Originally posted by Trulsen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Schumacher/Nanda Swift
Collapse
X
-
MBX-6
Slash 4x4 rtr
- Midtskogen Raceway-
-
Idag var jeg ute og kjørte litt i terrenget.. Så kjørte jeg meg fast og prøvde å spinne meg løs. Men da oppdaget jeg at bare bakhjulene spant, de fremme stod stille.. når jeg tok den vekk spant den på fremhjulene også.. Dette skjedde to ganger. Noen som har peiling på hva som gjør det? skal det være sånn ?
Comment
-
Helt normalt.
Buggy har senterdiff og trekker derfor kun på "ett" hjul om gangen. Altså, midtdiffen fordeler hoveddelen av trekk-kraften til det hjulet som har minst motstand. Uavhengig om det er foran eller bak. Det går an å regulere det med å ha i silikonolje i diffen. Jo høyere verdi på oljen jo hardere diff og da trekker den mer som en vanlig 4wd som har stiv midtdiff. En bil med stiv midtdiff trekker like mye bak som foran. Men i buggy så er det håpløst.
Skjønnerrrrrrr......... :wink:TEAM ELEFUN
Comment
-
Originally posted by extraHelt normalt.
Buggy har senterdiff og trekker derfor kun på "ett" hjul om gangen. Altså, midtdiffen fordeler hoveddelen av trekk-kraften til det hjulet som har minst motstand. Uavhengig om det er foran eller bak. Det går an å regulere det med å ha i silikonolje i diffen. Jo høyere verdi på oljen jo hardere diff og da trekker den mer som en vanlig 4wd som har stiv midtdiff. En bil med stiv midtdiff trekker like mye bak som foran. Men i buggy så er det håpløst.
Skjønnerrrrrrr......... :wink:MBX-6
Slash 4x4 rtr
- Midtskogen Raceway-
Comment
-
Om motor.
Jeg er ikke helt fornøyd med orginalmotoren. Enten så putrer og spraker den og er treg å få i gang ved pådrag, eller så blir den veldig varm, og når den leaner seg ut mot slutten av en tank så går den veldig bra, men blir sinnsykt varm (så varm at den "staller").
Jeg har to orginalmotorer og erfarerdet samme med begge, de er kjørt inn forskjellig men ok begge to. Begge motorene er vanskelige å enten få til å gå supert eller på stabil temp. Jeg syns også at bilen leaner seg veldig mye ut mot slutten av tanken (det kan jo være tanken sin feil). Jeg kjører ikke lenger på Jero, og den ene motoren som jeg har tatt best vare på har vært kjørt på sidewinder og Tornado 25%.
I sum er jeg ute etter ny motor. Har dere noen formening om motorer som passer godt til bilen? Jeg tenker nøkternt, jeg er ikke så flink å kjøre, så jeg trenger en jeg kan kontrollere. Jeg har vurdert en Hyper 21. race/pro (stemmer det?), men er det andre motorer som er å anbefale tar jeg gjerne i mot gode råd. Er ikke veldig opptatt av pris, men under 3000 inkl norsk moms bør den ligge. Jeg kjøper den på utførsel så momsen slipper jeg uansett
Kom med innspill, men ikke på tuning, der har jeg nok prøvd det meste på swift'en :wink:MBX-6
Slash 4x4 rtr
- Midtskogen Raceway-
Comment
-
Comment
-
Originally posted by Frode strømDenne er gode greier og billig http://www.carolinasrc.com/Webstore/...idProduct=3239MBX-6
Slash 4x4 rtr
- Midtskogen Raceway-
Comment
-
Så regnestykket på den blir sånn ca 149*7=1029 + 13*7=91 + 25%/1120=280 totalt 1400kr.
Hvordan er denne da i forhold til en standard Hyper 21. 8 porter til 1300kr (gratis frakt) eller en Hyper 21. Race 8 porter til 1600?
Jeg vet lite om O.S'en, men merket lager jo solide og driftsikre motorer. Håper det er litt futt i den, mer enn orginalen i allefall :wink:MBX-6
Slash 4x4 rtr
- Midtskogen Raceway-
Comment
-
Hvordan den er i forhold til Hypermotorenen vet jeg ikke.
Grunnen til at jeg anbefalte en utenlandsk butikk er fordet at motorenen er så ny at den ikke er kommet til Norge enda. Du kan jo høre med Micromonsters om de får den inn.
Regnestykke ditt er nesten rett, men $ ligger på 6.4 og jeg betaler aldri moms når jeg handler der fra-Bombk-
Comment
-
Det skal være en mye bedre motor enn Hyper, uten tvil. Dette skrev Ronny Arnesen 21/11-06
BILEN & utstyret som ble brukt & vant 1.st race av Winter-Battle serien var:
Bil: MUGEN SEIKI MBX5R
Motor: O.S VG SPORT (i kval/semi)
Motor: O.S VZB V-SPEC (i finalen)
Radio: FUTABA 3PKS med SPECTRUM PRO
Servo: FUTABA 2 x 9351 Digital
Fuel : MECCAMO OFF-ROAD 25%
Morsomt var at den nye O.S VG SPORT motoren var den som ble brukt til å ta dagens raskeste kval-tid!!
Det beviser at man ikke trenger en 3000kr's motor for å være raskest,. noe som var poenget med at nettopp den ble brukt
Mugen-bilen gikk som en klokke gjenom hele løpet, nå etter rengjøring er den KLAR uten en eneste del som trengs å skiftes, sånn skal det væreTEAM ELEFUN
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment