Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyper 8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ok utgangspunkt for diffene for en relativt rutinert sjåfør skal være:

Foran: 5000
    Midt: 7000
    Bak: 3000

Anbefalingen kommer fra HoBao team sjåfør Joseph Quagraine (Finland), og er selvfølgelig på generelt grunnlag. (Dette er vel også stort sett det som anbefales av startoppsett på de fleste 1/8 buggyer, men det skader jo ikke å nevne det likevell )

Har ikke hatt tid til å teste bilen ennå selv, men jeg begynner med "ut av esken"-oppsettet (3000-3000-fett), som nok er et veldig snillt oppsett. Regner med å få kjørt en del i påsken...
    Ole Christian Solli
    www.gmbk.no

Comment

Hei!

Er det noe som har erfaringer med hva jeg burde ha av reservedeler til bilen???

Mvh Håvard Haugland
      Håvard Haugland - 93 mod
      * Mugen Seiki * Futaba * RB/GO engines * Mecca *
      Team www.microracing.se

Comment

her er det ikke så mye som går i stykker , men slikt som bærearmer , og hubbene bak og foran har jeg byttet . hatt bilen i nesten et år nå og kan ikke si jeg har blakket meg på deler og jeg har kjørt mange liter så det er en solid bil dette her
        tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

Comment

Noen som har peiling på motorinstillinger på denne bilen?
          Min bil starter greit og bakker greit. Når jeg gir litt gass dør den ut. Den spytter bensin ut av eksosanlegget. Skrur jeg inn på bunnåla øker tomgangsturtallet noe vanvittig. Skrur jeg ned på tomgangsskruen stopper bilen med en gang.

Har fått den til å gå sånn noenlunde greit en liten stund. Men når jeg er litt brå på gassen stopper den momentant.
          Martin Pleym

Comment

Hei,

Det er nesten umulig å gi noe eksakt svar på hva som kan være feil uten å ha sett/hørt på motoren. Det er veldig mange variabler, og det kan være en ting som er feil/ødelagt som lager trøbbel. Men hvis du har en RTR med Mach 28 motor så er grunninstillingen ca som dette: HSN flush med kanten, LSN 1,5mm ut fra flush, mid/spraybar flush og ca kl 10.
            Da skal den være på den rike siden både på topp og bunn.
            Sjekk også etter lekkasjer ved forgasser, bakplate og frontlager. Dette er ting som kan rote det til på alle motorer.
            Du kan også sjekke LSN ved å klemme igjen fuelslangen litt før forgasseren når bilen har stått et par sekunder på tomgang. Turtallet skal da stige etter et par sekunder avhengig av hvor langt før forgasseren du klemmer igjen. Tar det mer enn 2-3 sekunder så kan du skru inn LSN litt. hvis det stiger med en gang, eller bare faller med en gang så må du skru ut.
            Da er du veldig nære en god instilling på LSN i hvert fall.
            Men sjekk etter lekkasjer først. Også i tank/slanger.
            Ole Christian Solli
            www.gmbk.no

Comment

Jeg prøvde med det nye tårnet bak i dag (88037-6).
              Dette gir en noe høyere montering av demperne og skal fungere bedre når det er veldig humplete.

Jeg kunne ikke merke så mye forskjell, men det viste seg at jeg hadde bilen litt for lav bak så den slo nedi på de groveste hullene. Når jeg fikk heist den opp litt så var det andre boller! Hvor mye det nye tårnet evt. hjalp er derfor ikke godt å si, men jeg har en følelse av at den ble noe snillere i de groveste dumpene i hvert fall.

I kombinasjon med ferske Adheris II i rainbow compuond så var bilen helt super i dag!

Har 5000-7000-3000 i diffene nå og det ble litt for agressivt etter min smak. I hvert fall i forhold til hvor hullete banen var i dag. Fyller i 5000 i midten til neste gang.

Bilen ble griskjørt i dag også, med flere stygge smell. Men det eneste som tok kvelden var en servoarm. Denne bilen tåler sykt mye juling!!
              Last edited by Ole C; 2 May 2007, 00:32.
              Ole Christian Solli
              www.gmbk.no

Comment

Noen som aner bakkeklaring på bilen? fra undersiden av chassi?

og om det finnes karbonoppgraderinger?
                Det er 4WD? Finner liksom lite om bilen men veldig lyst på den...
                Last edited by meCarnival; 3 May 2007, 18:43.
                ME: Thomas Heimdal, 20 År, Fetsund
                RC: Ho-
                Bao Hyper ST

Comment

Originally posted by meCarnival View Post
                  Noen som aner bakkeklaring på bilen? fra undersiden av chassi?

og om det finnes karbonoppgraderinger?
                  Det er 4WD? Finner liksom lite om bilen men veldig lyst på den...
                  Jeg har ikke målt, men det er omtrent som de fleste andre (PRO) buggyer. Det er MYE utfjæring på bilen hvis du vil.

Det er 4WD ja. Det er karbon radioplate på PRO kitet, alu på RTR. Det er INGEN behov for noe mer karbon deler på bilen...
                  Med fare for å bli grillet for snikreklame, ta en titt på www.xs-modellhobby.no Gå til nettbutikken. Der finner du Hyper 8 PRO kitet og info om den.
                  Ole Christian Solli
                  www.gmbk.no

Comment

Jeg snakkesom er Hyper 8 RTR bilen... skal ikke ha PRO, sa vel ikke det jeg :P men ja, det er finnes karbon deler som jeg kan oppgradere til osv... Kjøper heller RTR og oppgraderer ved senere lønninger osv... Care om jeg taper på det, vil heller ha det bare litt gøy liksom, men karbon radioplate? hva er radioplate? Mener du chassi'n? Det hadde vært fett med karbon chassi ass!
                    Bao Hyper ST

Comment

Originally posted by meCarnival View Post
                      Jeg snakkesom er Hyper 8 RTR bilen... skal ikke ha PRO, sa vel ikke det jeg :P men ja, det er finnes karbon deler som jeg kan oppgradere til osv... Kjøper heller RTR og oppgraderer ved senere lønninger osv... Care om jeg taper på det, vil heller ha det bare litt gøy liksom, men karbon radioplate? hva er radioplate? Mener du chassi'n? Det hadde vært fett med karbon chassi ass!

Hyper 8 er vel pro- versjonen. kjøp heller 7. karbon-chassi er sikkert gøy første uka, de vil jo bare ripes opp av steiner.
                      !Per-Ove Løvsland 92MOD! SAVAGE SS4,6!
                      sigpic

Comment

Originally posted by PerO View Post
                        Hyper 8 er vel pro- versjonen. kjøp heller 7. karbon-chassi er sikkert gøy første uka, de vil jo bare ripes opp av steiner.
                        Feil! Hyper 8 er den nyeste versjonen av 1:8 buggy fra Hobao og kommer både som RTR & Pro kit.

Nå har jeg hatt denne bilen en mnd omtrent, og jeg må si den er nært opptil skuddsikker. Jeg har med min manglende evne til å holde bilen på banen, samt triggerhappy gassfinger kun klart å knekke en vinge. Vi snakker mange smell...
                        [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                        -----------------------------------------------------

Comment

Ja, hadde ikke hatt noe å snakke om hvis den ikke kom som RTR bil, sett på den en stund på forskjellige nettbutikker...
                          Bao Hyper ST

Comment

Du kan etterhvert når mudguards'ene blir ødelagt (de tåler mye) erstatte de med carbon. Det skal mye til før du merker forskjell på en bil med alu radioplate og carbon. Jeg har ikke sett chassi ac ren carbon, men du har jo noe sånt: http://www.carolinasrc.com/Webstore/...?idproduct=908
                            MBX-6
                            Slash 4x4 rtr
                            - Midtskogen Raceway-

Comment

Originally posted by Ole C View Post
                              Vi tar 3995,-

Bilen leveres da som rullende chassis uten motor og radiosystem, men med potte og bend.

Blir denne bilen levert som byggesett? eller 80 % montert. Synes det er mere lærerikt og gøyere og skru sammen selv.:wink:
                              Henrik Gibala, 65.

Comment

80 % montert.
                                tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X