hvilken plug/fuel, hvor mye inn fra flush er LSN/HSN? Hvor varmt er det ute, hvordan har du pakket den inn?
Original plugg, Sidewinder 25%nitro, bilen står i flush.
Leaner ikke før 6tanker. Pakket inn ved at jeg surret mye tøy rundt kjøletoppen og crankcasen.
Jeg slet med det samme på motoren min, problemet er jo at den ikke blir skikkelig innkjørt hvis den ikke blir varm nok. Uansett om du kjører 6 tanker før du leaner den så vil ikke motoren være innkjørt på 6 tanker når den ligger på 50-60 grader. Om du kjører 10 tanker på 60 grader før du leaner vil den ikke være klar for 90-100 grader med lean blanding og mer pådrag (jeg vet selvfølgelig at du vil leane den gradvis :wink Men etter 6 tanker på 60 grader er den ikke klar for mye pådrag eller brå temp stigning.
Hiv i den en McCoy MC59 eller OS #3, en runde med ducktape rundt toppen, hvis du kan så tar du med deg bilen inn i en hall. Ikke lean nevneverdig eller øk pådraget før du får cyclet den nærmere tempen du vil ha den på i fremtiden. (Jeg leser deg dithen at du Heat Cycler).
Nå går min på 50 grader på tomgang, den kommer opp til 125 grader etter en tank med langstrekke kjøring, men det gikk mange tanker før jeg ga mer enn 1/4 gass, da med ekstra varm plugg og tape rundt toppen, inne i en hall, først da gikk min opp nok til at jeg kunne leane den etter ca 12 tanker.
Nettopp derfor jeg ikke har kjørt noe mer. Ga meg på halve tanken da den ikke ville over 60grader.
Har dessverre ingen hall å kjøre i, så det blir vel evt. å putte i den Mach .26'en jeg har liggende. Så kjøre inn k4.6'en når temperaturen blir høyere.
Tempen på motoren fikk jeg opp til 90grader på tomgang. Så det er bra.
selvom jeg kjørte med karosseriet på og mye tøy rundt motoren ville den ikke høyere enn 60grader når jeg skulle kjøre litt småttrundt på 4.tanken.
Liker å ha den 3 tanker på tomgang.
Tanken bak innkjøring er jo at du skal utvide sylinderforinga gradevis da,
om den ikke blir varmere en 60 grader så sliter det like mye på motoren som å kjøre den på 150 grader, du får bare skru inn litt så du får opp tempen. Du ser på tempen når den begynner å slippe for da synker tempen, og begynnner å blir klare for aktiv kjøring
The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...
om den ikke blir varmere en 60 grader så sliter det like mye på motoren som å kjøre den på 150 grader, du får bare skru inn litt så du får opp tempen. Du ser på tempen når den begynner å slippe for da synker tempen, og begynnner å blir klare for aktiv kjøring
Gradvis opp mot 150 kan jeg gå med på, må understreke gradvis da :wink:
Så lenge mn sørger for at stempelet står nede når den kjøler seg så går det somregel greit.
Gradvis opp mot 150 kan jeg gå med på, må understreke gradvis da :wink:
Så lenge mn sørger for at stempelet står nede når den kjøler seg så går det somregel greit.
Det sliter mindre på motoren hvis den er varm... Sylinderen utvides fortere en stempelet, slik at det blir mer mellomrom når motoren er varm...
er det en bosch IXO skrumaskin du har liggende på bordet ved siden av kittet ditt, jørgen ?
isåfall funker denne bra, har kjøpt meg en slik men ikke testet den ennå på bilen min. tenkte særlig på om den klarer åpen alu diffs som e locktit'et ?
Øyvind Anthonsen, Alta
Savage X, O.S 30 (rip), STS .30 på vei
Losi Micro-T
er det en bosch IXO skrumaskin du har liggende på bordet ved siden av kittet ditt, jørgen ?
isåfall funker denne bra, har kjøpt meg en slik men ikke testet den ennå på bilen min. tenkte særlig på om den klarer åpen alu diffs som e locktit'et ?
Det er det vettu
Syns den funker greit jeg, kunne vært litt mer fart på den, men, ellers ok
Den er jo sterkt, så det klarer den nok, men da må bitset passe perfekt, så den ikke drar over skruen :wink:
Originally posted by baah90
Hva har du gjort med clipsa dine Jørgen
På karosseri klipsene? Tredde bare på en fuel-slange bit på stripsen, så fest jeg den på klipsen, og dro stripsen gjennom fuel-slangen igjen, så festa jeg den.
Er litt dårlig til å forklare, men prøvde ihvertfall :P
Comment