Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tilpasning karosseri Savage Flux

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Alfi27 View Post
    Ålreit, men det må nok vente til senere i uka... Jeg har brent opp begge padene jeg fikk i posten... Jævlig surt, men får snart et nytt sett fra USA, og da skal jeg prøve med litt thread lock (har en super en som holder ting på plass, mens det samtidig er mulig å få skrudd det opp igjen uten å varme den opp)
    Bestiller du fra norge har du jo Slipperen i morgen/overimorgen :P noe jeg gjorde som holder enda bedre enn loctite, er å slå mutteren flatere med hammer, da er det litt tyngre og skru den på og jeg bruker den metoden nå.. clutchen har ikke løsna siden.
    Når du har den mer enn 1/4 runde skrudd ut så vil den løsne med en gang om du ikke bruker loctite... prøv å stram til, men gjør du det jeg sa sist her så skal det gå bra med 1/4 runde ut (det gjør jeg, men jeg kjører ganske hardt med mye harde landinger, så er avhengig av å ha litt clutch :P )
    Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
    Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

Comment

Jada, men jeg bestilte fra USA forrige tirsdag, så har den i løpet av uka
      Jeg tror nok jeg bruker thread lock og ser om det funker hvertfall, hehe

Denne tråden har handlet veldig lite om karosseri egentlig, så gjør sikkert lite om jeg spør om en ting til:
      Hva slags radioer er gode å bruke med Fluxen? Jeg vurderer sterkt en Futaba 3PL, den virker billig og veldig god. Den har visstnok ekstrem rekkevidde også, i følge http://www.bigsquidrc.com som kjørte test med ulike radioer, der 3PL kom på andre plass (4PKS kom på første plass, men den koster 4 ganger så mye..). Regner med at 3PL har failsafe? Det er ganske viktig, sikkerheten først vet dere!
      Kyosho DBX VE

Comment

Futaba er gode greier, kjør på. Det ligger en Futaba 3pm 2.4 fasst, til salgs på kjøp/salg delen av forumet, den er hakket bedre enn 3pl.
        Men begge er uansett kjempebra radioer
        Vet ikke med 3pl, men 3pm har iallefall failsafe.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
        FLY FLY FLY!!!

Comment

Så ut til at 3PM'en var solgt... Jaja, blir nok 3PL på meg, men må vente litt, har så mange utgifter for øyeblikket...
          Kyosho DBX VE

Comment

Tror ikke den er solgt, står ingenting om det i annonsen.

FLY FLY FLY!!!

Comment

Kjøp en GT3B Fra hobbyking i stedet, eg gikk fra en 4pk til denne og har ikke angret ett sekund! Rekkevidden er like lang om ikke ennå lengre enn 4pkn.. Og den koster 200spenn pluss frakt, og en ekstra mottager koster 35kr mot futaba sine 500kr++
              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

Comment

Støtter innlegget over... kjøp hobbyking GT3 radioen! har den nå, og er storfornøyd!
                Last edited by SAVAGEry; 14 September 2011, 19:24.
                Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

Comment

har hørt mye bra om Hobbyking GT-3 jeg også
                  FLY FLY FLY!!!

Comment

Du finner ikke bedre radio til den latterlige prisen
                    Hobbyking - the world's No1 Online Hobby Store. We stock a huge selection of RC products from Planes right through to Drones and all accessories. Visit Us Today.

I tillegg er jo dollaren ekstra gunstig nå for tiden
                    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

Comment

Har flere problemer med den fordømte clutchen..
                      Justerte slipper clutchen i går, der jeg strammet den, og slakket den bittelitt, så vidt.. Hadde på blå thread lock, og lot den stå over natten. I det jeg ga litt over halv gass, begynte den å slure igjen... Strammet den så helt til det ikke gikk mer, og tok på blå thread lock igjen. Kjørte i sannsynligvis 10-15 minutter, og igjen begynner den å slure... Hva er det som feiler den? Er jeg nødt til å stramme den helt og ta på permanent, rød thread lock? Eller er problemet at den løsner og slurer med en gang hvis jeg ikke har strammet den hundre prosent, uansett type thread lock? Hvis jeg strammet den helt og slakket den 1/4-1/8 runder og deretter tok på rød thread lock, hadde den fungert som den skulle? Vil spør her først, for hvis jeg gjør det, og den fortsatt slurer, har jeg et veldig stort problem... Det med å slå mutteren flat har jeg ikke prøvd, men vil ikke gjengene "endre"/forskyve seg hvis jeg gjør det?
                      Kyosho DBX VE

Comment

Skjønner ikke hva som går av slipperen din altså. På min savage brukte jeg ikke threadlock på slippermutteren, jeg bare dro til, og den satt. Du har satt sammen alt riktig? Sjekk sprengskissa i manualen...

FLY FLY FLY!!!

Comment

Jepp, den er satt sammen som den skal i følge sprengskissa.
                          Det kan ikke være mutteren som er tullete da? Har bestilt et sett med 4 nye muttere fra US, vet ikke helt når jeg får det, men.. Jeg bør kanskje prøve det før jeg kjører i gang med permanent thread lock?
                          Kyosho DBX VE

Comment

Ta og sett et flatskrujern mellom spur og pinion når du strammer mutteren, da er det iallefall sikkert at du får skrudd mutteren helt inn.

FLY FLY FLY!!!

Comment

Hmmm.... Mellom spur og pinion sier du? Jeg tar jo selvsagt slipperen ut når jeg skal stramme den..
                              Kyosho DBX VE

Comment

Trenger ikke ta ut slipperen for og stramme den, er jo bare å stramme når den står på bilen. Bare sett skrujern eller noe annet flatt i mellom tennene på spur og pinion, så du låser dem, sånn at det blir enklere og holde fast spurgiret når du strammer mutteren.

FLY FLY FLY!!!

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X