Ja, som jeg skjønner ev det innlegget, kan jeg for lite om dette. Trenger nok noe justeringer på motoren min jeg også. Er det noen i Mosse distriktet som kan dette og kan hjelpe meg og kanskje lære meg dette en gang for alle?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Schumacher/Nanda Swift
Collapse
X
-
Motoren i Swift'en er ikke den enkleste å bli klok på, min erfaring er at du må finne deg i at den henger litt på LSN (at den går litt fet på bunn) og at du ofrer litt respons på akselrasjonen i forhold til temperaturen på motoren. Jeg har fått den bra på topp og bunn, men da ble den varm.
Når du er leimotoren, og den har fått sitt så erstatter du den med en O.S.21VG(X) kjempesnill motor i ytelse og justering, men få deg erfaring med orginalmotoren først.
Det jeg oppdaget etterhvert er at regelen "less is more" i høyeste grad også gjelder tuning av motorer.MBX-6
Slash 4x4 rtr
- Midtskogen Raceway-
Comment
-
Takk for svar...her må en vist bare prøve seg litt frem for å finne go-innstillingen...
Men det er sånn jeg skal skal stille high-end skruen først, og kan jeg da som jeg nevnte fra videoen på youtube stille den helt inn til bilen stopper ved fullt pådrag, for å skru den litt ut igjen?
Syn og hørsel kan hjelpe en stort ved rc bil ja, disse er ikke helt utviklet enda i min til nå 4-dagers lange rc karriere...:PHenrik Pedersen
1985
Comment
-
HSN først, ja. Jeg ville ikke dratt den så tynn at den stopper på max pådrag, men heller når den når opp mot 90% så tar du den litt tilbake. Du kan selvfølgelig ha den så tynn at den stopper på max, men veien dit er ikke helt sunn for motoren. Gjør du det så bør du ta den opp mot 1/2 omdreining tilbake.
Et alternativ er å la den gå opp mot 90-95% og begrense den på åpning i forgasseren (at det gjenstår en mm når du gir full gass). For at dette skal bli bra må du ha en radio som du kan justere endepunktet (EPA) det er ikke så greit med rtr stikkeradioen.MBX-6
Slash 4x4 rtr
- Midtskogen Raceway-
Comment
-
Tusen takk for gode svar! Skal nå prøve meg litt frem...
Bare et spørsmål til; er mange tråder her på kjøring og innstillinger, men finner lite på vedlikehold av biler?
Hva gjør dere når dere er ferdig med å bruke bilen og skal ha den ren (blir jo utrolig mye sand og grus i hele bilen etter en liten kjøretur på grusbanen), og hvordan får dere ut alt som ligger under motor og forgasser på en grei måte? Og har lest at det anbefales after-run oil, hvor brukes denne??
Til nå har jeg bare skylt av hjul og oppheng med vann, og straya lett over stort sett hele bilen med litt 5-56 og litt ekstra på demperene...Henrik Pedersen
1985
Comment
-
Originally posted by longbow View PostTakk for svar...her må en vist bare prøve seg litt frem for å finne go-innstillingen...
Men det er sånn jeg skal skal stille high-end skruen først, og kan jeg da som jeg nevnte fra videoen på youtube stille den helt inn til bilen stopper ved fullt pådrag, for å skru den litt ut igjen?
Syn og hørsel kan hjelpe en stort ved rc bil ja, disse er ikke helt utviklet enda i min til nå 4-dagers lange rc karriere...:P
Jeg skjønner ikke hvorfor de sier at man skal magre motoren til den stopper ved pådrag... Da tøyer man strikken litt langt, etter min mening. Om du dropper det det og gir den litt mer suppe, vil motoren din holde mye lenger.# 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #
Comment
-
Bare et spørsmål til; er mange tråder her på kjøring og innstillinger, men finner lite på vedlikehold av biler?
Pass på elektronikken og motoren din, samt skån lagerene dine. Men trykkluft og WD40 er en fantastisk kombinasjon, hvis du tar litt hensyn til overnevnte, og i tillegg ikke smører bremsene dine.
Afterrun forutsetter at du får motoren din helt tom for fuel, og deretter noen dråper i forgasseren og dra rundt noen ganger. Etter at jeg gikk over til MRF pro har jeg ikke brukt afterrun, men skal bilen stå lenge så mater jeg på med mye. IKKE BRUK JERO SIN! Ikke bruk jero i det hele tatt.MBX-6
Slash 4x4 rtr
- Midtskogen Raceway-
Comment
-
Originally posted by casevac View PostEtter at jeg gikk over til MRF pro har jeg ikke brukt afterrun, men skal bilen stå lenge så mater jeg på med mye. IKKE BRUK JERO SIN! Ikke bruk jero i det hele tatt.
og dette dryppes å ned i forgasseren (der gløderen sitter)?Henrik Pedersen
1985
Comment
-
Originally posted by longbow View PostEt IL-spørsmål fra en kompis av meg:
Hvilken skrue på forgasseren (eller andre plasser), skal stilles på når bilen ikke går i fri? Hjulene sviver rundt hele tiden og bilen stopper hvis en bremser eller setter den på bakken...MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
TRF-415MSXX
DEX410
Comment
-
Originally posted by Tombola View Postsvidd clutch, eller tomgangsskruen, den minste av de alle 3 (evt4) skruene på forgasseren.
Men en sak til her nå:P
Kan vi skru av kontrollen mens bilen er på, fordi at hvis kontrollen er på å vi skal skru på forgasseren, så tar bilen helt avsted...speeder og styrer med hjulene...Henrik Pedersen
1985
Comment
-
Originally posted by longbow View PostDet har vi å tenkt, men tomgangsskruen er ikke high eller low enda skruene, dermed den 3 skruen ja...
Men en sak til her nå:P
Kan vi skru av kontrollen mens bilen er på, fordi at hvis kontrollen er på å vi skal skru på forgasseren, så tar bilen helt avsted...speeder og styrer med hjulene...MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
TRF-415MSXX
DEX410
Comment
-
Originally posted by longbow View PostTakk for svar...her må en vist bare prøve seg litt frem for å finne go-innstillingen...
Men det er sånn jeg skal skal stille high-end skruen først, og kan jeg da som jeg nevnte fra videoen på youtube stille den helt inn til bilen stopper ved fullt pådrag, for å skru den litt ut igjen?
Syn og hørsel kan hjelpe en stort ved rc bil ja, disse er ikke helt utviklet enda i min til nå 4-dagers lange rc karriere...:PHilsen Øyvind (72 modell)
Rygge - Østfold
1:8 Swift2 Buggy
Comment
-
ehm...dings?
Kan noen si meg hva den "tappen" som stikker ut på høyre side midt på bilen er til? Har trålet gjennom forum, og nanda's sider, men finner ingenting om det...
Så så jeg at det ble spurt tidligere om temp. Har selv problemer med at jeg må stille opp fuel'en en del for ikke å få motoren for varm. Finnes det andre metoder?
Skulle også hatt noen nye dekk (både asfalt og "vanlige"). Er det noen standarder så jeg bare kan kjøpe 1/8 buggy-dekk, eller finnes det ikke asfalt-dekk til swift'en?
mvh. Per Arne Botn
.:.Nanda swift2.:.
Schumacer/Nanda Swift1, Swift2 - Team Losi XXCR - Helixx 3D
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.
Comment