Så da kommer det hk avgift, co2 avgift, airbag avgift, vekt-avgift osv på den også.
Har den belter i baksetet? Det er påbudt veit du.
lykke til med å få ut den bilen
Siden Posten ikke klarte å motta mine papirer så måtte jeg ringe i går.
Sende informasjonen på nytt 2 ganger før de klarte å motta en e-post.
Men nå ser det ut til at ting skjer.
Håper de klarer dette før den 4. desember, ellers går bilen tilbake til USA....
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Jaggu, da er bilen på postkontoret gitt.
Tok jo bare 9 dager i norge...Spent på hvor dyrt dette blir etter alt jeg måtte i gjennom.
Virket som at de bare skulle dobbeltsjekke at deklerasjonen var det samme som faktura. Så det var nok ikke at de ikke visste innholdet og verdien.
Får se om jeg rekker å hente i dag.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
9 dager er fra Gardermoen til Skedsmokorset....ca 2 mil....
Uansett, mva er greit, det hadde jeg regnet med. Kom på 361,- NOK. Men det var skikkelig surt å betale 245,- NOK for den dårlige jobben de hadde gjort.
Er vel bare å begynne en gang da.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Da var AWD'n MA-015 DWS i hus og jeg har fått sjekket litt.
Den kommer med kulelager på begge diffene, men ellers ingen.
Var jo så dum at jeg trodde jeg kunne bruke noen av de andre kulelagrene mine, men det kan jeg jo ikke. Så det må bestilles.
Elelrs kommer den med 3 (default) og 4 toe-in på bakhjula. Dette var mye syntes jeg. Sikkert greit for drifting, men det er ikke det jeg skal bruke den til.
Satt på motorfeste A/B 2 og 19T pinion 29T spur.
Ut i fra hvordan elektronikken er lagt opp ser det ganske greit ut å lodde om alle kablene, men orker ikke det i dag.
Synes den er altfor høy i forhold til hva den kunne ha vært, men skal se på det etterhvert.
Trenger også andre fjærer og 1deg camber forran.
Felgene er dritkule.
Skulle ønske de hadde slike til MR-0x serien.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
godt smørt inn så er de ok, foretrekker kyosho sine men det kan nok være en smaks sak i mitt tilfelle.
hvis du ikke skal kjøre like intenst som med mr03 bilene dine tror jeg nok atomic diffene holder.
hvis du er inntresert i mere tekniske sysnpunkter må du nok spørre rune.
Bruker TAR diff i Buggyen foran. Funker knall, men ikke ut av pakka. Gjør som det skrives i tutorialen jeg linker til så er det veldig gode.
Buggy diffene til Kyosho da? De er jo like billige og kjempebra.
Da er delene til AWD'n bestilt.
Nye fjærer forran og bak.
Buggy differ forran og bak.
70T motor (zabbe må få tilbake den jeg tok av han)
2 sett med kulelager
Så litt ledninger som jeg trenger til litt av hvert.
Håper det kommer til å rulle litt lettere nå. For så mye motstand at diffene ryker skal det vel strengt tatt ikke være.
Så blir det nok bra etterhvert.
Finner ikke lagervare av 1 og 2 grader toe-in til DWS. Så det får vente.
Så må jeg lage "luftehull" til diffene hvis jeg skjønner dette korrekt, men skal sjekke når jeg får diffene da.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Comment