Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tilpasning karosseri Savage Flux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by Rafo View Post
    Hercules Poirot? Fikk plutselig flashback fra da jeg så det


    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
    Heheh, Hercule Poirot ja, så det i kveld, kongeserie!
    Kyosho DBX VE

    Comment


    • #92
      Originally posted by Alfi27 View Post
      Ahhh, det forklarer alt... Mener å huske at den var sånn da jeg fikk den og, men er ikke sikker... Jaja, skal prøve å banke den på plass i morgen, tusen takk for hjelpen!
      Når jeg tenker meg om, så gir det litt mening at du mener mutteren har vært sånn siden du fikk den, for du har vel hatt trøbbel med slipperen fra første stund?

      Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
      FLY FLY FLY!!!

      Comment


      • #93
        får sortiment med låsemuttera på biltema..
        Cato Risholm, fullt hobbyrom...

        Comment


        • #94
          Originally posted by Rafo View Post
          Når jeg tenker meg om, så gir det litt mening at du mener mutteren har vært sånn siden du fikk den, for du har vel hatt trøbbel med slipperen fra første stund?

          Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
          Nja, ikke helt... Første kjøreturen holdt den bra, men kan være at den har løsnet etter det, ja...
          Kyosho DBX VE

          Comment


          • #95
            kjøp en ny nyloc låsemutter så blir d årnings! nevnte det tidligere?
            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

            Comment


            • #96
              Kjøper meg et sett med sånne: http://www.globy.no/rc-hobby/diverse...nut-lock-4-stk
              Regner med at de gjør susen
              Kyosho DBX VE

              Comment


              • #97
                Originally posted by Alfi27 View Post
                Kjøper meg et sett med sånne: http://www.globy.no/rc-hobby/diverse...nut-lock-4-stk
                Regner med at de gjør susen
                Skulle ikke være noe mer problemer da, nei. evt. kan du gjøre som jeg gjorde; Feste en ny nyloc mutter i skrustikka og slå den med hammer så den blir flat oppå, dette løste mitt problem med løs slipper
                Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                Comment


                • #98
                  Har du blitt noe klokere på slipperclutchen din?

                  Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                  FLY FLY FLY!!!

                  Comment


                  • #99
                    Nuvel, har fått tak i skruer, men har ikke vært i form til å fikse den, er syk... Men jeg er meget sikker på at den kommer til å funke som den skal når jeg har fått i ny skrue
                    Kyosho DBX VE

                    Comment


                    • Har nå satt på nye skruer og alt, men så dukker det naturligvis opp et nytt problem (ja, jeg sier naturligvis, fordi jeg har brukt 3 ganger så lang tid på å mekke som jeg har brukt til å kjøre, og det har hendt ganske mange flere ganger enn én at det har oppstått et nytt problem når jeg har løst det første..). Nå er det selvsagt pinion'en som har blitt kraftig redusert, sånn at den ikke får tak på spuren... Click image for larger version

Name:	pinionskade.jpg
Views:	1
Size:	46.3 KB
ID:	774671

                      Forøvrig så var de nye låsemutterne sinnsykt mye tyngre å skrue på, så jeg regner med at klutsjen nå er i orden.. Men kommer ikke langt uten ny pinion, og siden Elefun har VM i å ha alt jeg trenger utsolgt, må jeg bestille fra USA (jada, er sikkert noen norske sjapper som selger de også, men foretrekker å bestille fra Elefun hvis jeg bestiller fra Norge..)
                      Last edited by Alfi27; 27 September 2011, 19:25.
                      Kyosho DBX VE

                      Comment


                      • Problemet med originalpinion, er at det ikke tåler å brukes imot herdet stål, slik spurdrevet er. Ser på flere forum at spur spiser pinion.
                        Jeg monterte 47tanns plastspur på min, og 22tanns pinion, da blir det omtrent samme utveksling som originalt. Og det holder like bra som stål, når det er riktig justert.
                        FLY FLY FLY!!!

                        Comment


                        • Det høres vannvittig snodig ut at plast tåler mer enn stål (selv i dette tilfellet).. Er ikke pinionen også laget av herdet stål? Og ut fra ren matematikk burde du vel hatt 46t spur og 22t pinion for å få samme utveksling..
                          Kyosho DBX VE

                          Comment


                          • Jeg sa "omtrent samme utveksling" :P
                            Kan kanskje høres rart ut at plast tåler like mye som stål, men, som sagt, er det korrekt "mesh", så gjør det det.
                            Original pinion er ikke av herdet stål, det er derfor spurdrevet spiser piniondrevet.
                            Jeg har 20T mod1 pinion i herdet stål liggende, Rc-monster.com sitt pinion. Og det tåler og brukes mot herdet stål.
                            Dette: http://www.rc-monster.com/proddetail...1pinion&cat=40

                            Koster 11.99 dollar pluss 29.37 dollar i frakt for et, 41.36dollar= ca 237kr. Kan få kjøpe et av meg for 150kr med frakt, hvis du vil
                            FLY FLY FLY!!!

                            Comment


                            • Høres bra ut, men hva er så grunnen til at du ikke bruker den pinionen?
                              Kyosho DBX VE

                              Comment


                              • Fordi jeg kjøpte 2stk 20tanns, og 2stk 22tanns, når jeg bestillte. Bruker bare et 20t drev
                                FLY FLY FLY!!!

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X