Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • okeii, takk
    FG 1:6 Monstertruck -- Pheonix Elektro fly

    Comment


    • Originally posted by tateren View Post
      Jeg har en liten kommentar til holdningene veldig mange har her på forumet.
      Og da spesielt rettet mot de som skal kritisere alt og alle for alt her på forumet.
      Til eksempel bling og alu.

      Jeg er ikke så aktiv men jeg er en ivrig leser av foruminnholdet.

      Greit nok at bling bling kanskje ikke har så mye teknisk verdi utover det å se bra ut i en bil.
      Og så??

      La nå folk få verdsette litt bling bling om de vil. Ingen konstruktiv verdi i å drive å rakke ned på estetikk som andre kanskje finner interessant.

      Ikke meningen å virke kvalm, men stadig vekk så ser jeg surmagede kommentarer så fort noen poster bilder av estetiske kunstverk. Alt handler ikke om at bilen må oppfylle de strengeste krav til kjøreferdigheter eller power. Det må jo være lov å verdsette det visuelle. Men dette er visst det skjulte 11. budet man aldri får praktisere.

      Dette er en kommentar til alle som ikke kan være hyggelige mot folk som viser frem glisene sine.
      De poster bilder av bilene de selv er stolte av og har stylet opp, og alt de får igjen er bare sure oppgulp fra kritikere her inne på forumet.

      Det blir bare for barnslig å ha en total mangel på evne til å være litt glad på andre sine vegne.

      En annen ting jeg reagerer på er spydigheter mot folk som kan ha tatt feil på enkelte fakta. Greit nok at de trenger en korrigering, og at faktaene blir rettet på for andre som leser.
      Men det finnes en grense mellom å snakke rolig og høflig med en dannet tone og det å dra frem hagla og kjeppjage vedkommende.

      Eier ikke slike folk skam???!!
      De har da for pokker meg vært nybegynnere en gang i tida de og!

      Og enda mer provosert blir jeg av slik oppførsel mot 11 og 12 åringer som om de var økonomisk sterke næringslivsledere som har råd til alt og som "ikke skal komme her med 23cc'ene sine og være stolte".

      Jeg finner slikt under min verdighet å drive med.

      Sånn. Da har dere mitt standpunkt på dette.
      Dette vil jeg si meg helt enig i, jeg selv er en av de som imellom kommer med mindre gjennomtenkte kommentarer, skal bli en forbedring...!!

      Så til en annen side av saken;

      Et forum som dette trenger faktisk disse som ikke kan komme med konstruktiv kritikk, hver gang slike folk åpner munnen blir det som oftest en durabli diskusjon ut av det....
      Det er ofte disse som "driver" forumet rundt på stille dager....så ikke spenn bena under dem, de har faktisk sin misjon de også på alle slike forumer....

      Men ellers er jeg helt enig, det må kunne gå an å roe "litt ned"......
      sigpic
      Tlf 4691 0501

      Comment


      • Originally posted by Motörhead View Post
        Og akkurat på rengjøringsbiten av filteret så kan man bruke zalo og vann for å løse opp gammel olje og dritt. Skylle det og så olje det på nytt. Filteret skal ikke være helt mettet med olje, men nok til at skummet er klebrig og at olja ikke renner fra det.

        Med filtre som ikke består av metalldeler eller hvor du kan ta ut skummet så kan det vaskes i vaskemaskin på lav temperatur eller med vaskemiddel for klær i vasken.
        Men er vel ikke alltid like lurt å hive et skittent filter inn i vaskemaskinen hvis man har en prippen fru eller ei mor i huset
        Så da er vel det enkleste* å legge det i en isboks med zalovann (zalo kan jo fåes med sitron duft tilogmed!), og skrubbe og tviste og vente...

        *Det enkleste er jo å hive det inn i vaskemaskinen i all hemmelighet (hehe..he...;P)
        FG Marder Race || Protech Enigma XS til salgs

        Comment


        • Jo enig i den,MEN tror nok han mener at det er forskjell på kritikk og "kvalme" unødvendige kommentarer.
          Tror også dette gjelder oss alle.(tror ingen er bedre en andre)
          www.mobilerobotplatform.com

          Comment


          • Nei, må jo si at det er veldig lett og komme med lite gjennomtenkte svar av og til...
            FG Marder Race || Protech Enigma XS til salgs

            Comment


            • Originally posted by Egon View Post
              Dette vil jeg si meg helt enig i, jeg selv er en av de som imellom kommer med mindre gjennomtenkte kommentarer, skal bli en forbedring...!!

              Så til en annen side av saken;

              Et forum som dette trenger faktisk disse som ikke kan komme med konstruktiv kritikk, hver gang slike folk åpner munnen blir det som oftest en durabli diskusjon ut av det....
              Det er ofte disse som "driver" forumet rundt på stille dager....så ikke spenn bena under dem, de har faktisk sin misjon de også på alle slike forumer....

              Men ellers er jeg helt enig, det må kunne gå an å roe "litt ned"......
              Se for deg at du sier en ting her på forumet du i din beste tro er overbevist om at er riktig. Og en annen som sitter på fakta henger deg ut som en idiot foran alle andre og sier at nå får du trekke fingeren ut av ræva. Fremfor å si "Nei, det er nok dessverre ikke riktig. Det er derimot slik".
              Mener du dette er akseptabel oppførsel på bakgrunn av at det holder liv i debattene?

              Unnskyld meg, men jeg ser ikke helt underholdningen i slike debatter der det bare kastes dritt og kniver etter hverandre.

              Men det er vel din mening, og ingen kan bruke det imot deg. Vi er nok bare litt uenige der. Og det holder liv i debatter.

              Var vel slik du mente?

              Hans Simensen
              1975 mod.
              Oslo

              Comment


              • Originally posted by Massiv View Post
                Men er vel ikke alltid like lurt å hive et skittent filter inn i vaskemaskinen hvis man har en prippen fru eller ei mor i huset
                Så da er vel det enkleste* å legge det i en isboks med zalovann (zalo kan jo fåes med sitron duft tilogmed!), og skrubbe og tviste og vente...

                *Det enkleste er jo å hive det inn i vaskemaskinen i all hemmelighet (hehe..he...;P)
                Pøh!! Skal du ut og drekke med gutta så skal du ikke trenge tillatelse. Skal du ha DE høytalerne så behøver de ikke matche veggen. Og skal du... neida.


                Nei, det er utrolig hvor mye dritt vaskemaskinen klarer å håndtere uten at det skjer noe. Husk at disse maskinene er laget for husstander der det bor X antall møkkete unger fra det daglige gjørmebadet. Hva gjør vel et lite uskyldig filter i ny og ne.
                sigpic
                If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                Comment


                • Pleier og sende filteret til rens ,sammen med dressen.
                  Koster en liten 500 lapp,eller to,men så blir det så godt som nytt igjenn.
                  www.mobilerobotplatform.com

                  Comment


                  • Jeg er forøvrig helt enig med tateren.

                    Men mange leker med ilden og brenner seg. Spesielt en viss TT5 tråd som vi ikke skal rippe opp i.

                    Men kan si meg enig i veldig mange punkter. Kan hende jeg også er litt hard i tonen, om om folk tar seg nær av det så får jeg bare beklage. Ingenting er personlig ment eller frekt ment. Ofte så detter ting ned på tastene før man rekker å slette og da blir det diskusjoner, ja.

                    Men jeg er mer den defensive typen. Jeg avskyr personangrep. Det er faktisk noe av det verste jeg ser. Som grunnlegger av Nettby sin største musikkgruppe så møter jeg på slikt hver dag.

                    Man må ha forståelse for at visse ting man sier kan tolkes helt feil i andre enden. Og at andre er langt mer følsomme for frekke kommentarer. Mye kan være etsende irriterende for noen og alle har sine grenser.

                    Selv kan jeg sprekke i raseri om man gnir inn en køddekommentar for mye, men jeg skjønner at mye er ment som spøk og jeg har derfor ganske lang lunte.

                    Som man kanskje skjønner så forklarer jeg skillet mellom uskyldig småmobbing som oppfattes som morsomt av motparten og rene angrep.

                    Jeg tror tateren mener sistnevnte. For det er akkurat som den angripende parten har som intensjon å henge ut vedkommende. Og det er galt!

                    Men på en annen side så må ikke folk bli for myke mot hverandre. Er moro med litt småintriger på forumet.
                    sigpic
                    If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                    If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                    Comment


                    • Originally posted by Monsterbaja View Post
                      Pleier og sende filteret til rens ,sammen med dressen.
                      Koster en liten 500 lapp,eller to,men så blir det så godt som nytt igjenn.
                      Men du gjør vel dette i England? Slik som rema reitan (eller var det rimi hagen) sa?
                      sigpic
                      If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                      If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                      Comment


                      • He he :Hagen ja,han burde vært her på forumet.
                        Da hadde vi alle kunne fått noen gode spare tips.
                        www.mobilerobotplatform.com

                        Comment


                        • Originally posted by Motörhead View Post
                          Pøh!! Skal du ut og drekke med gutta så skal du ikke trenge tillatelse. Skal du ha DE høytalerne så behøver de ikke matche veggen. Og skal du... neida.


                          Nei, det er utrolig hvor mye dritt vaskemaskinen klarer å håndtere uten at det skjer noe. Husk at disse maskinene er laget for husstander der det bor X antall møkkete unger fra det daglige gjørmebadet. Hva gjør vel et lite uskyldig filter i ny og ne.
                          Når man skal ut på byen med noen kamerater (eller nabobyen slik som jeg klarte å komme meg til for ikke så lenge siden ), så er det bare å vandre ut uten å ta imot noen "råd", samme sak hvis man skal ha nye høytalere etc etc,, MEN;;

                          Vaskemaskinen: DEN er hellig ;P
                          FG Marder Race || Protech Enigma XS til salgs

                          Comment


                          • Originally posted by tateren View Post
                            Se for deg at du sier en ting her på forumet du i din beste tro er overbevist om at er riktig. Og en annen som sitter på fakta henger deg ut som en idiot foran alle andre og sier at nå får du trekke fingeren ut av ræva. Fremfor å si "Nei, det er nok dessverre ikke riktig. Det er derimot slik".
                            Mener du dette er akseptabel oppførsel på bakgrunn av at det holder liv i debattene?

                            Unnskyld meg, men jeg ser ikke helt underholdningen i slike debatter der det bare kastes dritt og kniver etter hverandre.

                            Men det er vel din mening, og ingen kan bruke det imot deg. Vi er nok bare litt uenige der. Og det holder liv i debatter.

                            Var vel slik du mente?



                            et forume et som samfunnet elelrs. bestånende av enkelt indivier som alle har sine meninger og vedier.
                            vi er alle forskjellige å sånn er det bare. man må tåle at andre setetr spørsmåls tegn eller har andre meninger.

                            noen av oss liker å PIMPE opp bilen for at den skal se kul ut.
                            andre igjen inkludert meg selv setter kun på option deler som har en misjon. å det er å forbedre bilens holdbarhet eller funksjon.

                            for å si det rett ut så må man i et samfunn tåle at andre har meninger og sier dem.
                            jeg pleiere å si det jeg mener ganske så rett ut.
                            hvis man ikke tåler at andre sier sin mening om en sak så er det i mine øyne den som ikke tåleer å høre andres mening som har et problem ikke den som utrykker sin mening.

                            en annen sek med et slikt forum er at det er enkelt å tolke hva om faktisk skrives rett.
                            et innlegg kan skrives med god mening men oppleves som negatit av den som leser .
                            det er altid lettere å utykke sin mening face to face da kan man se og lese den andre personens ansikts utrykk og krops språk.

                            så vær så snill å ta en del utsagn med en klypoe salt og les em gjerne to ganger og gjerne med litt forskjellig vinkling.
                            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                            alt under 1200 cc er en startmotor.
                            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                            Comment


                            • Originally posted by tateren View Post
                              Se for deg at du sier en ting her på forumet du i din beste tro er overbevist om at er riktig. Og en annen som sitter på fakta henger deg ut som en idiot foran alle andre og sier at nå får du trekke fingeren ut av ræva. Fremfor å si "Nei, det er nok dessverre ikke riktig. Det er derimot slik".
                              Mener du dette er akseptabel oppførsel på bakgrunn av at det holder liv i debattene?

                              Unnskyld meg, men jeg ser ikke helt underholdningen i slike debatter der det bare kastes dritt og kniver etter hverandre.

                              Men det er vel din mening, og ingen kan bruke det imot deg. Vi er nok bare litt uenige der. Og det holder liv i debatter.

                              Var vel slik du mente?

                              Skal vi gå så veldig mye lenger med denne?

                              Ok. la gå...

                              Ytringsfrihet??? Akseptere at vi alle er unike??? Tolerere at vi faktisk kan ta feil, selv kan jeg huske at jeg har gjort det en gang. Men jeg har glemt hva det var

                              Ironi og sarkasme er til for å brukes. De som oppfatter at det blir kastet "kniver" etter folk, og at man henger ut folk som idioter fordi man kommer med en kommentar eller et spørsmål som er helt hinnsides har sannsynligvis missforstått en god del. En ting er vertfall sikkert. Pedagogisk er det vert fall. For er det ikke våres egne feil vi ofte lærer mest av, og visst noen overdriver litt og blir provosert, ja så har jo offeret sannsynligvis lært for livet.

                              Nei, så lenge en styrer unna diskriminering og lar være å støte noen så burde vel dette gå ganske så greit. Men vi er jo som kjent alle unike og forskjellige, så her vil jo selvfølgelig noen føle seg støtt MYE tidligere enn andre. Kansje det er nettopp disse som burde tenke seg om før de hiver seg ut i en diskusjon???

                              Men,men... jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder og svare på dette. Kjente bare at jeg blei en smule provosert av noen som kansje er litt vel hårsår....

                              Noen politikere som kjenner seg igjen
                              sigpic

                              Comment


                              • Originally posted by tateren View Post
                                Se for deg at du sier en ting her på forumet du i din beste tro er overbevist om at er riktig. Og en annen som sitter på fakta henger deg ut som en idiot foran alle andre og sier at nå får du trekke fingeren ut av ræva. Fremfor å si "Nei, det er nok dessverre ikke riktig. Det er derimot slik".
                                1) Mener du dette er akseptabel oppførsel på bakgrunn av at det holder liv i debattene?

                                2) Unnskyld meg, men jeg ser ikke helt underholdningen i slike debatter der det bare kastes dritt og kniver etter hverandre.

                                3) Men det er vel din mening, og ingen kan bruke det imot deg. Vi er nok bare litt uenige der. Og det holder liv i debatter.

                                Var vel slik du mente?

                                1)
                                Tja, nå er vel jeg den som har det absolutte sterkeste person"angrepet" på dette forumet, og da sier jeg meg enig i at det var meget sterkt. Men alikevel mener jeg at den gangen, og nå, var det absolutt på sin plass. Så alt til sin tid og sted. Noen ganger fortjener folk å få det ned med teskje.
                                Dessuten holdt det liv i debattene i ei lita uke...

                                2)
                                Selvsagt har du et poeng her, men skulle vi KUN pratet rc så hadde 99% av hva vi kunnet prate om hvert over på 3 dager, da kunne alle nye rc-entusiaster bare gått inn å lest på de 20 innleggene som hvar blitt tatt opp før, og de hadde fått svar på det de lurte på........kjedelig det også...

                                3)
                                Akkurat slik som denne debatten.....

                                PS!
                                Mener nok absolutt det samme som deg, men syns du er vel konkret på dine meninger, det SKAL finnes rom for en liten fight.......

                                Og en annen ting; innlegg som dette;




                                er noe absolutt "alle" her på forumet syns er noe av det beste som finnes, dette er derimot bannlyst på de fleste andre forumer... Og grunnen er enkel, det har lett for å ta livet av forumet. Her er det rett og slett bare å gå inn å lese seg frem til svaret på det du lurte på.
                                Dette gir absolutt ikke god grobunn for et diskusjonsforum....
                                Samtidig er det lett for folk som "vanker" her fast å miste fatningen en gang imellom da de samme spørsmålene kommer opp igjen og igjen uten at den som spør gidder å se på de innleggene som alleredet ligger så lett tilgjengelig....(ikke at dette i seg selv er verdens beste unnskyldning for å sette kniven i folk...)

                                Hadde det vært opp til meg hadde disse topicene som jeg viser til ikke vært liggende, de hadde blitt slettet..... (selv om det faktisk var jeg som startet det hele.. )
                                sigpic
                                Tlf 4691 0501

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X