Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tilpasning karosseri Savage Flux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by H93 View Post
    Eller MT4 Vedder på at du hadde plagdes mer med e-revoen original en fluxxen. John E er nesten litt inhabil i en slik diskusjon fordi hans erbe knapt kan kalles E-Revo lenger! Hehe, men til saken:

    Jeg regner med at du bruker stål spur. Drit i det, og kjøp plast. rcboyz.com er billigst, 15kr for et spur, så kjøper du heller 5 slike. Kjøp ny pinion, cluch hub og akslingen hubben står på (øverste akslingen i girkassa). Siden pinionen din ryker, kan det være kast på cluch-hubben/akslingen. Isåfall er det ikke rart pinionen ryker.

    Det viktigste er allikevel å justere er gear-mesh. Om du bare peiser in litt pappir mellom pinion og spur, og strammer til, vil garantert noe ryke da det mest sansynlig vil bli for tight. Hold i pinion og beveg på spur når du skjekker mesh. Er det bare ørlite slakk, er det nok for trangt, men om bare halvparten av tennene tar i hverandre er det for slakt. Jeg kjørte 16L nitro gjennom savagen min, og byttet spur en gang. Brodern sin XSS med stålspur har ødelagt cluchbells i et sett.
    Skal prøve med plastspur, virker som at det er veien å gå.. Men det at pinion-skrua løsner skal da ikke ha noe med kløtsjen eller noe av det å gjøre? Det er egentlig det som er det største problemet, utover at jeg ikke finner en god innstilling for kløtsjen (enten knuser den alt eller så klarer den ikke wheelies..)
    Ang det med justering av avstand mellom spur og pinion, holder jeg papiret litt "oppi", også skyver jeg bilen bakover sånn at det kommer helt inni mellom tannhjulene. Mener at det skal være den rette metoden, og mens jeg strammer skruene til motoren holder jeg motoren inntil spuren...
    Uff, kan bli dyrt hvis jeg skal kjøpe alt det der du sa, og siden jeg ikke er keen på å vente så jævlig mye lenger så vil jeg helst bestille fra en norsk sjappe (Elefun f eks). Og dette plastspuret finner jeg ikke noe sted, noen som har en link (helst til Elefun)?
    Kyosho DBX VE

    Comment


    • Men så har jeg ikke vært borti noen som har hatt så mye "problemer" med fluxen sin heller....

      Med min har jeg bare kunne tuta og kjørt hele veien, ikkenoe problem.....

      men du får strammet låsemutteren skikkelig på den flate delen av motorakslingen??
      pinjongen min har også løsna et par ganger.... men har aldri ødelagt pinionen av den grunn.
      Du har riktig gear mesh, motorstilling (den står ikke skeivt)?


      på fluxen min har jeg bare ødelagt slitedeler, og jeg bytta ikke ut noe før jeg hadde herjet hardt med bilen i 6mnd... deler som har blitt ødelagt på savagen kan jeg vel telle på fingrene. (har hatt bilen i 13mnd og kjørt stort sett hver dag)
      synes det er merkelig at du skulle ha så mye problemer fra starten av altså....


      EDIT: så ikke at du nettopp postet...
      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

      Comment


      • Jeg er helt sikker på at den treffer den flate siden ja, og at motoren ikke står skeivt. Det virker som at når pinionen løsner, og jeg ikke legger merke til det og gir gass, så ødelegger spuren pinionen på en eller annen måte..

        Og det at jeg har hatt så mye er rart ja, og det rareste er at de begynte etter jeg hadde konvertert den... Jeg rørte jo ingenting av maskineriet da jeg gjorde det, skrudde bare av chassiset på begge sider, satte inn et lenger chassis og en lenger aksling bak, og skrudde alt på plass igjen... Jeg installerte også sway bar, men det var etter jeg prøvde den første gang etter konverteringen, og da den virka så "slapp" (klarte ikke wheelies).
        Last edited by Alfi27; 13 October 2011, 11:03.
        Kyosho DBX VE

        Comment


        • Er dette: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=2426 den rette spuren? Og jeg må vel skaffe meg en 23-pinion for å få samme "gearing", ikke sant? Eller vil den passe sammen med en 25-pinion (selv om det blir litt høyere gearing)?
          Kyosho DBX VE

          Comment


          • Hvis den løsner så er det en av to ting eller begge, du har for lite klaring til spur eller ikke stramt sette skruen nok.
            skal være litt slark mellom spur og pinion på savage ellers så løsner drevet, dette pga at det er litt kast på spur drevet.

            Comment


            • Jeg har som sagt brukt papirtrikset etter alle kunstens regler, og skruen strammer jeg så hardt jeg kan, og pøser på med så mye thread lock jeg kan...
              Kyosho DBX VE

              Comment


              • Originally posted by Alfi27 View Post
                Er dette: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=2426 den rette spuren? Og jeg må vel skaffe meg en 23-pinion for å få samme "gearing", ikke sant? Eller vil den passe sammen med en 25-pinion (selv om det blir litt høyere gearing)?
                22-47 er de største drevene du får plass til samtidig. Tviler på at du får på plass motoren skikkelig med 23t pinion og 47t spur. Blir akkurat plass med 22t. Er iallefall bare og glemme 25t pinion med 47t spur. Been there, done that.

                Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                FLY FLY FLY!!!

                Comment


                • Å fillern... Utrolig dumt at de plast-spurene kun finnes som 47t...
                  Kyosho DBX VE

                  Comment


                  • Men har du kvalitetsverktøy og en hel (ikke strippa) skrue a? slik at du får strammet skikkelig mener jeg.... pinionen har løsna et par ganger hos meg og, men da bare bytter jeg låseskrue, tar en umbraco som aldri har dratt over, og strammer til helt til det rett og slett ikke går mer. Da sitter den
                    I tillegg kan det være lurt å har riktig gearmesh... bare sett den nesten helt inntil og se til at det er litt åpning/ slark mellom tennene på pinion og spur, ikke for mye, men sånn at du kan vippe spurdrevet bittelitt fram og tilbake (men er det sånn at de så vidt toucher er det for løst..)

                    mange måter å gjøre det på, men gjør dette samt å ta det litt på øyemål, da papirmetoden har svikta flere ganger...
                    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                    Comment


                    • Jeg har kvalitetsverktøy ja, og har prøvd med forskjellige skruer som så vidt jeg ser ikke er strippa.. Og jeg strammer til jeg blir blå i trynet....
                      Kyosho DBX VE

                      Comment


                      • Fått noe mere dreis på bilen?
                        FLY FLY FLY!!!

                        Comment


                        • Har vært i England denne uka, og har enda ikke fått delene fra Globy, så har dessverre blitt lite med det..
                          Kyosho DBX VE

                          Comment


                          • Sånn, etter en måned fikk jeg endelig delene i posten.. Er for sent til at jeg gidder å gjøre noe nå, men skal gjøre det i morgen, har fri hele dagen
                            Hva gjør jeg når jeg skal bytte ut shaftet i kløtsjen? Det er vel ikke bare å dra den ut, eller...?
                            Kyosho DBX VE

                            Comment


                            • Skru av toppen på girboksen, så er det ganske enkelt å se hva du må gjøre
                              FLY FLY FLY!!!

                              Comment


                              • Hm, ålreit
                                Dere tror altså at å bytte clutch-hub, shaft, spur (til plast-spur), og pinion til 22T vil løse problemet?
                                Kyosho DBX VE

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X