Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generelt Mini-Z

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DjDarkDragon
    replied
    Hehe..Kjenner meg igjen der.

    Leave a comment:


  • Rc-Boy
    replied
    Da er Xspeed motor notert på innkjøpslista, begynner å bli faretruende lang og med en litt drøy sluttsum

    Leave a comment:


  • DjDarkDragon
    replied
    På mine 900 batteri har jeg kjøring på full gass i 15 min minst med xspeed motor...Og du kjører jo skjeldent på full gass hele tiden.

    Så du får leka deg ganske lenge alikevell ja.

    Det jeg merka mest forskjell på var:
    Orginal motoren min godtok billig batterier (FirstPrice) uten problemer og lot meg glatt kjøre i 15 min på de.
    Xspeed motoren tappa disse batt på utrolig kort tid.

    Det er utrolig stor forskjell på farta fra orginal til xspeed og med 900 batteri er den utrolig morsom og kjøre.

    Jeg anbefaler sterkt Xspeed motor, men det kan jo lønne seg og venne seg til bilen først..men har du hatt den en uke eller noe slikt og kjørt så å si hver dag så ikke nøl med og bytte.

    Leave a comment:


  • Rc-Boy
    replied
    Det skal jeg prøve, takker for tips!
    Knakk forresten den bakre støtfangeren i dag da jeg tok av karroseriet... men det gjør ikke noe spesielt sida jeg skal bytte det snart.
    Så også at du (DJ DarkDragon) har bytta til Xspeed motoren, bruker den merkbart mye mer strøm og er det en grei innvstering kontra den orginal motoren?

    Leave a comment:


  • DjDarkDragon
    replied
    Ett godt tips er og følge nøye med på hva du tar fra hvor.Lag deg gjerne en liste hvor du skriver stikk ord om hvor skruer skal være og slikt.Lett og bytte de litt om.
    Last edited by DjDarkDragon; 14 April 2008, 20:03. Reason: Skrivefeil.

    Leave a comment:


  • Rc-Boy
    replied
    Da går jeg til innkjøp av chassi og kulelagere så snart jeg kan, skulle det dukke opp noen problemer med montering så slenger jeg ut noen spørsmål her.
    Skal få lagt ut noen bilder jeg også på "Vis din mini-z" så fort jeg klarer å beherske bilde opplastning på rc-forum

    Leave a comment:


  • DjDarkDragon
    replied
    Skifte av chassi gikk greit så nå er den ferdig med det beste chassiet.
    Skal skifte chassi på en bil til om ikke så lenge så får nok litt trening i dette..hehe.

    Eneste jeg ikke skifta denne gangen var festene til servoen ettersom di var helt ok.

    Legger ut bilder av bilen på vis din mini z ganske snart jeg.
    Er jo ikke gjort så mye med den men.

    Leave a comment:


  • Thomas-no
    replied
    Du trenger ikke lodde noe ved bytte av chassis.
    Men det er litt pirk.

    Hvis du ikke har byttet til kulelager, er dette en perfekt anledning til å montere kulelager.
    Den største jobben med kulelagerene er å montere de på senterakslingen, som du likevel demonterer ved bytte av shassis.

    Leave a comment:


  • Rc-Boy
    replied
    Lurer på en ting anngående chassi bytte på mini-z awd, må det loddes på ledninger på f.eks servo, hovedkort eller lignende eller er det bare å flytte over deler slik som det sitter?

    Leave a comment:


  • DjDarkDragon
    replied
    Da var det grå blå chassiet i hus...Skal sove noen timer nå så blir det og stå opp og skifte alt av deler over på d nye chassi.

    Har også planer om å bytte til Skyline deksel på den ettersom jeg må fikse litt på Audi TT dekselet.

    Gruer meg litt til bytte av chassi men d går nok mye greiere enn jeg frykter.hehe.

    Leave a comment:


  • Rc-Boy
    replied
    Akkurat ja, jeg får bare ta å prøve å bytte det da.

    Leave a comment:


  • fenderbaum
    replied
    Egentlig ikke. Det som er litt puttel arbeid er når du skal ha over hovedkortet med styreservoen

    Leave a comment:


  • Rc-Boy
    replied
    Er det speiselt vanskelig og bytte i fra det gjennomsiktige chassiet til det grå/blå på mini-z awd?

    Leave a comment:


  • DjDarkDragon
    replied
    Aner meg egentlig att jeg har valgt en noe dyr hobby.Hehe.

    Pr dags dato står bilen med orginalt awd oppsett bortsett fra Xspeed motor og kulediff bak.

    Øverst på handlelista står nytt chassi.Har i dag det grå delvis igjennomsiktige orginale awd chassiet og veit att dette er alt for sprøtt så skal bytte til det grå og blå chassiet.

    Leave a comment:


  • fenderbaum
    replied
    Har ikke peiling! Vil egentlig ikke vite hvor mye den har kostet.

    Leave a comment:

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X