Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyper 8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Shaka View Post
    Ingen som veit om noen x-tal løs mottager jeg kan bruke til den senderen? Hadde vært så greit å slippe bytte stadig vekk...
    Du trenger en synthesized mottager, som denne: http://www.rcmart.com/catalog/produc...iver%20FM27MHz

Mr. Kyosho
    [SMBK] # www.miniz.no # [Kyosho] - Mini-Z MR-02RM - Modified # Atomic # Team Orion #
    [Tamyia] - TT-01 # 3racing carbon chassi # Novak Brushless # ++++
    [HoBao] - Hyper ST # GRP # Model Technics #

Comment

• regner med at det er kun spider i midten på den , var det på min som også er bestilt fra østen .

kjører :5000:7000:1000 på min 8.5 og synes det er det som funker best
      tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

Comment

• Da må nok det testes...
        Last edited by roddis; 3 June 2008, 15:48.
        #Hyper 8.5 Pro/OS VZB V-Spec/KO Mars R

-=Rodgeir Larsen, 74=-

Comment

• WhooHoo!!!

Bilen har kommet!!!
          Espen Ueland
          -_-HoBao HYPER 8-PRO//Hyper.21-8P-PRO//Futaba 3PM-FS-_-
          Savage 25 RTR m/Force 26R/abc/RS //WRECKED\\

Comment

• Originally posted by Shaka View Post
            Bilen har kommet!!!
            Gratulerer med godt valg! Når du blir lei av å kjøre i ring rundt alle Ass. og Xray doningene i Kodal får du ta en tur til Skien og bryne deg på det stadig voksende Hyper-miljøet på Geiteryggen.
            [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
            -----------------------------------------------------

Comment

• Bremser

Bilen er innkjørt og tuna, men bremsene imponerer ikke stort... Noen som har forslag til forbedringer der? Har 6 kg's gass/bremseservo, så det burde jo holde. Eller...?
              Espen Ueland

Comment

• Nja....
                6kg er litt puslete for å holde igjen 4,5kg i 60km/t, det er nå min mening.
                Men det skal holde, sjekk hvor mye spill det er mellom kaliper og skive, du kan sikkert tighte litt der. Du har skive og fuelslange på bremsestagene dine? Der har du jo også en del å justere på.
                Ofte så er det i senderen problemet ligger, endepunktjustering av servoen (EPA), uten det så er det ofte vanskelig å få full effekt av servoen, og da blir det i hvertfall puslete med 6kg som ikke drar langt nok....
                MBX-6
                Slash 4x4 rtr
                - Midtskogen Raceway-

Comment

• Ikke helt enig med Hr Casevac her. Det er mulig å få psykobremser med svak servo.

Det er en mod du kan gjøre som er meget enkel og som gjør at du kan bruke svak servo på gass/brems. Bytt ut de originale bremseskivene med glassfiberskiver fra Jammin. De vanlige bremseklossene bytter du ut med Hyper 7 klosser UTEN å sette på bremsebelegget. Altså stålklosser mot glassfiber skiver. Det kan være smart å bruke dobbelt sett med bremsesklosser, for stålet kan bøye seg om du bruker bare en på hver side og da oppnår du ikke noe bedre bremseffekt.

Jeg gjorde denne mod'en på min gamle Hyper 8, og da tippet bilen fremover med en tassen Spektrum servo. Dette har jeg også gjort på min Hyper ST Pro.

Anbefales. Billig mod.

Comment

• Vel, spiro; med de endringene du snakker om her så har du på en måte endret forutsetningene en smule.....
                    Som jeg sier; det skal holde med 6kg, selv på orginalbremser, bare man stiller inn skikkelig ig justerer og strammer rett.
                    Men det er svært ange som skryter hemningsløst av diverse glassfiberskiver, skal ha meg det selv (med en 9351 på glassfiber mot stål blir det bremser vettu )
                    Last edited by casevac; 8 June 2008, 14:30. Reason: billig acer klarer ikke dobble konsonanter
                    MBX-6
                    Slash 4x4 rtr
                    - Midtskogen Raceway-

Comment

• Originally posted by casevac View Post
                      Vel, spiro; med de endringene du snakker om her så har du på en måte endret forutsetningene en smule.....
                      Jepp. Det var meningen, ettersom;

Originally posted by Shaka View Post
                      bremsene imponerer ikke stort... Noen som har forslag til forbedringer der?
                      Ved å gi informasjon om glassfiber mod med en gang har man kanskje spart penger ikke bare denne gangen, men også neste gang det trengs ny gass/bremseservo.

The gift that keeps on giving.

Ellers er jeg i prinsippet enig i at 6kg bør kunne holde for å få anstendige bremser, men ikke villmannbremser.

Comment

• Skal man bremse så mye da
                        MBX-6
                        Slash 4x4 rtr
                        - Midtskogen Raceway-

Comment

• Originally posted by spiro View Post
                          Ikke helt enig med Hr Casevac her. Det er mulig å få psykobremser med svak servo.

Det er en mod du kan gjøre som er meget enkel og som gjør at du kan bruke svak servo på gass/brems. Bytt ut de originale bremseskivene med glassfiberskiver fra Jammin. De vanlige bremseklossene bytter du ut med Hyper 7 klosser UTEN å sette på bremsebelegget. Altså stålklosser mot glassfiber skiver. Det kan være smart å bruke dobbelt sett med bremsesklosser, for stålet kan bøye seg om du bruker bare en på hver side og da oppnår du ikke noe bedre bremseffekt.

Jeg gjorde denne mod'en på min gamle Hyper 8, og da tippet bilen fremover med en tassen Spektrum servo. Dette har jeg også gjort på min Hyper ST Pro.

Anbefales. Billig mod.
                          Takker for godt svar. Virker som batteriene som sitter i bilen, ikke er så spreke som før óg. Tar ikke ladingene like godt. Men skal prøve den mod'en her og samtidig bli litt mer kjent med justeringene på bilen ja...
                          Espen Ueland

Comment

• heisann.. jeg kjører en liten futaba på gass/brems. er ikke sterk 6 kg mener jeg. den er rask. det er det jeg trenger. bremsene på xrayen sitter, hjula står bom på standar bremser, har man ikkeno møkk på de og greie klosser skal du ha bremser ellers er det nok som casevac sier. spiro: værsting bremser ? min servo drar vel rundt 6 kg og hjula står bom, mulig jeg har misforstått deg men jeg måtte enda EPA for MINDRE brems i kodal i helga bremser som låser er aldri 100 og kjøre raskt med. men min lille futaba setter hjula støtt så sjekk om det er klin på bremsa dine så slipper du kansje gratis unna
                            *Kim-Rune Heiberg 92 mod*
                            unknown ! comeback 2010

Comment

• Skal gå over å sjekke bremsene. Kikka på en annen Hyper i dag, og så at jeg kan gjøre litt endringer i oppsettet og. En batteripakke i stedet for oppladbare batterier hjelper nok og

Men en annen ting. Noen som har erfaringer med Hyper .21 8Ports Pro motoren? Jeg syns den er utrolig vrien å justere. Når jeg endelig har fått den til å gå, og bare skal kjøre fylle på tanken igjen, så går den helt annerledes... Fikk noen tips i dag og det holdt litt, men så blei den vrien igjen... Har justert motorer før, men ikke fomla like mye som her...

EDIT: Kjører O.S R5 plugg... Kanskje noe av feilen ligger der?

Need some help!!!
                              Last edited by Shaka; 11 June 2008, 22:38.
                              Espen Ueland

Comment

• Har du sett på temperaturen på motoren? Hva ligger den på?
                                Vegard Flattum.Geithus.76.mod
                                Fg Monster#Tamiya High Lift Hilux#

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X