Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tilpasning karosseri Savage Flux

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

du burde fint klare wheelies ja...tar enkelt wheelies med min på 4s...eg e ganske sikker på at det e slipperen din..
    Cato Risholm, fullt hobbyrom...

Comment

Originally posted by Alfi27 View Post
      Hvor sitter slipperpads'ene da? Helt inntil "veggen"? Og er det sånne?: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXVJ88&P=Z I så fall, bestiller jeg et sett på røde rappet.
      De sitter bak spurgiret. Du må antageligvis sku av topplokket på girboksen for og få av spurgiret.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
      FLY FLY FLY!!!

Comment

Nei, vet dere hva? Da jeg så bak spur-gearet, var det INGENTING der! Helt snodig, jeg har ALDRI skrudd opp spur-gearet før heller..Click image for larger version

Name:	tannhjul.jpg
Views:	1
Size:	75.9 KB
ID:	774528

Da er vel konklusjonen ganske klar, hehe.
        Kyosho DBX VE

Comment

Nei, vet dere hva? Da jeg så bak spur-gearet, var det INGENTING der! Helt snodig, jeg har ALDRI skrudd opp spur-gearet før heller..[ATTACH=CONFIG]49464[/ATTACH]

Da er vel konklusjonen ganske klar, hehe.
          hahaha, heelt borte, gitt :P

Ikke rart det er dårlig med framdrift xD
          Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
          Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

Comment

Hva er det egentlig den "pad'en" gjør, som gjør at den er så viktig egentlig? xD
            Kyosho DBX VE

Comment

Uten den, spinner det bare metall mot metall når den slurer, altså det er ikkenoe "tak" uten den... med den på plass får du presset alt helt inntil, og om den er justert riktig ( mutteren skrudd ca. 1/4 runde ut) vil den slure bittelitt ved gasspådrag og ved harde landinger, og sparer på den måten drivverket under "press". vanskelig å forklare hvorfor paden er viktig xD

Comment

Fikk paden i posten i dag, og da jeg først monterte den var den like bad som før, men så tok jeg den ut og inn igjen, og DA skulle du sett! Jeg var vandt med at den var slapp som faen, så jeg ga bånn gass. Da tok den av gårde, dekkene ble ca 2 centimeter brede og diameteren ble sikkert dobblet. Jeg prøvde å svinge litt, og den velta og rullte noen runder rundt. Da jeg prøvde den etter jeg hadde satt den opp riktig etter "fallet", ble den mye slappere igjen.. Jeg mistenker at batteriene ikke var helt fulle, så de er på lading nå, men hva annet kan være galt?
                Last edited by Alfi27; 13 September 2011, 17:20.
                Kyosho DBX VE

Comment

Fikk paden i posten i dag, og da jeg først monterte den var den like bad som før, men så tok jeg den ut og inn igjen, og DA skulle du sett! Jeg var vandt med at den var slapp som faen, så jeg ga bånn gass. Da tok den av gårde, dekkene ble ca 2 centimeter brede og diameteren ble sikkert dobbel. Jeg prøvde å svinge litt, og den velta og rullte noen runder rundt. Da jeg prøvde den etter jeg hadde satt den opp riktig etter "fallet", ble den mye slappere igjen.. Jeg mistenker at batteriene ikke var helt fulle, så de er på lading nå, men hva annet kan være galt?
                  Sånn du beskriver nesten i starten her er sånn fluxen SKAL være! xD
                  Du satt slipperpaden på plass inni sporet? Og bak spur drevet er det en skive med hull i, bak den sitter det en kraftigere skive (eller hva det var) med stenger som stikker ut og som skal igjennom den andre skiva, sjekka du dette før du monterte igjen klutsjen? er alt ellers riktig montert? men kan også være at muttern utenpå spur drevet løsna? prøv å stram til og ta på litt loctite

Comment

Er det en mutter utpå spur-drevet også? xD
                    Jeg sjekka at alt inni selve klutsjen var skikkelig festet, ja.
                    Kyosho DBX VE

Comment

Er det en mutter utpå spur-drevet også? xD
                      ja den du justerer clutchen med da

Comment

Fy faen ass.. Nå begynner jeg å bli lei denne drittbilen.. Hvordan kan en skarve ombygging som ikke har noen ting med maskineriet å gjøre drive med seg så mye jævelskap?
                        Jeg ga full gass mens jeg holdt den i lufta (hjulene spant langt fra full spiker), og plutselig fyker mutteren, fjæra og den der foringen helt innerst, til helvette.. Den vil bare ikke funke, uansett hva faen jeg gjør... Noen som bor i området som har lyst å hjelpe meg? Har dere evt andre ting jeg kan prøve?
                        Kyosho DBX VE

Comment

Sett på mutteren, fjæra og foringa, bruk locktite, og stram mutteren skikkelig. Ikke tenk på at det skal slure, bare dra til. Så lenge du ikke bremser hardt, eller gir full gass når du lander etter et hopp, så går det bra.. sjekk at paden er hel før du monterer sammen igjen.
                          FLY FLY FLY!!!

Comment

Hmmm.... Strammet den med en skralle, og strammet så hardt jeg kunne, og slakket den bittelitt, og da fungerte den plutselig, klarte wheelies på grusen... Jeg testet den ikke over lang tid, max 1 minutt, pga ett forferdelig regnvær.
                            Hva i all verden er det jeg kan ha gjort galt, jeg gjorde jo ingenting annet enn å stramme mutteren bittelitt hardere denne gangen...
                            Kyosho DBX VE

Comment

Ikke bry deg om å slakke mutteren, dra til..
                              FLY FLY FLY!!!

Comment

Ålreit, men det må nok vente til senere i uka... Jeg har brent opp begge padene jeg fikk i posten... Jævlig surt, men får snart et nytt sett fra USA, og da skal jeg prøve med litt thread lock (har en super en som holder ting på plass, mens det samtidig er mulig å få skrudd det opp igjen uten å varme den opp)
                                Kyosho DBX VE

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X