Announcement

Collapse
No announcement yet.

ccondrups prosjekter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hehe, tror du skal vente litt til på en av de du har sett på her da.
    Den motoren jeg snakket om er en 23T børstemotor
    Sunnfjord RC Klubb
    ::Tamiya:: TA03R-S | TA01 | FF-01 | TT-01 | TB-02D | Hilux High-Lift | TA03R-S TRF + Taisan body | Pajero

    Comment


    • #32
      Får vel bestille ett set
      Men når skal du bestille nye deler da?? Skulle kanskje hatt noen deler jeg og..
      Nå ser min slik ut



      Gassar til det raser
      Vidar Brakstad 28år -Romsdal RC klubb- TT-01 Novak GTB ESC 5,5T, Xray T2 US\EU Nosram ESC Nosram 4,5T, og en offroad tt-01 7.5T pp

      Comment


      • #33
        Se der, ja, fin bil! Du har jo skikkelig elektronikk der, det er jo det jeg mangler på min foreløpig... men har nok av xxx-s deler og stash til å holde en stund nå... (PM om du er interessert i å kjøpe noe)

        .. faktisk hadde jeg så mye rart liggende i forskjellige små hauger og poser at jeg bestemte meg for å ta en skikkelig opprydning så jeg kunne få litt oversikt... kanskje ikke veldig interessant for dere, men jeg er veldig glad jeg fikk gjort det. Nå er alt organisert i poser, esker og liknende! Det var et skikkelig prosjekt... tok mange timer. Begynte rundt midnatt og har ikke kommet meg i seng enda - tok noen bilder i løpet av prosessen, så her kommer en animert gif. Man ser sola sniker seg opp i bakgrunnen, så det gir et inntrykk av at timene gikk, hehe



        Og et par bilder fra hvordan det så ut til slutt. Chassiset som står alene er Fabiz sitt (takk for hjelp, som vanlig!)





        Nytt på bygget er at jeg har fått på plass JRX-S shock standoffs, så nå sitter demperne fast. Har også fått myke fjærer som skal på plass snarest, og har fått fikset Heavy Duty sort drivbelte. Ruller lettere nå, ser mye riktigere ut med "mindre knekk" på beltet rundt pulley/spur.
        Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:15.
        Min prosjekttråd

        Comment


        • #34
          Hehe nok deler du ja, sikker på det Elektronikk må man ha vettu..
          Har akkuratt bestillt noen smådeler, så vet ikke om jeg trenger noe enda.
          Det er jo 128 drev på denne å så bestillte jeg 20t drev. Det er en 5.5T motor i.
          Vil ikke dette bli lit feil giring? Håper drevet blir rett. 20T med 64 pitch samme som 128 dreve. Men lurer på om jeg skal få i noen tamiya trf dempere eller xray t2.


          Men du har ikke stabstag sett eller fester bake?? For og få montere et stag bake??
          Last edited by turbo_fever; 20 May 2008, 16:42.
          Gassar til det raser
          Vidar Brakstad 28år -Romsdal RC klubb- TT-01 Novak GTB ESC 5,5T, Xray T2 US\EU Nosram ESC Nosram 4,5T, og en offroad tt-01 7.5T pp

          Comment


          • #35
            Er stabstag det som heter sway bars? Jeg har vel ca 15 stk til front, men ingen bakre til overs. Jeg tror ikke jeg kommer til å bruke den jeg har med det første, men vil gjerne ha muligheten til å eksperimentere litt med og uten osv.

            Okey, liten update:
            Satt her uten noe spes å gjøre, så jeg tok frem et kaross som har ligget på hylla her lenge - et kaross jeg egentlig ikke liker, jeg bare impulskjøpte det mest appelerende karosset som lå i butikken der og da..

            Karosset er et HPI 200mm Toyota Celsior aka. Lexus LS430. Jeg går ikke for noen spes look, bare finner på mens jeg jobber egentlig.

            1. Det var liten tvil om hva som ble første tiltak; fronten på bilen er forferdelig. Store femi lykter og altfor rund grill. Chop-chop! Grill og lykter kappet i høyden, og så blir det mesh i grill og noe annet enn de stygge klistremerkene på lysa.

            2. Så mekket jeg et soltak, og som bildet viser er jeg midt i en drøy maskeringsprosess.



            Så langt har jeg bestemt meg for at bunnen blir gun metal, og stripene i sølv. Sitter og funderer på farge til toppen, jeg har: Gull, grønn, blå, lilla, rød og litt annet å velge i - alle er Tamiya metallic... vanskelig gitt. Noen tips til hva som funker bra sammen?
            Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:16. Reason: flyttet bilde
            Min prosjekttråd

            Comment


            • #36
              Den er grei du, får vel kjøpe nytt sett da.. Blir ikke så værst det karosserie der til slutt.
              Skal du bare bruke opp det du har av farger eller?
              Gassar til det raser
              Vidar Brakstad 28år -Romsdal RC klubb- TT-01 Novak GTB ESC 5,5T, Xray T2 US\EU Nosram ESC Nosram 4,5T, og en offroad tt-01 7.5T pp

              Comment


              • #37
                DET tok tid, det!
                Dette skulle jo liksom bare være en kjapp slurvejobb til et basher-shell.... men hadde ikke så mye å gjøre på i dag, så fiklet videre med maskeringen, og endte opp slik:





                Tror jeg har bestemt meg for farger nå mens jeg har sittet her, lakker litt nå og så kommer det vel noen flere bilder i morgen.
                Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:16. Reason: bilder
                Min prosjekttråd

                Comment


                • #38
                  På den jobben der så ville jeg nok heller brukt flytende maskering. Da maler man på 3 lag med maskerings-"maling" og så skjærer bort der som man skal ha lakk.
                  RC Drift Club Norway | LMBK

                  Comment


                  • #39
                    Jupp, takk for tips - faktisk prøvde jeg flytende maskering i forrige uke, da for å overføre noen flammer jeg tegnet opp. Funket fint det, men slik som her som det skal være rette linjer overalt stoler jeg mer på en rett stripe tape enn på den vinglete stien skalpellen tar i hånda mi

                    Skal få ut noen bilder av det andre karosset med ghost flames når jeg får gjort litt mer på det, men nå skal Lexusen lakkeres, finally!
                    Min prosjekttråd

                    Comment


                    • #40
                      Lakkert og delvis montert - bl.a står kaross litt skjevt fordi jeg ikke har laget hull til stolpene bak enda. Vurderer fortsatt om jeg skal sette på vinduslister, evt male dem selv i sølv, eller la det stå som nå.. heller ikke bestemt meg for hva jeg gjør med lyktene, for nå lar jeg maskeringen være på. Må jeg si jeg ble overrasket over at jeg fikk fikset et mer agressivt utseende bare ved to kjappe mods i front. Det hjalp veldig, nesten så jeg liker bilen nå






                      Hengslene til soltaket mekket jeg av servohorn fra liten flyservo, bit av en kaross-stolpe, noe overskuddslexan fra karosset og litt vanlig super attack lynlim/superlim. Pusset delene til ønsket størrelse, limte sammen og mistet i gulvet før montering... fant aldri igjen de knøttsmå greiene, og erstattet den ene med kaross-stolpe. Tok et par timer å knote alt på plass. Nærbilder:





                      Den ene siden er midlertidig montert med tape, fordi ja, jeg vurderte såklart å koble soltaket til en servo, men vi får se om jeg gidder, konstruksjonen er ikke spesielt sterk. Gøy å ha testet ut idéen i alle fall.

                      Ris/ros er alltid velkomment, takk for oppmerksomheten
                      Last edited by ccondrup; 8 October 2011, 19:17. Reason: bilder
                      Min prosjekttråd

                      Comment


                      • #41
                        Tøft tøft... skal du ha lyktehus?
                        Team Losi XXX-S : Spektrum DX3 : Team Losi Xcelroin 6400kv: Team EVOLUTION BROTHERS

                        Comment


                        • #42
                          FY FAEN!!
                          all hail ccondrup!!

                          digger lakkstilen :P
                          soltaket var genialt
                          Robert Andrè Gråwe,22 år, nes i akershus
                          TT-01R Carbon,futuba 3pm(spectrum),og snart børsteløst av hemmelig merke og turn

                          Comment


                          • #43
                            den ble jo utrolig lekker da
                            Kai Arne hallingdrifter Øen:P 88 modell regn ut alderen selv:P
                            Bo sted: Hovet/Bærum
                            Prosjektet er en tamiya tt-01D som jeg driver litt med.

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by H-augen View Post
                              Tøft tøft... skal du ha lyktehus?
                              Gjerne... vet du om noen som passer?

                              Originally posted by znippo View Post
                              digger lakkstilen :P
                              soltaket var genialt
                              Hehe, takker - jeg synes fargene matchet bra, men bildene er litt off.. I det jeg lagret som jpg mistet jeg litt av skinnet i gullfargen, ble litt mer brun.. men ser iaf flott ut i solskinn, kan trygt anbefale fargekomboen. Gun metal er jo en feeet farge!

                              Originally posted by hallingdrift View Post
                              den ble jo utrolig lekker da
                              Takk for det
                              Min prosjekttråd

                              Comment


                              • #45
                                Akkurat nå sitter jeg og sikler etter xxx-s
                                Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
                                Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X