Announcement

Collapse
No announcement yet.

Duttleif's Driftebil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Duttleif's Driftebil

Min driftebil, en LOSI XXX-S G+
    javascript:hs.expanders[1].doFullExpand();

Iogmed at hele bilen i seg selv er av grafitt eller alu så er det ikke mye jeg kommer til å gjøre med chassiset utenom å holdet dette vedlike.

Selve karrosseriet er helt nytt og nylakkert, så har ikke så lyst til å røre dette for mye.. Enda.
    Satser i første omgang på å kjøpe et helt nytt karosseri i hardplast, om dette er å oppdrive da.

Ellers så regner jeg med at jeg kommer til å kjøre med det oppsettett som fulgte med enn så lenge.
    Kommer nok til å bytte fartsregulatoren PGA dårlig erfaring med denne. Og blir vell og til at jeg etterhvert, om interessen for dette er der, ryker på et børsteløst system. Den tid den sorg.

Nå i første omgang så er planene simple:
    -Lære meg å kjøre
    -Skaffe ekstrakarosseri/nytt
    -Sikkert et lite knippe dekk og felg
    -Bytte fartsregulator
    -Enda flere LiPo batterier
    (Er ikke lett når 2 stk 2200mah skal drive 3 stk biler..)

Ellers er jeg veldig glad for tips til hvilke sider jeg burde bestille i fra og ikke, samt HVA jeg BURDE skaffe meg.
    Futaba 3PM-X
    Axial AX10(x2) | Axial SCX10(x2)
    Losi XXX-S | HPI Savage
    | Tamiya CC01 Pajero

God bil, ALDRI selg den. (Det gjorde jeg )
    Lykketil med kjøringen!

Retteråsen
    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

Comment

Bilen har kosta meg mye allerede i deler + verktøy. Enda har jeg ikke fått bestilt nye skruer så jeg får skifta ut disse forrige eieren ødela! så salg er nok uaktuelt av flere grunner!

Forøvrig skal det nevnes at jeg tok både motor og fartsregulator i dag likt..
      Var jo litt gøy i det det kom dekkrøyk som F ut!

Så, nå blir det å skru bilen helt i fra hverandre, gnikke og få skikkelig ren, bytte litt deler, bestille børsteløst oppsett som klarer 3S lipo så jeg slipper å invistere i nye batteri.
      Futaba 3PM-X
      Losi XXX-S | HPI Savage
      | Tamiya CC01 Pajero

Comment

Heldiggris, den dagen jeg får lov til å kjøpe driftebil skal det bli en XXX-S. Flott bil!
        Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
        Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

Comment

Takker. Følte jeg var litt heldig angående bilen. Bytta den i mot noen datadeler som bare lå og samla støv her.
          Ergo; Noe med null verdi for meg mot noe som er være gøy og blir brukt..

Har da bestilt 2 pakker med skruesett til bilen nå!

Mangler fortsatt motor og esc.
          Dere som er litt mer innepå dette
          Burde jeg satse på børstemotor eller børsteløst?
          Last edited by Duttleif; 9 August 2009, 13:34.
          Futaba 3PM-X
          Losi XXX-S | HPI Savage
          | Tamiya CC01 Pajero

Comment

Børsteløst bør du satse på, har en mamba max 6900kv motor og esc til salgs om noen dager hvis du er sugen, send meg en pm om det frister...
            RC4WD Trailfinder 4Link
            Axial SCX10

Comment

Ferdig med demontering og konstantert at selve hovedchassiset var bare å hive, og bestille nytt. I grafitt såklart!

Ikke rart den logra i litt hastigheter.

Sånn ser da resten av losien ut nå.

Det meste er klar til vask og litt pussing

Siden jeg ikke får begynt på monteringa enda pga manko på skruer som ikke er ødelagte og et chassis som og er søppel så har jeg laget "nye" dempere hele veien rundt av både nye og eldre deler.
              Resultat:

Planene videre er å rengjøre alle delene, rense og smøre kulelager.
              Bytte skadete plastdeler mot nye.
              Bestille motor og ecu.
              Samt et par litt hemmelige ting som vil, forhåpentligvis, skille min xxx-s ut fra andres!
              Futaba 3PM-X
              Losi XXX-S | HPI Savage
              | Tamiya CC01 Pajero

Comment

Denne komboen her noe å satse på?
                Futaba 3PM-X
                Losi XXX-S | HPI Savage
                | Tamiya CC01 Pajero

Comment

Hei!

Ville bare si at det med det chassiet var det eieren før meg igjen som gjorde. Jeg gadd bare ikke bry meg; for det første fordi jeg ikke merket noe nedsatt kjøreegenskaper, og for det andre at Losi sluttet å produsere grafitt-chassiet for en god stund siden. Mao fikk jeg ikke tak i... Det med skruene var heller ikke meg, men når jeg brukte riktig verktøy (tomme) så fikk jeg dem opp.

Det børsteløs settet du linket til er svært bra! Bare pass på å gire litt lettere da...

Skjermkortet jeg fikk er heller ikke helt i form, men skal teste det i en annen maskin i dag for å se om det er chipsettet mitt som ikke støtter det fullt ut.

Lykke til med planene dine for bilen!

Mvh
                  Halvard
                  Halvard "Bellduck" Soma '94

Comment

ansvarsfraskrivelse. . .

Jeg har hørt mye negativt om det børsteløse settet der. Hørt om flere som har måtte bytte de inn da de ikke har virket. Men dette er ikke egne erfaringer. 10,5T kan nok også bli litt snaut til drifting..

Ville heller sattset på noe som denne http://www.rcmart.com/catalog/rc-brushless-hobbywing-comboa3-ezrun-sensorless-60aslh-version-p-28781.html

Billig og bra
                    --- Team Associated B4 FT og en Team Losi XXX4 G+ ---
                    sigpic

Comment

hmm 10.5T er vel det som er laveste lovlige Turn antall i den store drifte verden mtp påkonkuranser??
                      Sverre Finnerud '83 modell
                      FF4 Shafty Crawler med masse snadder
                      frekvens 2.4ghz

Comment

I den store drifeverden er det begrensninger på 10,5t ja.
                        Men her hjemme er det ikke noen begrensningene. Her er RCDCN reglement http://rcdcn.no/regler.php
                        Og de færeste reiser vel utenlands å kjører
                        sigpic

Comment

En riktig satt opp 10.5 turn holder sannsynligvis mer enn nok.

Hvor stor motor man trenger avhenger egentlig kun av størrelsen på banen man kjører. Ser på bilder fra mange drifteløp i USA og Asia at de setter opp kjegler etc på parkeringsplasser og da blir ofte banene mye mindre enn hva touringbanene vi har kjørt på i Norge er. På en liten bane holder 10.5 turn mer enn nok. Jeg begynte selv med 19t børstemotor på parkeringsplasser og det funka knallbra. Hvis du skal kjøre på touringbaner og holde kontraen på hele langsiden så kan det bli for lite med 10.5.

En bil med driftedekk kan man gire mye hardere enn hva man kan med gummi/skum så kan kompensere en del der for å øke farten på dekkene.
                          RC Drift Club Norway | LMBK

Comment

Enig i det.
                            Men, når prisen er den samme. Så lønner det seg vel å kjøpe et oppsett man også kan bruke på bane..? Man kan jo justere motor limiten til det som passer for sitt bruk, så blir ikke strømforbuket så høyt. Så har man et oppsett man kan justere til å bli brukanes på bane.
                            sigpic

Comment

Takker for svar folkens. Har drøyd den litt lenge med å kjøpe motor da jeg først vil ha komplett rullendes chassis først.

Joda. Trodde jeg skulle få til det allerede i dag. Men hadde fått et xxx-4!? chassis istedefor xxx-s.
                              Last edited by Duttleif; 19 December 2009, 17:41.
                              Futaba 3PM-X
                              Losi XXX-S | HPI Savage
                              | Tamiya CC01 Pajero

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X