Unconfigured Ad Widget

Collapse

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• K&N filterne er ikke bare netting. det er riktig nok netting på utsiden og innsiden men i mellom ligger det flere lage med tynt bomuls stoff.
    k&N filterne fungere helt utmerket på 1:1 biler. motorsykkler, Busser og lastebiler som går på vanlig vei.

2 takts motorer krever mer av et luft filter en en 4 takts motor gjør.
    hvis man tar en 4 takts motor på 500cc og en 2 takts motor på 500 cc begge med 50 hk så må 2 takts motoren har dobblet så stort luftfilter for å kunne levere nok luft.
    enkelt å greoit fordi en 2 Takts motor suger inn luft for hver runde veiva gjør imotsettning til en 4 takts motro som suger in for hver andre runde.

nå kjenenr jeg ikke til HPI baja å dens luft filter godt nok til å si hva som er enkelt å montere.
    men RN filterne gjør helt klart susen. hvi sde oljes skikkelgi og man bruker et overtrekk klarer RN filterne å holde motoren med rein luft.

en fordel uansett hvilket filter man velge er å ha flere filtere.
    jeg har alltid med meg MINST et ekstra ny vasket og oljet filter når jeg er ute å kjører.

i løpet av vinteren skal jeg kjøpe en 5-6 RN filtere og overtrekk slik aty jeg kan skifte filter for hver andre tank jeg kjører. på tøre dager med mye støv kan behovet for å skifte for hver tank være til stede.
    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
    alt under 1200 cc er en startmotor.
    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

Comment

• Har jo flere filter som jeg har klare i kassa da.
      Men poenget mitt er att det er knotete å sette på filtret, og spesielt overtekket.
      Jeg lurer på om det finnes en ENKLERE om like bare (bedre) løsning...?
      OTteknikk.com

Comment

• Hva trengs for å få et komplett RN filter med ekstra filter og trekk. Kan noen linke til RC Racing og forklare hvordan dette settes sammen.
        HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
        Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

Comment

• må/kan man ha denne: http://www.rc-racing.no/index.php?ta...oduct_id=32745 til RN-filtret?

Er filtret av ved å ta opp slangeklemma?
          da blir det lettere?
          OTteknikk.com

Comment

• Originally posted by Ignifer View Post
            må/kan man ha denne: http://www.rc-racing.no/index.php?ta...oduct_id=32745 til RN-filtret?

Er filtret av ved å ta opp slangeklemma?
            da blir det lettere?
            Du kjøper en "startpakke" med alt du trenger til RN filteret. Filterstussen, slangeklemme, filteret, prefilteret, vaskemiddel (omo color gjør samme nytta) og filterolje.

Når du monterer dette så skrur du filterstussen fast i forgasseren. Så tres filteret på og slangeklemma strammes til. For å demontere filteret tar du da bare opp slangeklemma igjen og trekker av filteret. Stussen er jo skrudd fast i forgasseren og er klar til å bli påmontert neste filter når det første er møkkete.
            sigpic
            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

Comment

• dette var jo latterlig enkelt! hvorfor kunne ingen ha sakt dette før???
              da blir det handel snart da!
              OTteknikk.com

Comment

• Originally posted by Crazy beetle View Post
                K&N filterne er ikke bare netting. det er riktig nok netting på utsiden og innsiden men i mellom ligger det flere lage med tynt bomuls stoff.
                Originally posted by Crazy beetle View Post
                k&N filterne fungere helt utmerket på 1:1 biler. motorsykkler, Busser og lastebiler som går på vanlig vei.

2 takts motorer krever mer av et luft filter en en 4 takts motor gjør.
                hvis man tar en 4 takts motor på 500cc og en 2 takts motor på 500 cc begge med 50 hk så må 2 takts motoren har dobblet så stort luftfilter for å kunne levere nok luft.
                enkelt å greoit fordi en 2 Takts motor suger inn luft for hver runde veiva gjør imotsettning til en 4 takts motro som suger in for hver andre runde.

nå kjenenr jeg ikke til HPI baja å dens luft filter godt nok til å si hva som er enkelt å montere.
                men RN filterne gjør helt klart susen. hvi sde oljes skikkelgi og man bruker et overtrekk klarer RN filterne å holde motoren med rein luft.

en fordel uansett hvilket filter man velge er å ha flere filtere.
                jeg har alltid med meg MINST et ekstra ny vasket og oljet filter når jeg er ute å kjører.

i løpet av vinteren skal jeg kjøpe en 5-6 RN filtere og overtrekk slik aty jeg kan skifte filter for hver andre tank jeg kjører. på tøre dager med mye støv kan behovet for å skifte for hver tank være til stede.
                Den forklaringa på forskjellen blei spist og fordøyd. Nu ble alt så mycket klarare

Originally posted by RCislife View Post
                Hva trengs for å få et komplett RN filter med ekstra filter og trekk. Kan noen linke til RC Racing og forklare hvordan dette settes sammen.
                http://www.rc-racing.no/index.php?target=products&product_id=32746

Her er linken til "start pakka" tror jeg. Regner med det er en velocity stack du skrur fast i forgasseren, så da blir det bare ei slangeklemme for å ta av/på. Enkelt å greit. Blir nok en sånn en på meg, + ett filter eller to, eller kanskje 5
                sigpic

Comment

• Hvor mye koster et ekstra filter da? Er det noen som har noen bilder hvordan dette funker

Comment

• filter

overtrekk

velocity stack med klemme og skruer.

her er et komplett sett men jeg finner ikke ekstra filtere til dette.

men det kan sikkert Jan-Erik svare på om han har .

for å enkelt skru filteret av og på.
                    kjøper man en slik

Skrutrekker for slangeklemmer
                    Med vendbar hylse for 6 og 7 mm slangeklemmer. Med plasthåndtak og bøyelig klinge. Lengde: 280 mm.

Art nr Pris Antall
                    12-005 32,90 kr

fikk ikk emed bilde men delenumemr stå der. bare å handle på Biltema.
                    eventuelt stikek innom en bilrekvisura sjappe å kjøp en slangeklemme trekker.
                    Last edited by Crazy beetle; 25 November 2008, 20:52.
                    A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

• Vi får bare vente til Jan Erik stikker innom forumet i løp av kvelden så har han sikkert et svar om ekstra filter til det komplette settet.

Comment

Og hva slags filter har du, eller kommer du til å kjøpe?
                        sigpic

Comment

• jeg har denne varianten.

funker fett som bare pokker.
                          A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

når du skal spinne piruetter på parkerings plass så kan du bruke dette filteret.

men skal du kjøre off road å det støver holder det ikke med et olja RN filter med overtrekk.

K&N filter egner seg overhode ikke til off road kjøring. det er det mange som er enige om
                            hehe, kamera mannen fikk neglebitt, så det ble ikke noe film av off road kjøringa

Når det gjelder RN filteret så synes jeg at det fort kan bli litt mye gris når jeg skal montere det, pga olje som blir presset ut.
                            Ellers funger det fint.

Har jeg forstått det riktig at man dynker rn filteret i olje, deretter klemmer man ut så mye olje man klarer?
                            Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

Comment

• Originally posted by Powerslave View Post
                              hehe, kamera mannen fikk neglebitt, så det ble ikke noe film av off road kjøringa

Når det gjelder RN filteret så synes jeg at det fort kan bli litt mye gris når jeg skal montere det, pga olje som blir presset ut.
                              Ellers funger det fint.

Har jeg forstått det riktig at man dynker rn filteret i olje, deretter klemmer man ut så mye olje man klarer?

jeg pleier legge olje på filteret før jeg legger filteret i en pose å klememr oljen uover i til hele filteret er jevnt oljet
                              A REAL TWIN IS A V-TWIN.

Comment

• Går det ann å bruke 2T olje som luftfilter olje siden luftfilterolje koster en del mer. Men viss 2T olje er fy fy. Er det noen som har en link til ei bra luftfilterolje?

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 8,163   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, gaffelape.
                                Working...
                                X