Announcement

Collapse
No announcement yet.

Retteråsen's Drifte Prosjekter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Herlig Martin, har hatt en liten pause ifra drifteren jeg nå, men tenkte å sette meg ned iløpet av helgen igjen og se over bilen, bestille deler til VM samt fortsette på karosseriet!

    Har også drevet med et lite 1:1 prosjekt ogsåå. Ny bruksbil = ny utgift

    God sommer da følkens!



    Retteråsen
    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

    Comment


    • Sitter her like før jeg skal legge meg, og regnet pisker ned bak meg! Derfor satser jeg faktisk på samme dritt været imorgen slikat jeg kan få oversikt over hobbyrommet igjen, etter et par uker uten å ha vært oppe der (A)

      Fikk bare litt nok en preiode etter geiteryggen, plutselig sa alt stopp. Men suget er der, og har alltid vært der har som dere sikkert har skjønnt alle sammen diagnosen Driftoholic! Så det klør etter å bli klar til England, samt treffe folka og slædde litt igjen!

      Noen som er med på å lage et meet? Bare for å kjøre, møtes spise litt (grille elns) være sosiale, og kjøre sidenlengs for alle penga! Kanskje shoote litt film og hygge oss... Noen som er gira på det eller?
      Forslag til Når? Hvor? Hvordan?

      Retteråsen
      Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
      2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

      Comment


      • jeg har lyst
        Drammen rc klubb Sprint 2 med Robitronic 5.5t ,Spektrum dx3s, Tamiya M-03L, Hpi E-Savage, Tamiya Nitro Thunder, Sportwerks Raven st og div. andre prosjekter=) If you feel that everything is under control, you just NOT drive fast enough!

        Comment


        • Idag har jeg pusla litt med drifteren, har plukket den nesten i molekyler, bare igjen forstilling. Den tar jeg etter på. Så blir det ikke sååå mye deler strødd rundt, synes det er ryddigst å gjøre det slik.

          Kjørte med røyk på geiteryggen, og da ble noen deler litt rustete. Disse har jeg lagt i cola/ketchup bad til i morgen så får vi se om det funker for å fjerne overflate rusten som legger seg.


          Her ser dere bilen nedplukket halvveis.



          Slik blir bilen helt hundre rengjort og oppsmurt. Dette gjør jeg minst to ganger i året. Eller oftere om det trengs, denne gangen trengtes det sikkelig så ja da ble det hvertfall en ekstra gang!

          Har også sendt en HUGE bestilling til absolutthobby, på deler jeg synes bør byttes før VM. Kulelagre, dempere, ball ends og studs, bærebruer, bygge differ på nytt. Og sikkert mer jeg ikke husker i skrivende stund.

          Stay tuned!

          Retteråsen
          Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
          2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

          Comment


          • synes også det er lettest å ta bakstilling og forstilling for seg selv, blir fort rot hvis man skal ta alt på en gang.
            er ikke dumt å rengjøre og overhale en gang i blant nei

            men ruster ting av røyk da? den skjønte jeg ikke helt..

            plejmo
            Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
            Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
            Smått&Rått Harstad

            Comment


            • Jepp du skjønner røykpatronene fra bjørnax mener jeg produsenten heter, elefun.no selger slike patroner med røyk. Uansett, støvet som kommer fra disse patronene, gjør at det legger seg overflate rust, og siden jeg ikke var flink nok med å legge plastikk pose over chassiet mitt, eller lagde meg sikkelig brakett så kom det litt støv på venstre siden bak. Derfor ble det litt overflate rust, men prøver å få delene renvasket og overhalt. Uansett har jeg bestilt alle ''skadede'' deler nye ifra robitronic.
              Men synes det er morro å få tingene fine igjen, samt de kan bli en slags reserve del om noe skulle ryke..

              Retteråsen
              Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
              2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

              Comment


              • tro hva det egentlig er i den røyken da? må jo være noe nifse greier

                plejmo
                Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                Smått&Rått Harstad

                Comment


                • Opprinnelig er dette røyk man hiver inni ventilasjons anlegg for å sjekke om lekkasjer.. Dette har noen smarte hoder funnet ut at kan brukes til å henge ytterst på fly vinger etc, også har noen smarte (A) andre driftere, funnet ut at dette kan lage røyk bak bilene. Forutsatt du tar noen forhåndsregler om å ikke få røyken i kontakt med bilen.

                  Derfor legger jeg chassiet i en brødpose, samt skal lage en sikkelig brakett for å distansere bilen og patronen. Den brenner/svir jo så den blir varm, derfor er det kjekt at den ikke er i direkte kontakt med hverken chassi eller karosseri...

                  Retteråsen
                  Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                  2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                  Comment


                  • Bakre del av chassi er montert og fremre er demontert og lagt i Zalo bad, monterer nok bilen helt igjen i kveld tenker jeg. Vanker kanskje noen bilder også. Så fortsetter jeg med AE86 karosset.

                    Neste steg på VM karosseriet er å klippe ut bodykittet samt maskere det hele. Nå kan det hende at fargene mine blir endret litt pga planer mtp Team og det hele men dette ser vi.

                    Retteråsen
                    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                    Comment


                    • hadde vrte gromt med et meet før wm så jeg er med

                      Comment


                      • Det er bra Morten, i værste fall får vi ta en uoffisiell dag oppå birken da vettu

                        Retteråsen
                        Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                        2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                        Comment


                        • Det vakke rare responsen her, kanskje alle har feire??

                          Nuvel delene til forstilling er vasket og tørket, skal montere bilen sammen igjen nå! Og kjøre på med trening! Må til absolutthobby og hente meg et batteri imorgen siden jeg ikke har noen igjen som lever
                          Og om noen vil så har jeg motorcombo jeg selger, komplett robitronic combo med programmeringskort Med orginal emballasje på alt!

                          Kommer vel litt bilder ikveld eller i morgen tenker jeg

                          Retteråsen
                          Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                          2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                          Comment


                          • er lite liv pga alle bor på nermeste bane =D Flytta inn på sørli jeg ass:P satser på å være der kl10 imorra å bli en stuuund =D Men er med på meet, men er så dårlig til å arrangere sånt at det tar jeg ikke på meg :P Kan hjelpe til da seff=D
                            ||Losi XXX-S||HB CyclonTC|||TekiN||NosraM||SavoX||IP||GreenDrift||

                            Comment


                            • Kan vi ikke bare sette endag, så snakker du med trygve? Også har vi en felles trening. Kostnaden må vi evt betale til LMBK ?
                              Spikre en dato så blirre meet

                              Bilen til Sheriffen er komplett igjen, og som ny. Eller dvs jeg bytter ut alle slite deler når jeg får dem, og kjører på de gamle delene inntil VM står for tur, slikat den er fitt 4 fight
                              Bilder er tatt, men orker ikke stresse mer med dem før i morgen


                              Retteråsen
                              Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                              2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                              Comment


                              • jeg blir kanskje med men kommer litt ann på hvor det er.

                                Mvh Daniel
                                Kyosho pure ten alpha 1 Kyosho TF-5 Schumacher SST Axis pro:BL Axial SCX10 Honcho Traxxas slash 2WD: BL HPI RS4 micro SPORT HPI RS4 micro DRIFT Novak Kinetic/Ballistic 6,5t Castle creations sct edition HK GT3B Futaba Hitec TRAXXAS T-MAXX 3.3 Sakura D3 CS
                                http://www.youtube.com/user/Driftkingskyline

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X