Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schumacher/Nanda Swift

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Takker casevac og tombola for svar...

2: Hvordan er "standardinstillingen" på tomgangskruen? Ca. 1mm åpning når du lukker spjeldet, ofte så holder det med mindre åpning.

Tenker du på Lav-dysa på forgasseren nå? Det er den 3. skruen på selve motoren jeg snakker om. Satte den på 3,5 omdr. ut og nå virker det ganske greit. Har ikke fått "fine-tunet" den enda, men den sviver greit og stopper "bare" når jeg gir på og slipper speeden igjen. Motoren har egentlig vært vanskelig siden det begynte å bli kaldt, og virker som at den ikke har lyst å kjøres når det ikke er to-sifret pluss. Gav opp å få den igang i vinter, men nå som våren har kommet med greie temp er den bedre.

3: Noen andre bedre tips på hva som kan være galt? (Så ikke noe merker i motoren, men det var noe sand/støv inni) Du har demontert motoren, fullstendig? I så fall kan det være mye galt, ryker den mye plugger?

Den spiser plugger, men det har den gjort siden den var ny. Jeg demonterte ikke kulelager stempel og veivaksel, men forgasser, toppen, og alt ut til start-snora og blåste og tørket det rent.
    Last edited by PABben; 24 April 2008, 21:54.
    Schumacer/Nanda Swift1, Swift2 - Team Losi XXCR - Helixx 3D

Comment

• "Engine mount"

Trenger jeg "engine mount" til "O.S.21VG", eller kan jeg bruke den som allerede står på swift'en?

Comment

• Trenger ikke noe nytt, alt passer.
        Du må trolig snu forgasseren 180 grader, men det er ingen problem.

Hvis motoren din spiser plugger så er det sannsynlig at den går for varmt. Hvordan ser pluggene som er røket ut? Hvis glødetråden er ødelagt (mosa/borte/deformert) så kan du kassere motoren, den er ingen poeng i å påspandere noe mer.

Ellers så er en grunninnstilling på helt inn og 3,5 omdreininger ut på både LSN og HSN elt greit utgangspunkt, mulig at LSN klarer seg med 3. HSN bør være ca flush, og LSN noe mindre enn flush.
        Tomgangsskruen er den lille som sitter i godset under innsuget, med den stiller du åpningen mellom gods og spjeld i forgasseren, det er denne åpningen som skal være +/- 1mm (somregel noe mindre på en justert motor).
        MBX-6
        Slash 4x4 rtr
        - Midtskogen Raceway-

Comment

• Håpløst...

Hehe... Nå gir e opp. Får motoren til å gå veldig fint på tomgang og reagerer bra når e speeder. MEN instillingene er nå 1,5 ut på lsn og hsn og ca 3 på tomgangskruen og den spruter ut bensin når jeg speeder! Tror det er noe alvorlig galt som ikke er riktig. Her er bilen med de instillingene.

Så nå er det ny motor som gjelder.. Jeg vil ha en som ikke er dårligere enn den orginale swift-motoren, men må være snill og lett å stille inn. Noen andre forslag enn O.S.21VG ?

Comment

• O.S'en er den letteste å ha med å gjøre til den prisen.
            Litt mer fart i en RB S3, omtrent samme pris, men den er mye mer kødden å jobbe med (forvarming osv. osv...).
            Finnes billigere motorer som sikkert er bra, STS, SH, Force, Hyper (mye det samme).
            LRP har en bra buggymotor som er rimelig LRP/Nosram er det samme.
            Jeg har fått sansen for O.S. V-spec men det skal sies at min er recab tuna (dyrt og bra).
            Meget godt tilbud på noen novarossi hos carolinas.
            MBX-6
            Slash 4x4 rtr
            - Midtskogen Raceway-

Comment

• "o.s.21vg"

Det tok 2 dager fra jeg bestilte til varene ble sendt, og 6 dager før de var fremme fra rc-mushroom.com. Nå er Den nye motoren på plass og sviver på tomgang; 75-80 grader! Fantastisk.

Tusen takk for tips, casevac!

Comment

• Bare hyggelig, kos deg med ny og fin motor. Behandle den pent og du har en pålitelig motor leeenge!
                MBX-6
                Slash 4x4 rtr
                - Midtskogen Raceway-

Comment

• Angående denne swiften

hei!

jeg har lyst på min første bensinbil og har blitt anbefalt denne swiften. er den fortsatt noe å satse på ? har fått et tilbud på 2900 for den helt ny.
                  eller er det noen andre jeg bør kjøpe ?

mvh johannes

Comment

• Kan egentlig trygt anbefale Swift som en god begynner bil. Faktisk så god at jeg har valgt å beholde min
                    Hilsen Øyvind (72 modell)
                    Rygge - Østfold
                    1:8 Swift2 Buggy

Comment

• Hei,
                      Melder meg inn i denne klubben jeg også
                      En uke gammel bil, og har allerede vært ute en god del ganger. Litt alsfalt og litt grus. (Kjøpte til asfalt dekk)

Nøye med innkjøringen, maler som en katt og er rask og fin.
                      Min første rc bil noen sinne- og må si at jeg lærer mye bare ved å sitte og vaske den ren etter endt kjøretur.
                      Sist men ikke minst, lærer mye på dette forumet!

Takk alle sammen!!!

Rune
                      Nanda Swift II

Comment

• hehe

Da får jeg vel bare si: velkommen i klubben ;D hehe

Comment

• Originally posted by Johannesdalen View Post
                          Da får jeg vel bare si: velkommen i klubben ;D hehe
                          Takker og bukker
                          Det ble en Swift på deg også?
                          Nanda Swift II

Comment

• nesten

halvveis

jeg kjøpte heller en el bil som min første, men noe foran ved hjulene brakk etter 3 turen. det mener jeg er så og si dårlig kvalitet selv om den er laget av losi. Jeg får pengene tilbake, legger inn en tusen lapp og kjøper swift 2 i løpet av de neste dagene, sier ifra da jeg får den ;D

Comment

• Knallkjekk tråd å lese gjennom Har kost meg de siste minuttene !
                              Offroad: Team Associated T4 RS (8.5 turn BL), A-Tech Leo-X
                              Onroad: Tamiya M04-L (17 turn)Mini-Z: AWD, MR-02, Overland, F1 båt Kjører boble i bilcross fra i år av, rc blir mindre prioritert.

Comment

• Originally posted by Johannesdalen View Post
                                halvveis

jeg kjøpte heller en el bil som min første, men noe foran ved hjulene brakk etter 3 turen. det mener jeg er så og si dårlig kvalitet selv om den er laget av losi. Jeg får pengene tilbake, legger inn en tusen lapp og kjøper swift 2 i løpet av de neste dagene, sier ifra da jeg får den ;D
                                Blitt noe Swift på deg enda, Johannesdalen?
                                Vært ute og kjørt mesteparten av dagen i dag, og nå er jeg skikkelig fornøyd!
                                Bilen starter på første drag hver gang jeg tar den ut.
                                Har justert og styrt litt med den, og den er skikkelig digg å kjøre.
                                Kjører i et steinbrudd i Mjøndalen (rett overfor golfbanen, for de som er kjent)
                                Liten, men god bane med ett hopp. (Stort hopp....)
                                Fantastisk fint å kjøre der, ettersom ingen naboer klager!
                                Ulempen nå er at den burde ha vært litt større... hehe.
                                Morsomt alikevel!
                                Nanda Swift II

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X