Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Joa, er klar over at det er en skravletråd, men var jo en gang for litt siden at noen mente at skravletråden skulle inneholde skravleting om LS.
    iPhone er bra den, syns bare den post'en kom sånn plutselig innimellom LS stoffet at jeg ble litt sjokka :P
    Men jeg er åpen for ikke-LS skravlings' og (hvis det var noen som følte seg støtt av min post, så beklager jeg)

    Btw: iCake?? Jaja... kanskje ikke det meste kreative navneforslaget på fyrverkeri...
    FG Marder Race || Protech Enigma XS til salgs

    Comment


    • Har en sånn iphone jeg og
      Den er sikkelig grom når den står ved siden av MCD`n min

      Comment


      • Hehe!
        Ja, har egentlig lyst på iPhone jeg og, men gidder ikke bytte abonnement over til netcom... vurderer HTC Touch HD
        FG Marder Race || Protech Enigma XS til salgs

        Comment


        • Kjøpe brukt eller kjøpe ny og betale bruddgebyr da

          Jeg var veldig skeptisk da jeg fikk min men nå kunne jeg ikke klart meg uten

          Samme gjelder RC må ha faktoren er høy

          Comment


          • Jeg har en liten kommentar til holdningene veldig mange har her på forumet.
            Og da spesielt rettet mot de som skal kritisere alt og alle for alt her på forumet.
            Til eksempel bling og alu.

            Jeg er ikke så aktiv men jeg er en ivrig leser av foruminnholdet.

            Greit nok at bling bling kanskje ikke har så mye teknisk verdi utover det å se bra ut i en bil.
            Og så??

            La nå folk få verdsette litt bling bling om de vil. Ingen konstruktiv verdi i å drive å rakke ned på estetikk som andre kanskje finner interessant.

            Ikke meningen å virke kvalm, men stadig vekk så ser jeg surmagede kommentarer så fort noen poster bilder av estetiske kunstverk. Alt handler ikke om at bilen må oppfylle de strengeste krav til kjøreferdigheter eller power. Det må jo være lov å verdsette det visuelle. Men dette er visst det skjulte 11. budet man aldri får praktisere.

            Dette er en kommentar til alle som ikke kan være hyggelige mot folk som viser frem glisene sine.
            De poster bilder av bilene de selv er stolte av og har stylet opp, og alt de får igjen er bare sure oppgulp fra kritikere her inne på forumet.

            Det blir bare for barnslig å ha en total mangel på evne til å være litt glad på andre sine vegne.

            En annen ting jeg reagerer på er spydigheter mot folk som kan ha tatt feil på enkelte fakta. Greit nok at de trenger en korrigering, og at faktaene blir rettet på for andre som leser.
            Men det finnes en grense mellom å snakke rolig og høflig med en dannet tone og det å dra frem hagla og kjeppjage vedkommende.

            Eier ikke slike folk skam???!!
            De har da for pokker meg vært nybegynnere en gang i tida de og!

            Og enda mer provosert blir jeg av slik oppførsel mot 11 og 12 åringer som om de var økonomisk sterke næringslivsledere som har råd til alt og som "ikke skal komme her med 23cc'ene sine og være stolte".

            Jeg finner slikt under min verdighet å drive med.

            Sånn. Da har dere mitt standpunkt på dette.
            Hans Simensen
            1975 mod.
            Oslo

            Comment


            • Amen.Helt enig:::
              Ta en titt på feks.hpibajaforum;når noen poster pling pling bilder der,
              Så er alle super positive,uansett hvordan bilen ser ut.
              Savner litt sånn stemning her.
              Men når det er sagt ,synes jeg forsatt dette er det beste forumet..
              www.mobilerobotplatform.com

              Comment


              • Hehe ja. Jeg ser hva du mener men sånn er det nå engang på en del forumer å det er ikke lett å gjøre noe med det heller.

                Jeg vet at det er endel unødvendig kritikk ol. og jeg er helt enig i at dette med fordel burde vært begrenset til et minimum og aller helst opphørt totalt.

                Jeg har selv en stygg tendens til å være gankse frekk å ubehøvlet men jeg for min del prøver så godt jeg kan å ta meg selv i nakken før jeg lirer av meg de mest toskete ting.


                Som sagt så er det ikke alltid like lett å få bukt med ting som du påpeker nå men jeg for min del syns at Moderatorer og Administrator gjør en upåklagelig jobb, de kan jo tross alt ikke sitte på PC'en 24 timer i døgnet heller.

                Comment


                • En sunn holdning er å tenke på at man ikke skal være den første til å trekke revolveren.

                  Jeg er litt frekk i tonen selv, men da besvarer jeg ilden. Enkelt og greit.

                  Kaster man en sekk med hundedritt på folk så fortjener man å få en container full tilbake.

                  Jeg ser selv at visse moderatorer også kan være unødvendig spydige i sine kommentarer (eller ikke slår ned på slike spydigheter). Men jeg skal ikke henge ut noen. Det synes jeg ikke er pent å gjøre. Generelt så gjør de en god jobb, ja. Moderatorer er mennesker de og, og forfekter sine meninger som alle andre så da holder jeg moderatortittelen utenfor. Selv om de til en viss grad må være et slags forbilde for andre brukere.

                  Om en politimann er stygg i språket og havner i bråk på fritida på et utested så sloss han ikke i Politiets embet og regi. Det er en personlig sak.

                  Jeg synes majoriteten av brukerne her inne er skikkelige folk og noen har pedagogiske evner når de prøver å hjelpe andre. Og slikt står det respekt av.

                  Forumet gjenspeiler folks holdninger i samfunnet, men enkelte ganger så tror folk at internett er en frihavn for umoden oppførsel. Og slikt vil jeg til livs. Men her inne er jeg jo bare en fyr i mengden og har ikke særlig "kraft" til å bekjempe slikt.

                  Men jeg håper bare at forumet i fremtiden blir mye bedre og slår ned på slik oppførsel.

                  RC er en fin hobby med mange hyggelige treff med masse, smil, skrøner og god stemning. Hadde jo vært hyggelig om selve forumet vårt holdt samme standard.
                  Hans Simensen
                  1975 mod.
                  Oslo

                  Comment


                  • Er man med på leken får man tåle steken,, eller noe slikt..
                    Men enig i at hvis man stolt hviser fram bilen sin og man har spydige tanker får man holde det for seg selv, er ikke noe vits i såre folk heller.. men litt får man tåle..

                    Comment


                    • har akkuratt kjøpt en FG, regner med at den kommer neste uke
                      Har ikke så veldig mye peiling på FG'er, så har noen spørsmål

                      hva slag bensin og olje skal man bruke?

                      må man rengjøre filtret etter vær kjøring? selvom det ikke er møkkete?

                      og hvordan stopper man den ?

                      på forhånd takk
                      FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

                      Comment


                      • Originally posted by sindre_savage View Post
                        har akkuratt kjøpt en FG, regner med at den kommer neste uke
                        Har ikke så veldig mye peiling på FG'er, så har noen spørsmål

                        hva slag bensin og olje skal man bruke?

                        må man rengjøre filtret etter vær kjøring? selvom det ikke er møkkete?

                        og hvordan stopper man den ?

                        på forhånd takk

                        Du skal bruke alt over 95oktan. Standardmotorer skal ha en oljeblanding på 4%. Det vil si 2dl olje på 5literskanne. Tuningmotorer bør ha 5%. Det vil si 2,5dl på 5literskanne.

                        Man behøver ikke rengjøre filteret om det ikke er møkkete. Men for å holde filteret rent og hjelpe litt på filtreringen så kan man montere outerwear. En slags sokk som tres over filteret som gir en beskyttelse mot den grove dritten. Selvfølgelig så trenger man periodisk rengjøring av filteret for å få full filtrering og fortsatt gi motoren nok luft. Motoren trenger jo stell og kjærlighet den, som alt annet.
                        Alternativt kan man bytte til et bedre filter. Spesielt om man skal trimme eller oppgradere bilen med vassere motor. Her finner man mange gode filtre hos rc-racing.no.

                        Du stopper bilen med stoppknappen på motoren. Man kan også kjøpe killswitchbrytere som styres fra 3. kanalen på radioen slik at man kan kutte tenninga fra senderen.

                        Velkommen i LS klubben
                        Last edited by Motörhead; 5 November 2008, 15:38. Reason: Litt korrigering
                        sigpic
                        If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                        If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                        Comment


                        • Husk å kjøp en god olje. Ikke tenk på at du skal spare noen kroner på å kjøpe ei billig ei. Jeg bruker Castrol R2 den koster rundt 200kr/L. Denne oljen her er også veldig bra
                          HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                          Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                          Comment


                          • ok, takk;D

                            da skal jeg sørge for at det er i hus før bilen kommer

                            kan man få kjøpt panolin olje på en vanlig bensin stasjon? (Esso)

                            er det noe mer jeg skal huske på som motorhead og RCislife beskriver?

                            Sindre
                            Last edited by sindre_savage; 5 November 2008, 15:53.
                            FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

                            Comment


                            • Originally posted by sindre_savage View Post
                              ok, takk;D

                              da skal jeg sørge for at det er i hus før bilen kommer

                              kan man få kjøpt panolin olje på en vanlig bensin stasjon? (Esso)

                              er det noe mer jeg skal huske på som motorhead og RCislife beskriver?

                              Sindre
                              Akkurat hvilken olje du skal velge, skal jeg ikke fraråde noen merker fremfor andre. Sikkert mange totaktsoljer som kunne gjort en like god jobb. Meningene er delte om dette.

                              Jeg kan jo bare si hvilke oljer jeg har hatt god erfaring med.

                              Panolin og Benzin totaktsolje. Panolin får du fra elefun.no eller rc-racing.no, og Benzin "blåbærsaus" får du hos Micromonsters. Sistnevnte gir deg knall blå bensin. Har god erfaring med denne bortsett fra at det lukter rart av eksosen.

                              Og finner du panolin racingolje et annet sted enn RC-forretninger så må du si ifra. Alltid greit å vite om flere steder man kan få tak i kvalitetsolje.
                              Last edited by Motörhead; 5 November 2008, 16:07.
                              sigpic
                              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                              Comment


                              • Og akkurat på rengjøringsbiten av filteret så kan man bruke zalo og vann for å løse opp gammel olje og dritt. Skylle det og så olje det på nytt. Filteret skal ikke være helt mettet med olje, men nok til at skummet er klebrig og at olja ikke renner fra det.

                                Med filtre som ikke består av metalldeler eller hvor du kan ta ut skummet så kan det vaskes i vaskemaskin på lav temperatur eller med vaskemiddel for klær i vasken.
                                sigpic
                                If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                                If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X