Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savage bilder & film

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• fikk den brukt til 1200 så jeg gidda ikke bestille ny 4.6 til nesten 2000
    den drar vel like bra som en vanlig 4.6

bare spurte om det blei feil og kalle den savage x 4.6 bare fordi jeg har 4.6ho motor og noen andre ting som Xss har. hadde tenkt og kalle den X4.6

Comment

• Jeg tror den har mindre kraft, men mer RPM, så effekten blir omtrent den samme...Bare at den har mindre futt på bunn, og mer på toppen... Du burde hvertfall ha bra utveksling...

Comment

• Kan du ikke bare kalle den en Savage X med 4.6HO motor?
        Jørgen | Savage X

Comment

• Originally posted by Magnus89
          Jeg tror den har mindre kraft, men mer RPM, så effekten blir omtrent den samme...Bare at den har mindre futt på bunn, og mer på toppen... Du burde hvertfall ha bra utveksling...
          bundraget på 4.6HO og bundraget er vell omtrent det samme som på 4.6
          etter det jeg har sett. har 18/49 dreving funker fett det

Comment

Originally posted by jwken
            ok!. men et spørsmål kansje litt domt men men, har en savage x med 4.6HO så blir det galt og si savage x 4.6
            Hvorfor har du High Output modellen? Den er til truggy o.l. lettere biler... Ikke for et tungt dråg som savagen
            Det er vel ikke så store forskjellen på disse. Tror ikke det er noe problem å sette denne rett inn i savagen uten å gjøre noe med drevingen
            CowRC
            NORCC.COM

Comment

• Originally posted by Krisstuz
              Originally posted by Magnus89
              Originally posted by jwken
              ok!. men et spørsmål kansje litt domt men men, har en savage x med 4.6HO så blir det galt og si savage x 4.6
              Hvorfor har du High Output modellen? Den er til truggy o.l. lettere biler... Ikke for et tungt dråg som savagen
              Det er vel ikke så store forskjellen på disse. Tror ikke det er noe problem å sette denne rett inn i savagen uten å gjøre noe med drevingen
              Det er helt klart en forskjell... HO er beregnet for lettere biler, mer en racing motor, selvfølgelig vil den fungere, og du merker kanskje ikke så stor forskjell, men hvis du prøver to helt like savager siden av hverandre, en med HO og en med vanlig, vil først den vanlige dra HOen, så vil HOen ta igjen den andre...

Comment

• Jeg hadde en 4.6HO i min Savage X før. Desverre fikk jeg ikke testet den ved siden av en med den "vanlige" k4.6. Men jeg synes det var rimelig bra drag i den motoren egentlig og bunndraget var greit... Men STS .28 er mye bedre Tenkte jeg skulle skaffe ny forgasser til HO'n, og så teste den mot STS .28

Til jwken: Du kan vel bare skrive i signaturen, "Savage X m/k4.6HO" Det jeg skrev da jeg brukte den motoren...
                # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

Comment

• Originally posted by Mariuslk
                  Tenkte jeg skulle skaffe ny forgasser til HO'n, og så teste den mot STS .28 ..
                  Jørgen | Savage X

Comment

• Jørgen | Savage X

Comment

• Ja, så jo grei ut den gassern der Jørgen... Men venter nok litt med å kjøpe tror jeg.

Den ser jo så dritfin ut den bilen din ass... Vet jeg har sagt det før i en annen tråd Har du fått testa den ut noe særlig? Kjørt inn motoren?
                      # 8ight-T # # Nosram RS .28 EVO / RB C6 BB # Spektrum DX3R # Proline # Futaba # ACE # Byron #

Comment

• Originally posted by Mariuslk
                        Ja, så jo grei ut den gassern der Jørgen... Men venter nok litt med å kjøpe tror jeg.

Den ser jo så dritfin ut den bilen din ass... Vet jeg har sagt det før i en annen tråd Har du fått testa den ut noe særlig? Kjørt inn motoren?
                        Hehe, takktakk

Kjørt 4 tanker. Men sliter med å få opp tempen på den. Selv med godt innpakka kjøletopp ville den ikke over 50grader
                        Jørgen | Savage X

Comment

• hvilken plug/fuel, hvor mye inn fra flush er LSN/HSN? Hvor varmt er det ute, hvordan har du pakket den inn?

Comment

hvilken plug/fuel, hvor mye inn fra flush er LSN/HSN? Hvor varmt er det ute, hvordan har du pakket den inn?
                            Original plugg, Sidewinder 25%nitro, bilen står i flush.
                            Leaner ikke før 6tanker. Pakket inn ved at jeg surret mye tøy rundt kjøletoppen og crankcasen.
                            Jørgen | Savage X

Comment

• Originally posted by Jørgen
                              Originally posted by Mariuslk
                              Ja, så jo grei ut den gassern der Jørgen... Men venter nok litt med å kjøpe tror jeg.

Hehe, takktakk

Kjørt 4 tanker. Men sliter med å få opp tempen på den. Selv med godt innpakka kjøletopp ville den ikke over 50grader
                              Full gass så blir den varm.
                              CowRC
                              NORCC.COM

Comment

• Originally posted by Jørgen
                                Originally posted by Magnus89
                                hvilken plug/fuel, hvor mye inn fra flush er LSN/HSN? Hvor varmt er det ute, hvordan har du pakket den inn?
                                Original plugg, Sidewinder 25%nitro, bilen står i flush.
                                Leaner ikke før 6tanker. Pakket inn ved at jeg surret mye tøy rundt kjøletoppen og crankcasen.
                                Jeg slet med det samme på motoren min, problemet er jo at den ikke blir skikkelig innkjørt hvis den ikke blir varm nok. Uansett om du kjører 6 tanker før du leaner den så vil ikke motoren være innkjørt på 6 tanker når den ligger på 50-60 grader. Om du kjører 10 tanker på 60 grader før du leaner vil den ikke være klar for 90-100 grader med lean blanding og mer pådrag (jeg vet selvfølgelig at du vil leane den gradvis :wink Men etter 6 tanker på 60 grader er den ikke klar for mye pådrag eller brå temp stigning.

Hiv i den en McCoy MC59 eller OS #3, en runde med ducktape rundt toppen, hvis du kan så tar du med deg bilen inn i en hall. Ikke lean nevneverdig eller øk pådraget før du får cyclet den nærmere tempen du vil ha den på i fremtiden. (Jeg leser deg dithen at du Heat Cycler).

Nå går min på 50 grader på tomgang, den kommer opp til 125 grader etter en tank med langstrekke kjøring, men det gikk mange tanker før jeg ga mer enn 1/4 gass, da med ekstra varm plugg og tape rundt toppen, inne i en hall, først da gikk min opp nok til at jeg kunne leane den etter ca 12 tanker.
                                MBX-6
                                Slash 4x4 rtr
                                - Midtskogen Raceway-

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X