Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tilpasning karosseri Savage Flux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Burde gi den en times tid kanskje. Ikke farlig å få på fingrene

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
    FLY FLY FLY!!!

    Comment


    • #32
      1-2timer, men er ikke farlig i det hele tatt å få på seg... Superlim derimot er noe svineri xD
      Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
      Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

      Comment


      • #33
        Fy faen ass.... Den kødder seg fortsatt til... Virker som at maskineriet er helt tullete. Jeg stramte kløtsjen helt til jeg så mannen med ljåen, og DA fungerte den som den skulle. Men etterhvert (etter 0,5-1 minutt), begynte den å fuske igjen, og jeg løsna skrua til pinion-tannhjulet, og kjørte på med en ny dose thread-lock (prøvde med den blå en gang til, og kjører på med rød hvis den fortsetter å fuske).
        Jeg må si at jeg vurderer å bygge den tilbake.. Selv om jeg kun kjørte opp et sett batterier før jeg konverterte den, var den kjekkere å kjøre, selv om den var litt ustyrlig (noe jeg trolig hadde klart å vende meg til). Det at den ikke en gang klarer wheelies nå (på 6S Lipo) er meget skuffende, og egentlig veldig merkelig hvis den klarer backflip med 4S uten konvertering..
        Kyosho DBX VE

        Comment


        • #34
          Originally posted by Alfi27 View Post
          Fy faen ass.... Den kødder seg fortsatt til... Virker som at maskineriet er helt tullete. Jeg stramte kløtsjen helt til jeg så mannen med ljåen, og DA fungerte den som den skulle. Men etterhvert (etter 0,5-1 minutt), begynte den å fuske igjen, og jeg løsna skrua til pinion-tannhjulet, og kjørte på med en ny dose thread-lock (prøvde med den blå en gang til, og kjører på med rød hvis den fortsetter å fuske).
          Jeg må si at jeg vurderer å bygge den tilbake.. Selv om jeg kun kjørte opp et sett batterier før jeg konverterte den, var den kjekkere å kjøre, selv om den var litt ustyrlig (noe jeg trolig hadde klart å vende meg til). Det at den ikke en gang klarer wheelies nå (på 6S Lipo) er meget skuffende, og egentlig veldig merkelig hvis den klarer backflip med 4S uten konvertering..
          Sikker på at det ikke er noe annet galt da? clutch paden er ikke spist opp? blir fort det om den slurer veldig mye.. mener jeg har sett video av savage flux XL som tar backflip på 4s også o.O
          Prøv å la loctiten go'gjøre seg over natta, hjelper ikke det, prøv med en ny låseskrue, evt bytte clutchpad... må da være noe galt her? o.O
          Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

          Comment


          • #35
            men med fuske, mener du at den går hakkete/dårlig eller at den stopper?? når pinjongen løsner går jo ikke bilen framover i det hele tatt?
            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

            Comment


            • #36
              Du må ha locktite på motorakslingen også, dvs ta av pinion og smøre på akslingen, i tilleg til å ha på skruen. Du må nok bytte slipperpads ja. Min Savage tok backflips med 4s, uten store prob, men da helst på gress eller asfalt, for der er det bra grep
              Men du hadde vel xl chassis, og da blir det nok litt vanskeligere uansett.

              Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
              FLY FLY FLY!!!

              Comment


              • #37
                Når jeg sier fuske, mener jeg at motoren sviver fortere enn dekkene går, altså at motoren sviver fort og den går så vidt fremover, men den går litt fremover. Det at clutch-paden er utslitt kan jeg ikke skjønne, jeg har jo ikke kjørt opp to sett med batterier enda en gang..

                Jeg vurderer som sagt å bygge den tilbake til det vanlige chassiset, men da beholder jeg de brede akslingene og sway-baren. Er redd at den kommer til å lande på ryggen om jeg bare toucher gassen, og bli ustyrlig, så jeg må se det litt an. Om den bare hadde klart wheelies med XL-chassiset, hadde jeg vært storfornøyd. Har ikke behov for å ta backflips, det turte jeg ikke prøve på, haha
                Last edited by Alfi27; 5 September 2011, 22:00.
                Kyosho DBX VE

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Alfi27 View Post
                  Når jeg sier fuske, mener jeg at motoren sviver fortere enn dekkene går, altså at motoren sviver fort og den går så vidt fremover, men den går litt fremover. Det at clutch-paden er utslitt kan jeg ikke skjønne, jeg har jo ikke kjørt opp to sett med batterier enda en gang..
                  Det er garantert ikke det faktum at du har forlenga den som gjør at den ikke tar wheelies. på 6s skal den iaf ta backflips. høres ut som om det er slipper paden, iogmed at den går bra når du strammer heelt og kraften ikke kommer til hjula...

                  sjekka at alle hjulmuttrene er strammet og ingen hexer inni felgen er strippa?
                  Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                  Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                  Comment


                  • #39
                    Hjulmuttrene er strammet..

                    Men det rare er, at da jeg skulle teste den for første gang etter jeg hadde tatt lim på skruen, og den hadde stått i 1-2 timer, virket det som at den ikke tålte motstand.. Da jeg holdt den i luften, gikk den greit (men likevel ikke helt 100), og da jeg satte den ned spant den uten å gå særlig fremover, men den gikk litt fremover..
                    Kyosho DBX VE

                    Comment


                    • #40
                      Ta av spurgiret ditt og sjekk slipperpads'ene før du gjør noe annet, nesten garantert at det er dem.
                      FLY FLY FLY!!!

                      Comment


                      • #41
                        Hvor sitter slipperpads'ene da? Helt inntil "veggen"? Og er det sånne?: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXVJ88&P=Z I så fall, bestiller jeg et sett på røde rappet.
                        Last edited by Alfi27; 5 September 2011, 22:26.
                        Kyosho DBX VE

                        Comment


                        • #42
                          E nok dessa ja...
                          Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                          Comment


                          • #43
                            Da var slipper-pads bestilit, selv om jeg ikke vet om det er det som feiler den (stoler blindt på dere), heheh
                            Kyosho DBX VE

                            Comment


                            • #44
                              vil nok trenge dei med tida uansett..og e no ikkje store investeringa.. hadde problem med at slipperen løsna på min med samme eg fekk den,men når eg då stramma den so har den holdt..tar wheelies dagen lang om eg vil..
                              Cato Risholm, fullt hobbyrom...

                              Comment


                              • #45
                                Hehe, strammet min og skikkelig hardt nå, så får se hvordan det blir i morgen når thread locken har tørka skikkelig

                                Men dere mener altså at hvis den ikke klarer wheelies, er det noe galt med den, "uansett"?
                                Kyosho DBX VE

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X