Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyper 8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 8.5 er en vidreutvikling fra 8ern , du trenger gass og styre servo i tilegg
    tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

Comment

• Og motor..
      Yamaha Aerox

Comment

• Før jeg slår til, får vi vel se om det blir noe Off-road annlegg i Bodø på Brattn da
        Yamaha Aerox

Comment

• Hyper 8 RTR vs Hyper 8 Pro

Jeg skal kjøpe meg en hyper 8, men klarer ikke å bestemme meg for RTR eller PRO. Er det noe som kan fortelle meg hovesforskjellene på disse 2 bilene bortsett fra at PRO`n kommer uten motor og servoer..

Hvordan er motoren som følger med RTR`n? Kan jeg bruke startbox på den? Evt hvilken motor er å anbefale til PRO`n for en som ikke kjører konkuranser, men mest til lek.

Er det noen opgraderinger som anbefales på RTR`n.

Jeg ser også at det kommer eller har kommet en 8,5 PRO. Hva er hovedforskjellen på den og 8 PRO?

Håper noen tar seg bryet verdt å hjelpe meg litt her så jeg kan få meg en ny bil snart...
          Ronny Simonsen Porsgrunn
          Hyper 8,5 PRO W/OS V-spec, Hyper ST PRO, HPI Savage X 4,6, HPI Savage XL, CM Koncept Kyosho Mini ST EP W/Brushless

Comment

• Hyper 8 PRO

Jeg glemte et spørsm i forrige post...

Hva koster det sånn ca å ferdigstsille en hyper 8 PRO. Tenker da på en motor som egner seg for lek og morro (kjører ikke konkuranser), og som tåler litt.. Gjerne klargjordt for startbox, med anbefalte servoer og evnt annet som mangler.
            Ronny Simonsen Porsgrunn
            Hyper 8,5 PRO W/OS V-spec, Hyper ST PRO, HPI Savage X 4,6, HPI Savage XL, CM Koncept Kyosho Mini ST EP W/Brushless

Comment

• Om du bare kjører lek og bashing er det vel ikke vits med PRO?
              Yamaha Aerox

Comment

• Det har du sikkert rett i... Jeg har klart meg fint med de RTR bilene jeg har. Men jeg har alltid hvert nyskjerrig på hva en PRO bil egentlig er... Altså i forhold til en RTR.

Tåler de mere juling en en RTR, eller er den kun laget for mere fart og bedre kjøre-egenskaper?

Kan jeg bruke startbox på den motoren som følger med RTR`n.
                Ronny Simonsen Porsgrunn

Comment

• Hvis ikke du skal kjøre konkuranser så er det ikke nødvendig med PRO utgaven selv om RTR er bra nok for konkuranse. Forskjellen er mer carbon og alu deler og bedre differ så PRO utgaven er litt sterkere.. Når det gjelder disse bilene så tåler de sykt mye juling! Det som du må bytte på RTR er styreservo fra H-101 til H-102 og oppgradere styrespindlene til PRO (når de som står på knekker). RTR utgaven med MACH-28 motor går vanvittig bra! Hyper 8.5 er en oppgradering av 8, hva som er nytt der er jeg ikke så sikker på. Uansett, en Hyper bil er et godt kjøp! Ja du kan bruke startboks..
                  sigpic HYPER 8 MACH .28
                  T-REX 450 SE V2 Futaba 6EX 2.4GHz FASST
                  A. Hansen-74 GMBK

Comment

• Takk for et godt svar... Anbefaler du de samme oppgraderingene på en ST RTR også?
                    Ronny Simonsen Porsgrunn

Comment

• Hyper ST RTR har originalt H-102 styreservo, og den gjør en grei jobb. Styrespindlene bør absolutt byttes på ST'n ja, til de som står på Hyper 8 pro. Ellers tåler ST'en det aller meste, har jeg funnet ut...........

Comment

• Hyper 8 & 8.5 info

Til informasjon: Diffene i Hyper 8 RTR og PRO er like.
                        Hyper 8.5 skal komme med Spider (2 ekstra drev + hus i metall), men det er flere utgaver på markedet så jeg skal ikke si det for sikkert før vi har fått de inn hit.
                        Ole Christian Solli
                        www.gmbk.no

Comment

• Ja stemmer det... Var 8.5 som har fått spider differ som standard.. men LØP Å KJØP :mrgreen:
                          sigpic HYPER 8 MACH .28
                          A. Hansen-74 GMBK

Comment

• Kommer ikke 8.5 i to utgaver angående differ, samme som ST'n?
                            Mener jeg har lest at spiderdiff er optional, mulig det bare var på ST'n.

Comment

• [quote=Christer;161240]Hallo

Akkurat kommet hjem med en ny Hyper 8.5, den har da fått Spider differ rundt om, annen chassieplate som er 2mm lenger i front og 2mm lenger bak, big bore dempere, lik dem på st truggyen, høyere demper tårn, letta clutchklokke og svinghjul, alu.sko fra truggyen, 5 sett med stab.stag, lengre motorbukker, ny radioboks som er ca 5mm høyere og med skrudd lokk og mye mer...[/quote
                              Mener det var noe annet også.....
                              sigpic HYPER 8 MACH .28
                              A. Hansen-74 GMBK

Comment

• Originally posted by paul View Post
                                Jeg og Hilux her på forumet har fått tak i oss hver vår 8.5 fra ebay,men våre har kun spider diff i midten.

Fueltanken på begge bilene var det feil på,de er ikke tette,så det blir luft i slangene,det går heller ikke an å stramme skruen,slik at o-ringen utvider seg.Må vel bare kjøpe ny tank.Litt irriterende.
                                Ja ja hvem vet.. mulig det er no PRO og RTR utgaver...
                                sigpic HYPER 8 MACH .28
                                A. Hansen-74 GMBK

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X