Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schumacher/Nanda Swift

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    takk for hjelpen=D
    Fredrik S. Jensen
    91 mod.
    Swift2-Blue Thunder fuel.

    Comment


    • #77
      heisann

      tenkte jeg skulle dele mine vinterdekk-ideer som er testet....

      jeg ofra mine gamle orgnale hjul og skulle lage vinterdekk.

      det jeg gjorde var å skru treskruer igjennom felgen og dekket fra innsiden.
      skruene stakk ca 4mm ut fa dekket og fungerte perfekt på hard-snø\løs-snø\sørpe og is:=)
      Ronnie Hagane 87 mod. Lillestrøm "Anything worth doing is worth over-doing"
      Losi 8T Picco 28 Futuba S9351x2 Dynamite Pipe = Losi Mini T BL og LiPo
      Losi Micro T BL og LiPo = Tamya TB02-D BL og LiPo = Spectrum Radioutstyr

      Comment


      • #78
        er det noen andre steder en smalsize hobbyland vi kan kjøpe deler til swiften?? web shop?
        Fredrik S. Jensen
        91 mod.
        Swift2-Blue Thunder fuel.

        Comment


        • #79
          www.racing-cars.com Dette er engelsk, så det er relativt lite å spare (dyrt pund). www.tekniskhobby.no har dårlig nettsjappe, men de fører Nanda.
          MBX-6
          Slash 4x4 rtr
          - Midtskogen Raceway-

          Comment


          • #80
            Takk! irriterende når ikke web shopen til smalsize er åpen. noen som vet når de opner den?
            Fredrik S. Jensen
            91 mod.
            Swift2-Blue Thunder fuel.

            Comment


            • #81
              Originally posted by Fredd91 View Post
              Takk! irriterende når ikke web shopen til smalsize er åpen. noen som vet når de opner den?
              Sykt irriterende!
              Så irriterende at jeg solgte alle biler som hadde tilknytning til smallsize, jeg forholder meg lettere til en nettsjappe i statene enn smallsize. Bestilling på telefon og mail hadde så stor feilmargin at jeg ikke gadd lenger.
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

              Comment


              • #82
                Everöds RC (www.everodrc.se) sälger Swift och reservdelar. De är väl ganska billiga, snabb leverans och om du har tur går paketet rakt genom tullen utan att du behöver betala 25 % merverdiavgift. Kom bara ihåg att påminna dem om att du inte ska betala svensk moms om de skickar paketet till Norge.
                Jonas Höwing -74, Uppsala
                Swift PRO, Sirio Kanai-EVO2
                XRAY XB8 TQ, O.S. V-spec

                Comment


                • #83
                  Motor på Swift

                  Hei på dere...

                  Jeg er helt ny på dette forumet. Har en Nanda Swift bil som er helt orginal.
                  Lurer litt på denne motoren som sitter der.


                  Motoren er merket 21C. Hva betyr 21? Hva menes med denne C'en?
                  Hilsen Øyvind (72 modell)
                  Rygge - Østfold
                  1:8 Swift2 Buggy

                  Comment


                  • #84
                    21 står för 0,21, dvs. cylindervolymen är 0,21 kubiktum vilket motsvarar 3,5 kubikcentimeter. "C" är nog bara en modellbeteckning.

                    Motorn är en SH om jag inte minns fel.



                    Går bra med 25% nitro och McCoy 8 glödplugg.
                    Jonas Höwing -74, Uppsala
                    Swift PRO, Sirio Kanai-EVO2
                    XRAY XB8 TQ, O.S. V-spec

                    Comment


                    • #85
                      Takker for raskt svar. Er det viktig at det er akkurat denne glødepluggen? Til nå har jeg nemlig bare brukt standard glødeplugger...
                      Hilsen Øyvind (72 modell)
                      Rygge - Østfold
                      1:8 Swift2 Buggy

                      Comment


                      • #86
                        Nej, det är inte viktigt att använda just dessa glödpluggar. Om motorn går bra med det du använder nu så finns det ingen anledning att byta.
                        Jonas Höwing -74, Uppsala
                        Swift PRO, Sirio Kanai-EVO2
                        XRAY XB8 TQ, O.S. V-spec

                        Comment


                        • #87
                          Hei

                          Er swift noe til bil hvis man skal kjøre løp?
                          Carl Fredrik Bye Rusten
                          1/8 Offroad: Jammin X1CR Team Factory, Go-Tech motor, Rapicon Fuel

                          Comment


                          • #88
                            Det beror på vilken nivå du hade tänkt dig. Jag körde flera klubblöp med min Swift 2 och klarade mig rätt bra. Jag rekommenderar dock att köpa Pro-stötdämparna då skillnaden är enorm jämfört med standardämparna. Du ska inte heller förvänta dig att hänga med folk med tävlingsmotorer. När det gäller toppfart är inte skillnaden så stor, men i accelerationen märks det att man kör med en RTR-motor. Å andra sidan så kommer man väldigt långt med att hålla bilen på banan. Fart och dyra delar är inte allt.
                            Jonas Höwing -74, Uppsala
                            Swift PRO, Sirio Kanai-EVO2
                            XRAY XB8 TQ, O.S. V-spec

                            Comment


                            • #89
                              Poster dette her, da det gjelder en nanda swift.
                              Kjøpte min første rc bil her om dagen, og etter et spørsmål om hvilke bil jeg skulle velge her inne, falt valget på swiften.

                              Har nå fått kjørt den inn sånn tålig etter "oppskriften", og nå er selve kjøringa igang. Da dette er min første rc bil, så velger jeg heller å spørre dere her, enn å prøve meg frem for å så feile å ødelegge bilen!

                              men nå tenkte jeg at jeg skulle skru litt på forgasseren, slik at bilen går mest mulig godt. Merker nå at bilen er noe sen i aksen og at den hakker litt på vei opp mot toppfarten...
                              Er det noen som allerede nå vet hva vei skruene på forgasseren skal?

                              Så en video av tuning av rc bil, der de skrudde 1/8 del innover helt til bilen stoppa ved fullt gasspådrag i starten. Er det bare å skru seg stegvis innover til dette skjer med min bil å? (og så ta 1/8 ut igjen)

                              Deretter justerte han low-end skruen (dette må jeg være ærlig å si jeg ikke skjønte så mye av, hvorfor og hvilke tegn på bilen som var synlige ved for høy eller lav blanding, og hva som synes ved perfekt innstilt low-end blanding), så hvis noen har noen "tegn" til meg, værså god å si det:=)

                              Hva er typiske tegn på for mye bensin og for lite bensin, foruten varmen?

                              Er det noen av dere med en swift som er gode til å starte den?:P Noen form for choke her?
                              må ha gløderen på, og av igjen noen ganger før den starter....
                              (hvis jeg har forstått det riktig så skal gløderen bare stå på i 10 sekunder av gangen?)

                              Som dere ser er jeg i innkjøringsfasen og i begynnergropa, men håper med litt hjelp fra dere og enda mer kjøring, så skal ting bli mer kjent for meg.
                              Last edited by longbow; 27 June 2007, 23:24.
                              Henrik Pedersen
                              1985

                              Comment


                              • #90
                                Når den får for mye fuel enten på bunn eller på topp (HSN eller LSN) så merker du det med at den går veldig urent, ytelsen er lav og tempen som regel det samme, ofte er det mye røyk og mye uforbrent fuel ut potta.

                                Får den for lite på noen av nålene så vil du merke det på temperaturen, den blir varm. Det vil være lite røyk, og får den lite på HSN så vil den ved gradvis pådrag (på en lang strekke) øke i turtall opp mot det "hysteriske" til motoren kutter tvert (i tillegg til at den ryker lite).
                                For mye eller lite på LSN merker du når du gir gradvis gass og bilen lugger, putrer og "4-takter" i den tidlige fasen av pådraget, er den fett stilt på begge nålene vil den oppføre seg sånn på full gass også.
                                Får den lite så vil den ofte ha en merkelig "tomgang" at den lager en weeeeeeee lyd mens den står i ro og den putrer ikke i det hele tatt, når du gir gass så kommer den med en gang, får den alt for lite vil den kutte, får den for lite vil den gjerne si wowwowowow. Og tempen vil være høy og ytelen på motoren vil være lav til tross for høyt turtall og "tilsynelatende" fin to-takt. Tempgun er fint, men hørselen din kan fortelle mye om motoren, gjerne i kombinasjon med eksosen.
                                MBX-6
                                Slash 4x4 rtr
                                - Midtskogen Raceway-

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X