Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tilpasning karosseri Savage Flux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nå henger jeg ikke helt med... Du sa nettopp at du brukte en 22t pinion på bilen din?
    Kyosho DBX VE

    Comment


    • PÅ Savage Flux'en jeg hadde, brukte jeg 22tanns drev, på bilen jeg har nå(se signatur), bruker jeg 20t drev
      FLY FLY FLY!!!

      Comment


      • Ah, da skjønner jeg. Men hvorfor brukte du ikke den 20t-pinionen på Savagen?
        Kyosho DBX VE

        Comment


        • Fordi jeg byttet til plastspur og 22tanns pinion. Ville ha vekk "knusverklyden" av ståldrev mot ståldrev. Blir en del mindre støy av plast mot stål, enn stål mot stål.
          FLY FLY FLY!!!

          Comment


          • Ålreit, men jeg kan godt gå med på 150 kr for pinionen
            Knusverklyden er litt av sjarmen med bilen, da
            Kyosho DBX VE

            Comment


            • Nå som nytt pinion er på vei;
              vet ikke om du kan papirtrikset for og sette korrekt avstand mellom pinion og spur, så her kommer det.
              Ta en bit av et A4 ark og legg imellom spur og pinion, og skyv de sammen, skru fast motor. Når du nå tar ut papirbiten, er avstanden perfekt
              Sier det fordi det så ut på bildet du postet på forrige side, at det kanskje hadde vært for litt stor avstand mellom drevene
              FLY FLY FLY!!!

              Comment


              • Jada, jeg kjenner papirtrikset
                Har gjort det en gang, men noe gikk kanskje galt.. Jaja, må jo uansett gjøre det på nytt nå
                Kyosho DBX VE

                Comment


                • Ikkje bra... Det ser voldtatt ut, men jeg kjørte ikke 1 minutt en gang, og ga bare full gass i et halvt sekund for å teste litt... Har ikke fått testet den igjen, måtte ta på thread lock sånn at pinionen holdt seg på plass.. Click image for larger version

Name:	nypinion.jpg
Views:	1
Size:	43.6 KB
ID:	775400
                  Kyosho DBX VE

                  Comment


                  • Hmm. Det der kan da umulig ha vært korrekt avstand mellom drevene der. Er jo bare halve tennene som er borte.. Merkelig.
                    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                    FLY FLY FLY!!!

                    Comment


                    • Altså, den så sånn ut etter pinionen løsnet, så avstanden var ikke sånn da jeg kjørte.. Jeg brukte papirmetoden, og justerte den sånn at spuren satt midt på pinionen... Så jeg tror den var riktig justert..
                      Kyosho DBX VE

                      Comment


                      • Det er dumt du bor så langt unna, kunne tenkt meg og sett på det der med egne øyne. Men spørs om grunnen til havariet er at pinion satt litt før løst, slik at den skle fremover på akslingen. Da vil det jo bli voldsomme krefter på en liten del av tennene, med påfølgende knekking av tann. Det er derfor det anbefales og ha locktite på motorakslingen, i tillegg til skruen på pinion.

                        Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                        FLY FLY FLY!!!

                        Comment


                        • Thread lock holdt veldig bra på den forrige pinionen hvertfall, så det er nok null problem nå som den får tørket litt. Det er heller ikke sikkert at den er ødelagt, selv om den så herpa ut..

                          Men uansett så er det jævlig irriterende at det alltid skal ryke noe... Jeg valgte denne over E-Revo fordi jeg ville ha mest mulig "Plug & Play" med minst mulig klatt og tull, men nå er jeg 100% sikker på at jeg hadde fått mye mer kjøretid med E-Revo'n enn jeg (foreløpig) har fått med Savage'n... Føler at jeg ALLTID får produkter det er et eller annet feil med... Jeg har jo sånne tullete feil som jeg aldri har sett noen andre ha (det gjelder ikke bare denne bilen, det gjelder mange andre ting også, trenger ikke ta det her). Kan forsåvidt også bety at jeg ikke helt vet hva jeg holder på med, men jeg har utrolig nok lært en del etter 7 år med RC... Jeg har faktisk ikke fått kjørt opp mer enn 1 sett med batterier, og det er ikke noen evigvarende batterier jeg har (2x3S 3800 mAh). Jeg har dog måtte lade dem to ganger, da jeg som regel må ha dem fulladet for at jeg ikke skal bli villedet hvis den ikke oppfører seg som den skal.
                          Last edited by Alfi27; 1 October 2011, 21:41.
                          Kyosho DBX VE

                          Comment


                          • Skulle hatt meg en pinion laget av Inconel 625, da skulle jeg likt å sett den der jævla spuren lage så mye som en ripe i den
                            Det kunne forsåvidt skapt problemer med at spuren hadde blitt herpa, så det hadde kanskje ikke vært så smart..
                            Uff, Savage skal liksom være en så veldig problemfri bil, men jeg har ikke hatt annet enn problemer med den.. Verre enn Kyosho (som jeg faktisk så på som dårlig/ikke spesielt bra før jeg fikk denne)..
                            Last edited by Alfi27; 1 October 2011, 22:34.
                            Kyosho DBX VE

                            Comment


                            • Originally posted by Alfi27 View Post
                              Skulle hatt meg en pinion laget av Inconel 625, da skulle jeg likt å sett den der jævla spuren lage så mye som en ripe i den
                              Det kunne forsåvidt skapt problemer med at spuren hadde blitt herpa, så det hadde kanskje ikke vært så smart..
                              Uff, Savage skal liksom være en så veldig problemfri bil, men jeg har ikke hatt annet enn problemer med den.. Verre enn Kyosho (som jeg faktisk så på som dårlig/ikke spesielt bra før jeg fikk denne)..
                              Savage Flux er den mest problemfrie bilen jeg noen gang har hatt... får du clutchen og pinionen til å sitte så er det tut&kjør... har det iaf vært for meg som har hatt den i et år og har kjørt den så godt som hver dag.... med riktig avstand mellom spur og pinion har det nesten ikke noe å si hva slags materiale det er....
                              Men du har vel ikke strammet clutchen helt? ser at mange anbefaler det, men på samtlige biler jeg har strammet den helt på (inkl. savagen) går det gæli med en gang....
                              Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                              Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                              Comment


                              • Hm, jo, jeg har strammet den så hardt jeg kunne (den var SINNSYKT hard å stramme).. Kan det være det som herpa pinionen?
                                Og jeg bruker papirtrikset, kan ikke forstå at noe kan gå gæli da..
                                Men du bruker standard pinion og spur, ikke sant?
                                Last edited by Alfi27; 2 October 2011, 10:01.
                                Kyosho DBX VE

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X