Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyper 8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Motoren endrer noe karakteristikk avhengig av fuelnivå på tanken. Derfor er det lite lurt å justere veldig mye når det enten er lite eller mye fuel på den.
    Med mindre du somler når du fyller så kan det være en tilbakemelding på at motoren går for rikt hvis den ikke takler full tank/påfyllingen. Somler du derimot og motoren ruser seg før den dør så kan det være tegn på at den går for magert.

Et annet tips i ludo: Ikke juster motoren mye når sola er på vei ned. sen ettermiddag er dårlig tuning-tid. Temperaturen synker raskt og luftfuktigheten stiger fort. Vanskelig å tune skikkelig under disse forholdene. Hvis du må tune under slike forhold så vil det hjelpe litt med en varmere plugg.
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

Comment

• Servoer til Hyper 8,5 Pro

Hvilken servoer anbefaler dere til Hyper 8,5 PRO.. Jeg trenger ikke det råeste av det råe. Men vil ha noen gode servoer.
      Ronny Simonsen Porsgrunn
      Hyper 8,5 PRO W/OS V-spec, Hyper ST PRO, HPI Savage X 4,6, HPI Savage XL, CM Koncept Kyosho Mini ST EP W/Brushless

Comment

• Hvilken radio til Hyper 8,5 PRO

Jeg trenger også en radio til denne bilen. Hva anbefalerer dere der.. Jeg trenger heller ikke her det råeste, men er litt sugen på en 2,4 Ghz radio... Hva trenger jeg evnt av utstyr sammen med en slik radio, evnt hva følger med en slik radio... Jeg har ikke veldig god greie på slike radioer da jeg kun har brukt de orgainale som har fulgt med de bilene jeg har har i dag.
        Ronny Simonsen Porsgrunn
        Hyper 8,5 PRO W/OS V-spec, Hyper ST PRO, HPI Savage X 4,6, HPI Savage XL, CM Koncept Kyosho Mini ST EP W/Brushless

Comment

• Nosram 28?

Er det noen som vet om Nosram 28 motoren kan bygges om til rotorstart, (evnt hva det koster), og/eller om den kan brukes sammen med startbox?

Er dette en komplett motor, eller må jeg kjøpe noen deler utenom? Tenker da på deler som eksospotte feks..
          Last edited by Rosi; 13 June 2008, 17:10.
          Ronny Simonsen Porsgrunn

Comment

• Batteripakke

Hvilken type 6V batteripakke passer best i Hyper 8? Flat eller "Sånn annen"... Husker ikke hva de kalles...
            Espen Ueland
            -_-HoBao HYPER 8-PRO//Hyper.21-8P-PRO//Futaba 3PM-FS-_-
            Savage 25 RTR m/Force 26R/abc/RS //WRECKED\\

Comment

• Servoer til Hyper: f.eks Futaba BLS451 til gass og BLS 351 til styring.
              Radio: Kan anbefale Spektrum DX2, rimelig og veldig bra.
              Rotostart til Nosram er ikkeno problem, og er ikke dyrt. Alt dette, og evt andre alternativer finner du hos XS-Modellhobby i Porsgrunn.

Comment

• Originally posted by Shaka View Post
                Hvilken type 6V batteripakke passer best i Hyper 8? Flat eller "Sånn annen"... Husker ikke hva de kalles...
                I en Hyper 8 er en 5 celler hump pack best egnet.

Comment

• Originally posted by Samen View Post
                  I en Hyper 8 er en 5 celler hump pack best egnet.
                  Thanx!! Regner med det er å finne hos XS

Noen som har noen tips til en enkel måte å få på plass fjæra til snorstarten? Den hadde gått ut av sporet sitt... ARGHH!!!
                  Espen Ueland
                  -_-HoBao HYPER 8-PRO//Hyper.21-8P-PRO//Futaba 3PM-FS-_-
                  Savage 25 RTR m/Force 26R/abc/RS //WRECKED\\

Comment

• Originally posted by Samen View Post
                    Servoer til Hyper: f.eks Futaba BLS451 til gass og BLS 351 til styring.
                    Radio: Kan anbefale Spektrum DX2, rimelig og veldig bra.
                    Rotostart til Nosram er ikkeno problem, og er ikke dyrt. Alt dette, og evt andre alternativer finner du hos XS-Modellhobby i Porsgrunn.
                    Om jeg bygger om Nosram motoren til rotostart, kan jeg da bruke starteren jeg bruker til min HPI Savage da? Eller må jeg kjøpe ny starter også?
                    Ronny Simonsen Porsgrunn

Comment

• Det er samme starteren
                      Ole Christian Solli
                      www.gmbk.no

Comment

• Hei Ole C. hvilken demperolje har du fått til og være best på de dumpete banene her i landet? Jeg kjører med trinity olje. 20w bak og skal prøve med 25w foran nå. dette er på Hyper 8,5 med std. big bore demperene, og de hvite stemplene. 4 hull. ingen stiving på fjærene bak, men 6mm foran. hvite fjærer. har du funnet noe som kan være bedre i dumper og hopp. sliter litt med dette med instillingene, siden jeg er ganske så ny på dette. men man lærer stadig noe nytt.
                        Team Losi Norway 2011 www.smallsize.no
                        Team Losi 8eight 2.0 EU-- Spectrum Dx3R--RB consept--

Comment

• Hei sveis

Nå har ikke jeg kjørt på veldig mange baner her i landet med buggy, men jeg tror nok ikke du er så langt unna med det du bruker i dag. Det er lurt å prøve seg frem med forskjellige posisjoner på demperne også (festene oppe og nede). Setup vil alltid uansett være et kompromiss mellom forskjellige egenskaper.

Ellers så er det beste tipset jeg kan gi, å ta en titt på setup guider for å lære seg hvordan de forskjellige innstillngene fungerer på bilen.

Denne er veldig god ------> http://users.pandora.be/elvo/

Ole C
                          Ole Christian Solli
                          www.gmbk.no

Comment

• Originally posted by Shaka View Post
                            Den "andre" 3+2 konfigurasjon.

Originally posted by Rosi View Post
                            Er det noen som vet om Nosram 28 motoren kan bygges om til rotorstart, (evnt hva det koster), og/eller om den kan brukes sammen med startbox?

Er dette en komplett motor, eller må jeg kjøpe noen deler utenom? Tenker da på deler som eksospotte feks..
                            Jepp, kan bygges om til rotorstart, og brukes på startboks. Motoren er komplett, altså uten potte/svinghjul/clutch o.l.

Jeg trenger også en radio til denne bilen. Hva anbefalerer dere der.. Jeg trenger heller ikke her det råeste, men er litt sugen på en 2,4 Ghz radio... Hva trenger jeg evnt av utstyr sammen med en slik radio, evnt hva følger med en slik radio... Jeg har ikke veldig god greie på slike radioer da jeg kun har brukt de orgainale som har fulgt med de bilene jeg har har i dag.
                            Selger mye Spektrum DX 2.0 til slikt. 2,4GHZ og funker finfint

Hvilken servoer anbefaler dere til Hyper 8,5 PRO.. Jeg trenger ikke det råeste av det råe. Men vil ha noen gode servoer.
                            HoBao H-102 evt. Futaba 3305. ca 9kg og har metalldrev. 2 stk for under tusenlappen.

Originally posted by Shaka View Post
                            Skal gå over å sjekke bremsene. Kikka på en annen Hyper i dag, og så at jeg kan gjøre litt endringer i oppsettet og. En batteripakke i stedet for oppladbare batterier hjelper nok og

Men en annen ting. Noen som har erfaringer med Hyper .21 8Ports Pro motoren? Jeg syns den er utrolig vrien å justere. Når jeg endelig har fått den til å gå, og bare skal kjøre fylle på tanken igjen, så går den helt annerledes... Fikk noen tips i dag og det holdt litt, men så blei den vrien igjen... Har justert motorer før, men ikke fomla like mye som her...

EDIT: Kjører O.S R5 plugg... Kanskje noe av feilen ligger der?

Need some help!!!
                            Prøv med OS#8 eller A5 plugg.
                            Har du tafset og tuklet med mid-range på forgasseren? Da kan de bli litt triste og lei på seg... Generelt så stiller vi Hyper motorene litt feite i bunn og tynne på toppen.
                            Ole Christian Solli
                            www.gmbk.no

Comment

• Mangel på skive 87004 6*14mm washer i spider diff

Mangel på skive 87004 6*14mm washer i spider diff. Det var bare 1 skive i hver diff, foran og bak ( har ikke fått sjekket senter diff ettersom jeg ikke kan se at det er lekkasje på den). Regner med at det er derfor det er lekkasje på silikon olje i diffene.
                              Noen andre som har kjenner til eller opplevd dette problemet?
                              Team Mustit 2013
                              Mugen MBX7 # RB # Piranha fuel # BETA tires#
                              Tommy Nysted, Oslo

Comment

• Fikk min i går og har begynt å skru litt. Demonterte framdiffen og reagerte fort på at det var mer slark i den ene outdrivesen enn den andre. Skrudde opp diffen og der manglet skiven på den siden med mest slark. Har sett på utenlandske forum og at enkelte kommenterer dette. Skal ikke lekke pga dette, er jo en pakning der. Men har lest at det kan lekke rundt skruehodene, du kan prøve å tette med noe stoff på de.
                                #Hyper 8.5 Pro/OS VZB V-Spec/KO Mars R

-=Rodgeir Larsen, 74=-

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X