Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z AWD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hihi I dag fikk jeg endelig tid til å "lese" bruksanvisningen.
    Der står det at man skal ta av 4mm på karosserifeste på den ene siden bak.
    Ikke rart jeg har slitt med å få Celica'n av og på AWD chassiet...
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • ok. Laget hull i chassiet slik at jeg for strammet og løsnet diff uten at alt må fra hverandre. Tror jeg.
      Så sjekket jeg motorfestene igjen. Hadde korrekte fester, men A2 hadde knekt i 3.
      Byttet fra 21/27 til 19/27 og da byttet festene til A/B1.

      Bilen går nå ok fremover uten PN70T i.
      Men med motor i, så er det mye motstand. Men så er det forsåvidt en ny motor.
      Bilen går bra fremover nå men stopper fortsatt veldig fort.
      Kanskje slik det blir med 2 differ...

      Måtte løsne litt på hjulmutterene, slik at dekkene trillen litt bedre.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • får du like mye rulle motstand om du setter i orginal motoren?
        IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
        Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

        Comment


        • Nei det får jeg såklart ikke. Siden den orginale motoren ikke har noe torque å snakke om.
          Magnetene er skikkelig dårlige på orginalmotoren.

          Jeg får ganske fin fart på den, må teste på bane såklart.
          Men det er nok ganske så anderledes utveksling og 2 stk differ gjør nok sitt.
          Jeg har ikke fikset diffene mine etter Rune sine spesifikasjoner enda, så det må gjøres.
          Kanksje det vil endre en del.

          Det er nok bare mest uvant at den "bråstopper" når man slipper gassen.
          Skal se om jeg får den med meg nedover til Pig-Z på onsdag eller torsdag for å teste litt.
          Skal forresten kjøre på jobben på mandag, så kanskje jeg får testet den litt da.
          Men burde vel kjøpe noe alugreier til motorfeste og besjyttelse, slik at det ikke går i stykker.
          Samt lodde litt. Masse som gjenstår før jeg kan teste ordentlig.


          Det A-Armfeste ditt så ganske så fett ut, men skal sjekke om jeg "må" ha det eller ikke.
          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
          Facebook -> Mini-Z Norway

          Comment


          • Prøv med "Nut brake" med 5 - 10% minus på radioen. Da bør den rulle mer.
            Alternativt kan du stille virtual inertia litt opp i ICS'en.
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • "Nut Brake" høres så fantastisk vondt ut
              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
              -
              Röhrl

              Comment


              • ICS'n har jeg ikke tenkt på faktisk.
                Kult, skal sjekke litt mer i kveld.
                Kanskje også få fikset begge diffene ordentlig.
                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                Facebook -> Mini-Z Norway

                Comment


                • PN 70'n har helt sinnsyk brems i originale motorfestet til MR0x også. Kanskje kanna er større en org motoren, og noe blir pressa sammen av original-plasten?
                  mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                  "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                  -
                  Röhrl

                  Comment


                  • MA-015 er out of stock alle veier eller ? Tenkte uten tikitki/case mode, er det noen som har noe glede av det eller, etter det jeg kan forstå blir det litt tv-spill liksom. Superduperboost når du trenger det, eller har det flere funksjoner som jeg ikke har fått med meg ?
                    Mo®ten - Full knotroll !!

                    Comment


                    • tikitiki er ikke aktivert default så du har 100% ut av esken. jeg har tikitiki på min uten at jeg bruker det.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • Originally posted by NoBrainer View Post
                        tikitiki er ikke aktivert default så du har 100% ut av esken. jeg har tikitiki på min uten at jeg bruker det.
                        Jeg er jo ikke veldig inn i dette og har ikke fått med meg alt. Har tikitiki blitt noen suksess, eller er det bare et salgstriks ?
                        Mo®ten - Full knotroll !!

                        Comment


                        • Ikke noe salgstriks.
                          Brukes mye i Japanfor å jevne ut et løp. Man har jo bare 70% gass og så kan man bruke chase mode til å styre hvor ofte noen får lov til å bruke "lystgass" (100% gass).

                          Men dette må settes opp per bil.
                          Man må også ha en sender med 3 kanaler for å få det til å fungere.
                          Ingen i europa eller usa som jeg veit om som bruker det.
                          Men elektronikken til Tikitiki er den siste og den du burde ha etter min mening.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • Ok, men det er 015 som gjelder i forhold til 010 ? Må prøve å sette meg litt inn i dette, for jeg har SÅ lyst til å bygge en rallycross bane ala Lyngås. Kanskje en kopi tilpassa AWD

                            Edit:Vi hadde en greie når vi kjørte båtrace som sa: Har du tid til å stille på radioen når du kjører, da går det for seint
                            Last edited by baremorten; 8 February 2013, 23:03.
                            Mo®ten - Full knotroll !!

                            Comment


                            • tja...
                              Tror ikke MA-010 med ASF er noe dårlig for å si det slik.
                              Ellers kan du jo bare bruke en av de gamle bilene til å lage bakhjulstrekket bil til Rallykross.
                              Sette på Nissan Skyline da vel...

                              Click image for larger version

Name:	nissan_skyline.jpg
Views:	1
Size:	24.5 KB
ID:	780094
                              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                              Facebook -> Mini-Z Norway

                              Comment


                              • Det må bli AWD, 2WD er jo helt umulig å holde i sladd..... Skylinen er jo perfekt for meg som er litt nostalgisk anlagt
                                Mo®ten - Full knotroll !!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X