Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ehh..nei. Nå har jeg da heller ikke dette filteret

    Poenget er at motoren får nok ren luft med originaloppsett (HPI), uavhengig av motorstørrelse og trim..
    sigpic
    HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

    Comment


    • Æ va nede på smått og rått i Hrstad i dag og så på Hpi Baja 5T
      Den er HELT RÅÅÅ
      Den er større en Baja 5b og FG Monster Truck.
      Den er 1 meter lang.
      Skal spare t den i stede for ny motor ok trim potte
      Får kanskje råd om 1,5år
      Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
      Radio: Spektrum DX8

      Comment


      • Originally posted by Jon M View Post

        Skal spare t den i stede for ny motor ok trim potte
        Får kanskje råd om 1,5år

        Tänk om alla tonåringar var så här målmedveten !!
        Keep on saving.


        //Jonas
        Xray M18 pro lipo
        Spektrum DX3R

        Comment


        • Originally posted by goddamnswede View Post
          Ehh..nei. Nå har jeg da heller ikke dette filteret

          Poenget er at motoren får nok ren luft med originaloppsett (HPI), uavhengig av motorstørrelse og trim..
          Som jeg trodde..........I rest my case.....

          Så da får det være opp til andre å bedømme hva som er riktig.... det du sier som aldri har prøvd filteret, eller det andre sier som har lang erfaring med disse filterene.......
          sigpic
          Tlf 4691 0501

          Comment


          • Jeg merka vertfall STOR forskjell fra det originale filteret til K&N-filteret med stock 23cc motor. Det var så stor forskjell at jeg har hivd det originale filteret. Så nå tørr jeg ikke kjøre på grus/sand plasser i frykt for å få for mye skitt å lort inn i den nye motoren (siden jeg nettopp har blitt klar over at K&N-filteret ikke bør brukes ved sand/grus kjøring). Skal definitivt ha meg RN-filter kit.

            Det samme merker du egentlig på alle motorer fra nitro til 1/1 biler. Gassresponsen blir MYE bedre med ett tuning filter i forhold til original luftfilter
            sigpic

            Comment


            • Enten får motoren nok luft eller så gjør den ikke det.
              Dere er helt på jordet om dere tror at rn filteret gir mer luft, en sugemotor suger den luften den trenger. Om det finnes restriksjoner på luftveien vil motoren underprestere. Slike restriksjoner finnes ikke med hpi filteret, der får motoren nok luft samma hvilken motor som brukes.

              Kan dere fortelle meg hvorfor ett filter skal gi mer effekt kontra ett annet filter gitt at de leverer NOK LUFT?

              Jeg er klar over at du er bundet hva gjelder pris på dette filteret egon, men at det koster er ikke det samme som at det funker (bedre).
              sigpic
              HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

              Comment


              • www.mobilerobotplatform.com

                Comment


                • Originally posted by goddamnswede View Post
                  Enten får motoren nok luft eller så gjør den ikke det.
                  Dere er helt på jordet om dere tror at rn filteret gir mer luft, en sugemotor suger den luften den trenger. Om det finnes restriksjoner på luftveien vil motoren underprestere. Slike restriksjoner finnes ikke med hpi filteret, der får motoren nok luft samma hvilken motor som brukes.

                  Kan dere fortelle meg hvorfor ett filter skal gi mer effekt kontra ett annet filter gitt at de leverer NOK LUFT?

                  Jeg er klar over at du er bundet hva gjelder pris på dette filteret egon, men at det koster er ikke det samme som at det funker (bedre).
                  Jeg har egentlig ikke så mye peiling på motorer og sånt. Men visst jeg har forstått noe riktig, så sier det seg selv at den korte tida lufta har å trenge igjennom filteret på blir det avhengig av at det ikke er så mye luftmotstand i filteret for å gi masse luft. Dess mer luft motoren får, dess mer suppe kan den og få. Dette gir mer power etter den ene grå som er igjen i hue på meg, selv om den går i svime. Kan godt være jeg er på villspor her, men det høres da en smule logsik ut, gjør det ikke?

                  Jeg syntes CB forklarte det på en fin måte. Prøv å puste gjennom ett sugerør med lite åpning fort, for så å prøve det samme med ett med stor åpning. Hvilke tror du at du puster lettest igjennom???

                  Visst du gir motoren tilgang på mye luft bør den jo få litt bonus med litt extra suppe. Da brummer den stort sett fornøyd.

                  Får den ikke tilgang på mye luft må du være litt kipere på suppa, å motoren gidder ikke å gi deg det du vil ha, nemlig POWER
                  sigpic

                  Comment


                  • Ta en titt på denne linken.ang filter.http://www.hpibajaforum.com/forum/sh...ad.php?t=41396
                    www.mobilerobotplatform.com

                    Comment


                    • Må si meg enig med mengden,har hatt en del filter, blant annet.KN,
                      Synes at stock hpi filteret er det generelt beste.Utentvil til prisen ihvertfall
                      www.mobilerobotplatform.com

                      Comment


                      • Har RN filteret,og kan ikke merke noe som helst effektøkning hverken i 23 motoren eller 26 motoren.Synes det til og med filtrerer dårligere da det var tendens til møkk i forkant av filteret på innsiden sist jeg vaska det .Kan ikke finne noe hull e.l heller på det.Men liker v stack systemet da,virker solid innfestning og sånn..Men poenget er vel at hpi filteret med et outerwear er mer enn bra nok til bajaen .Min mening ihvertfall...
                        Baja 5T med 30,5 raceporta zen,pro pipe bakmont. futaba 3pm.....

                        Comment


                        • Kjør nå med hva dere vil.

                          jeg har kjørt med RN filteret og vært veldig fornøyd med det.

                          kjører du for lenge med et filter uansett produsent så drar motoren til slutt støvet igjennom filteret

                          helt ærlig så tror jeg mange er litt for forsiktige med luft filte rolja. noen bruker 2 takst olje.
                          selv har jeg altdi fukta filteret skikkelig for så å legge det i en plast pose for å klemme ut overflødig olje og for å få fordelt olja jevnt i hele filteret.
                          legger man bare på et tynn film på utsiden av filteret trekker støvet fortere igjennom.
                          skift og vask filteret ofte. jeg har altid startet dagens kjøring med ny vaska og olja filter smat hatt 2-3 ekstra reine og olja filtere med meg når jeg skal ut å kjøre.

                          kjenner ikek HPI filteret på noen måte. men HPI har hatt gode løsninger på fuel biler jeg har hatt tidligere.

                          RN filteret må ha et overtrekk det også.
                          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                          alt under 1200 cc er en startmotor.
                          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                          Comment


                          • Blir jeg drept om jeg kommer en dag med Savage å titter eller ?

                            EDIT.
                            Tenker på Skarnes nå. ekke lange betan fra Hamar det
                            Jørgen | Savage X

                            Comment


                            • Først dreper de deg og lever deg opp igjen og så prøver de å lokke på deg en LS bil
                              HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                              Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                              Comment


                              • Originally posted by Jørgen View Post
                                Blir jeg drept om jeg kommer en dag med Savage å titter eller ?

                                EDIT.
                                Tenker på Skarnes nå. ekke lange betan fra Hamar det

                                Det er stort sett greie folk som kjører LS. Så du overlever, men Savage'n risikerer å se sitt endelikt.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X