Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Egon View Post
    Nei nei nei, ikke ut på jordet...inn i skogen.....LOL!!

    Tenk deg CB, kort i møkkfallet, tett i kroppen, issen ca 170cm over skogbunnen.....sprette rundt i skogen som en vettskremt kanin uten mål og mening......

    Den episoden der var en av de hvor jeg faktisk var på nippet til å pisse i buksa...lo så jeg skreik....LOL!
    HEHEHEHEHEHE!


    så vel like grasiøs ut som en Elg i ei hengemyr.

    kort i møkkfallet ja jøss man jaggu rekker jeg ned til bakken.
    er falktisk 174cm på sokkelesten, men jaggu er det mye KÆLL på de få centimetra
    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
    alt under 1200 cc er en startmotor.
    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

    Comment


    • Ikke ille ment.......men vi har ikke kropp for stavsprang noen av oss...
      sigpic
      Tlf 4691 0501

      Comment


      • hei.
        e d nån hær som veit ka en Sway bar e?

        Takker for alle svar
        Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
        Radio: Spektrum DX8

        Comment


        • Originally posted by Egon View Post
          Ikke ille ment.......men vi har ikke kropp for stavsprang noen av oss...

          HAHAHAHA!
          det er vel ikke å overdrive.
          men du for noen kropper.


          Originally posted by Jon M View Post
          hei.
          e d nån hær som veit ka en Sway bar e?

          Takker for alle svar

          en sway bar er det samme som en krengningshemmer.
          totalt ubrukelig på en Off road bil.
          A REAL TWIN IS A V-TWIN.
          alt under 1200 cc er en startmotor.
          R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

          Comment


          • en sway bar er det samme som en krengningshemmer.
            totalt ubrukelig på en Off road bil.[/quote]

            så det er ikke vits i å kjøpe det?
            Nån jeg har selger sway bar set for 150kr
            Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
            Radio: Spektrum DX8

            Comment


            • Originally posted by Jon M View Post
              en sway bar er det samme som en krengningshemmer.
              totalt ubrukelig på en Off road bil.
              så det er ikke vits i å kjøpe det?
              Nån jeg har selger sway bar set for 150kr[/QUOTE]



              En Sway bar skal begrense bilens tendens til å krenge når det svinger.
              kjører du kun on road vl en Sway bar hjelpe deg å finne det siste lille grepet. ved at krengnings tendens en begrenses.

              på en off road bil som kjører på ujevnt underlag vilen krengnings hemmer hjelpe lite. bilen blir for stumpete og vil hopope og sprette.
              spar heller de 150 kronene å bruk dem på noe nyttig som nye dekk eller andre deler.
              eventuelt spar opp til en vassere motor.
              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
              alt under 1200 cc er en startmotor.
              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

              Comment


              • Heter det ikke stabsstag på norsk?
                Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

                Comment


                • Originally posted by Adrian View Post
                  Heter det ikke stabsstag på norsk?

                  Jepp!
                  Dette er vel ikke helt dumt, men tviler på att dette har stor effekt på små offroad biler..
                  OTteknikk.com

                  Comment


                  • Stabilisator stag eelr krengningshemmer.

                    et slikt stag har betydkig mer betydning en dere faktisk tror.
                    bilens kjøreegenskaper forandres totalt.
                    til off road kjøring blir det som oftest til det værre. spesielt på veldig
                    ujevnt underlag. på jevne slette baner kan det gi det lille ekstra vei grepet man trenger .
                    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                    alt under 1200 cc er en startmotor.
                    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                    Comment


                    • Her har du disse stengene det snakkes om. Har prøvd det på en 1:8 bil, og så lenge du kjører på asfalt, eller vertfall jevnt underlag, ja da kan du få mye bedre feste i og ut av svingene.

                      http://www.davesmotors.com/s.nl/c.88...it.A/id.431/.f
                      sigpic

                      Comment


                      • skal du få rbilen til å fungere off road med stabstag på må fjærer og dempere gjøres mykere. det ender som regel med at fjæringen bånner når man lander etter hoppene.

                        et stabstag hindrer blens tendens til å krenge. krengningne er positiv i utgangs punktet fordi vekten flyttes fra side til side nåpr bilen krenger.
                        når man kjører inn i en sving begynner bilen å krenge å dermed flyttes mer av bilens vekt ut mot ytterhjulet dette gir mer grep.
                        når man setter på et stabstag strever det etetr å rette popp krengningen. dermed flyttes ikke like my evekt ut på ytterhjulet og dermed får man minde grep.
                        bilens fjæring blir ikk epå virket når hele bilen beveges opp og ned, men når bilen krenger øker stabstaget stivheten på fjæringen å da minsker grepet.

                        stiv fjæring gir mindre grep .myk fjæring gir mer grep.

                        hjuloppheng og innstillinger er ikke så rett fem som man kanskej tror. alt på virker hverandre både positivt og negativt.
                        justerer man en hjulvinkel vinner man noe et sted men taper igjen et annet sted

                        de som vil lære mer om hjuloppheng og justeringer kan lese litt her.



                        masse nyttig lærdom for den intereserte. man må kunne lese teknisk Engelsk.
                        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                        alt under 1200 cc er en startmotor.
                        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                        Comment



                        • Dette kommer orginalt på baja ss kittet. Knakk noen fester og bøyde staget bak etter noen hopp
                          Hpi Baja "Shorty"
                          Mini z Awd

                          Comment


                          • Originally posted by Crazy beetle View Post
                            skal du få rbilen til å fungere off road med stabstag på må fjærer og dempere gjøres mykere. det ender som regel med at fjæringen bånner når man lander etter hoppene.

                            et stabstag hindrer blens tendens til å krenge. krengningne er positiv i utgangs punktet fordi vekten flyttes fra side til side nåpr bilen krenger.
                            når man kjører inn i en sving begynner bilen å krenge å dermed flyttes mer av bilens vekt ut mot ytterhjulet dette gir mer grep.
                            når man setter på et stabstag strever det etetr å rette popp krengningen. dermed flyttes ikke like my evekt ut på ytterhjulet og dermed får man minde grep.
                            bilens fjæring blir ikk epå virket når hele bilen beveges opp og ned, men når bilen krenger øker stabstaget stivheten på fjæringen å da minsker grepet.

                            stiv fjæring gir mindre grep .myk fjæring gir mer grep.

                            hjuloppheng og innstillinger er ikke så rett fem som man kanskej tror. alt på virker hverandre både positivt og negativt.
                            justerer man en hjulvinkel vinner man noe et sted men taper igjen et annet sted

                            de som vil lære mer om hjuloppheng og justeringer kan lese litt her.



                            masse nyttig lærdom for den intereserte. man må kunne lese teknisk Engelsk.
                            Dessverre CB, dette er ikke riktig........
                            sigpic
                            Tlf 4691 0501

                            Comment


                            • Originally posted by Egon View Post
                              Dessverre CB, dette er ikke riktig........

                              ga venter jeg på fasitten.

                              naturlovene kan i stor grad ikke overvinnes.
                              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                              alt under 1200 cc er en startmotor.
                              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                              Comment


                              • ja, nå tror jeg det er flere som venter spent...
                                Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                                Comment

                                Today's Birthdays

                                Collapse

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X