Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tilpasning karosseri Savage Flux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Whaaat... Jeg har ikke noe verktøy som er så lite at det får plass der, og hvertfall ikke det "korset" som følger med, som sprengskissa viser at jeg skal bruke.. Jeg har også prøvd å holde spuret med en tang og bruke skralle til å stramme med (men da slakket jeg den litt igjen)..
    Kyosho DBX VE

    Comment


    • #77
      Skiftenøkkel eller en 8mm fastnøkkel... Tror det var en 8mm iallefall MÅ ikke bruke korset som følger med.

      Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
      FLY FLY FLY!!!

      Comment


      • #78
        Fullt klar over det, men får ikke plass med skiftenøkkel heller (er forøvrig 7 mm, ikke 8 mm som må brukes)...
        Kyosho DBX VE

        Comment


        • #79
          Fastnøkkel får plass, var det jeg brukte.

          Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
          FLY FLY FLY!!!

          Comment


          • #80
            Jo, det gjør den, men får jo ikke like godt "grep" med den som med "omvendt umbrako-nøkkel" (har ikke peiling på hva det heter, og det var det jeg mente da jeg sa skiftenøkkel i forrige post)...
            Kyosho DBX VE

            Comment


            • #81
              Hvis du tenker på den du bruker på skralle, så kalles den kopp bruker du ring-enden på en fastnøkkel, får du jo like bra grep som med kopp

              Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
              FLY FLY FLY!!!

              Comment


              • #82
                Hmm... Jo, sant det.... Men uansett, så får jeg jo strammet den like stramt med den metoden jeg har brukt som med metoden du har brukt? Og da kan det jo egentlig ikke være det som er problemet...
                Kyosho DBX VE

                Comment


                • #83
                  Ja, du burde jo klart å stramme like mye med din metode, som jeg med min, vil jeg tro.

                  Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                  FLY FLY FLY!!!

                  Comment


                  • #84
                    Oui, exactement! Det betyr at det er et annet problem, og jeg mistenker mutteren.. Er det sannsynlig, eller? Når jeg ser på min mutter, har den en slags rar blå "hette" helt ved tuppen, som strekker seg ca 5 mm ut fra mutteren.. Har sett på nettet at det er ingen andre som har en sånn "hette", men tviler egentlig på at det er relevant... Eller er det?
                    Kyosho DBX VE

                    Comment


                    • #85
                      Den "hetta" skal ikke stikke ut fra mutteren, men ligge omtrent jevnt med den ene siden, den som vender vekk fra spuret. Den "hetta" er en låsering, som fungerer på samme måte som threadlock, og hvis den er ute av mutteren, låser den ikke.

                      Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                      FLY FLY FLY!!!

                      Comment


                      • #86
                        Så det har nok blitt så varmt når slipperen har sluret, at plastikkringen rett og slett har smelta.
                        Men, en sånn låsemutter burde være grei å skaffe på enten ei hobbysjappe eller byggsjappe.

                        Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                        FLY FLY FLY!!!

                        Comment


                        • #87
                          Ahhh, det forklarer alt... Mener å huske at den var sånn da jeg fikk den og, men er ikke sikker... Jaja, skal prøve å banke den på plass i morgen, tusen takk for hjelpen!
                          Kyosho DBX VE

                          Comment


                          • #88
                            Tror ikke du greier og banke den på plass, da den antagelig har smeltet, og er nok ikke mer enn et 2mm tykk, når den er hel. Men, for all del, banking kan funke Bare hyggelig å kunne hjelpe

                            Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                            FLY FLY FLY!!!

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by Alfi27 View Post
                              Oui, exactement!
                              Hercules Poirot? Fikk plutselig flashback fra da jeg så det


                              Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                              FLY FLY FLY!!!

                              Comment


                              • #90
                                Får inderlig håpe at det går, hvis ikke må jeg bestille fra en norsk sjappe, ikke at det er noe problem å finne HPI-deler i Norge altså, men... Jaja, skal nok få det til
                                Kyosho DBX VE

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X