72
                          Programmeringskortet følger med en del av regulatorene, jeg har kjøpt Speed Passion sin GT 1.1 LPF og kortet på videoen fulgte med den. Regner vel med at dette blir fremhevet i de fleste annonser uansett.

                          Jeg har en god blanding av Nicd, Nimh og Lipo akkurat nå, jeg kommer til å gå helt og holdent over til LiPo eller A123 når økonomien tillater det.
                          Min prosjekttråd

                          Comment


                          • #73
                            Okei a123 har ikke jeg fått med meg hva er men men hehe :P (A) >Blir vel lipo overgang for min del også ja
                            Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                            2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                            Comment


                            • #74
                              A123 kontra LiPo:
                              - A123 tåler juling og punktering osv uten at man trenger være redd for brann/eksplosjon
                              - A123 er noe tyngre enn Lipo, så det vil nok ikke slå an hos de som flyr, men burde ikke ha mye å si for oss som drifter. Uansett endel lettere enn Nickel-baserte celler
                              - A123 kan fullades på 15 minutter uten at det går utover batterikapasitet over tid. Det bør altså være nok med 2 pakker, for pakke 1 lades på tiden det tar å tømme pakke 2...
                              - A123 skal visstnok vare dobbelt så mange brukssykluser som Lipo gjør

                              Mer info om A123:
                              SinCity Jets A123 info
                              RCpartner lodder og selger A123
                              A123 Racings hjemmeside er under utvikling
                              Gylling.no forklarer litt mer på norsk, og har en interessant lydfil/mp3 fra NRK. Her ligger også videoer som viser punktering av A123 og andre typer celler.
                              Horizon sin side har fortsatt noen batteripakker og Sonic-laderen

                              At Horizon fører dette bør bety at Smallsize kan skaffe - så jeg lurer fælt på hvorfor ikke A123 har slått an mer enn det har gjort hittil...

                              Endel nyere batteridriller fra deWalt osv kommer med A123, så endel RC-folk har kjøpt sånne og plukket dem fra hverandre :P
                              Last edited by ccondrup; 5 November 2008, 02:27.
                              Min prosjekttråd

                              Comment


                              • #75
                                Okey, det er veldig stille i forumet her om dagen, så jeg slenger ut et lite tips om pussing av hjulbuer.

                                Da jeg så at Tamiya R34-karosset ikke hadde små dimples midt i hjulet så man vet hvor man skal sette sirkelkutteren, så skjønte jeg at her blir det mye pussing.. Jeg liker ikke å sitte og pusse i evigheter, spesielt hvis jeg føler at resultatet bare blir sånn halvveis.. så jeg prøvde denne metoden:

                                Ta lokket fra en vanlig sprayboks, og montér dette på en drill. Kle lokket med sandpapir, og puss i vei. Jeg prøvde først med Dremel, men det fungerte ikke optimalt. Dremel-motoren var ikke sterk nok til å dra denne rundt på lave hastigheter, og på høye hastigheter blir det for mye kast til at pussinga blir bra.

                                1. Okey, så hvordan fester du dette lokket til drillen din? Jeg brukte holderen til en hullkopp. Dette fåes på Jernia/Clasern, min er av merket Sandvik.
                                I tillegg trenger du gaffa-tape og sandpapir. Jeg har brukt 240 grovt våtslipepapir som kjøpes i A4-ark.




                                2. Lag en smultring av et stykke tape, med klisteret utover. Fest denne utenpå lokket, fordel å legge skjøten ned først så du får unna det svake punktet



                                3. Nok en stripe tape, denne må være lang nok til å strekke rundt lokket. Klistre denne fast til tapen som allerede sitter fast i lokket, også denne med klisteret ut



                                4. Så klipper du til en stripe sandpapir, gjør den et par mm for lang, slik at du kan overlappe skjøten papiret danner. Husk å legge overlappingen på papiret slik at det dras med retningen drillen spinner.



                                5. Drillen setter du fast i skrustikka, og setter fast på middels hastighet, slik at du kan holde karosseriet med begge henda. Hvis du ikke har skrustikke kan du få en annen person til å holde drillen fast mens den ligger på en benk e.l. Uansett; husk vernebriller!
                                Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:23. Reason: bilder
                                Min prosjekttråd

                                Comment

                                Today's Birthdays

                                Collapse

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X