Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z AWD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sikker på at det ikke er 70t motoren som kverka diffene dina da??

    tok ett par uker fra jeg fikk mine biler til jeg satte på lager og ingen av mine differ røyk(ikke banekjøring)
    IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
    Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

    Comment


    • Joda, sikkert 70T som tok diffene, noe som sier litt om hvor dårlig kvalitet det er på de diffene....og hvor dårlig den orginale motoren egentlig er....
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • yup, de funker bare med stock motor.
        tok under 1 min og rive dem i filler med 33T motor på buggyen min.
        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

        Comment


        • Du... det er "litt" stor forskjell på 33T og 70T.
          Kan forstå at 33T river ting i stykker, men disse bilene har X-Speed som oppgraderingsmotor fra Kyosho og de er raskere enn 70T.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • Yes, endelig fått hentelapp på posten.
            Må må se hvor mye jobb det er å få satt alt sammen igjen og testet. Kanksje prøve denne på kjøringen på mandag på jobb.
            Håper jeg rekker det.

            Skal få satt inn differ og kulelagre og sjekke rullemotstanden før jeg setter i motoren igjen.
            Slik at det ikke er noe som binder før jeg begynner å kjøre.
            Kan jo hende det er noe dritt et eller annet sted som ødelegger differ.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • Kulelager satt inn, nye differ satt inn.
              Fjærer gjør jeg ikke noe med før jeg får bilen på banen.
              Men jeg må ha noen tips til hvor myke de diffene må være.

              Men jeg har altfor mye motstand. Har ikke skrudd på pinionen, men ellers satt sammen bilen.
              Men den triller nesten ikke fremover.
              Har fulgt oppskriften, men lurer på om de 0.2mm skimsene ikke skal være der på AWD. Siden det er diffene til Buggy.
              Synes den skal trille når det ikke er noen motor som bremser.
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • Shims opp diffene etter egen følelse. Alle chassis er litt forskjellige i støpen, så det vil variere fra bil til bil. Flytt et shims fra ene til andre siden for å øke avstanden fra kronhjul til planethjul så tipper jeg du er der.

                Kunne du forresten vært så elskverdig å målt lengden på de dws demperene? Er fryktelig nysgjerrig på dem.
                Mini-ZNorway.com
                Speedy PigZ Raceway

                Comment


                • shimssingen gikk bedre, nå har jeg bedre følelse for hvor godt den ruller.
                  Men diffene får jeg ikke til, må nok ta dem opp og smøre dem og se om jeg får det til.
                  Men med orginalt DWS motorfeste og front, så er det umulig å justere diffen lett.
                  Burde ha alu front feste, slik at man får det åpne hullet for diffen.
                  Skal se hva jeg kan gjøre bak.

                  Felgene til Celica'n tar borti øvre link feste, så de hjalp når jeg fikk pusset dem litt.
                  Ellers så synes jeg ikke den triller godt nok. Det er snakk om bråstopp når man slipper gassen.
                  Her må det mere tid og tålmodighet til skjønner jeg.

                  Front fjærene jeg kjøpte var beregnet på shimset opp forstilling eller noe annet, for de fjærene er så korte at de får jeg ikke brukt til Rally ihvertfall.
                  De orginale svarte fjærene bak er da såklart ikke like lange. Satt på PN sin grønne og ser hvordan det fungerer. Kanksje jeg må shimse opp litt der.

                  Bakre dempere er fra øye til øye:
                  18mm mini
                  21mm med PN fjærer
                  23mm med org fjær.

                  De er av samme type som tri-dempere til Reflex, men ikke så trange. Har ikke fett i dem og har heller ikke laget luftehull.
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • Originally posted by NoBrainer View Post


                    Ellers så synes jeg ikke den triller godt nok. Det er snakk om bråstopp når man slipper gassen.
                    Her må det mere tid og tålmodighet til skjønner jeg.
                    bare lufter en dum tanke her,
                    har du skjekket at du bruker riktig motorfeste til riktig motordrev/akseldrev?

                    hadde det samme problemet du beskriver og det viste seg att jeg hadde satt på feil motorfester slik at det ble for trangt mellom motordrev og akseldrev.(og motoren ble unormalt varm raskt)
                    IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                    Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                    Comment


                    • Skal sjekke det igjen, men har endret en gang allerede.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • Yo!

                        Trenger en front som er åpen, slik at jeg får løsnet og strammet diffen. Noen forslag?
                        Trenger også en rompe til DWS'n hvor jeg har samme mulighet med å stramme diffen. Noen forslag?
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • front; http://www.kenonhobby.com/PN-Racing-...e_p_42491.html

                          bak; http://www.atomicmods.com/Atomic-AWD...Ki-p/15913.htm
                          IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                          Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                          Comment


                          • Fronten kan jeg skjønne.
                            Men rompa til $42 når jeg har fullt justerbar camber og med dempere skjønner jeg ikke. Har jo DWS, synes ikke jeg trenger SAS da.
                            Kan hende jeg får ta frem dremlen istedet.
                            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                            Facebook -> Mini-Z Norway

                            Comment


                            • så vidt jeg vet er det eneste muligheten for bakenden.
                              hadde du kjørt orginal kunne du brukt denne;


                              men dremel er det rimeligste alternativet både foran og bak, er jo ikke så stort hull man trenger heller.
                              IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                              Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                              Comment


                              • takk for hjelpen.
                                da tester jeg dremel
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X