Originally posted by tomso
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Large Scale skravletråd v2.0
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
stemmer det... måtte det på baja'n min jeg oxo.. det som går ann gjøre visst du ikke får til full sving er å flytte festet på servohornet 1 hakk lenger ut og heller skru ned epa'n.. eller ha den der du har den å bare være fornøyd med litt mindre sving radius
1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option
| 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers
|1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza
-
Originally posted by tomso View PostTakk for svar.. da tror jeg fortsatt Rhino servoen er et godt kjøp.. bare man stiller den inn riktig...
Jeg måtte justere EPAen på baja`n min for å få noe særlig rattutslag.. måtte opp i rund 120%..
Ring Egon i RC-Racing for pris på Rhino 4. tlf; 4691 0501
Comment
-
har brent en standard hitec servo en gang fordi jeg stramma skuen på hornet for hardt og brukte for langt skrue, den var drit tung å bevege på så den brant seg.. annet enn det har jeg aldri hatt noe som helst problem med noe el utstyr, men det begynner vel nå som jeg sier det da
hehe
1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option
| 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers
|1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza
Comment
-
Dei digitale har opptil 10 ganger raskere respons enn de analoge og meir nøyaktige då det er ein digital microprosessor som styrer strømpulsene til servomotor men krever meir og ikkje minst bruka di mykje meir strøm .
Så istedet for de ca.50 pulsene ein analog servo motteke pr.sek. får en digtal servo opptil 300 strømpulser pr.sek. Dette gjør at servoen reagerer kjappere og er meir nøyaktig. Dei har og større holdekraft enn analoge.
Digitale kan og programmeres, men man treng ikkje det for å bruke dei.
Men eg veit ikkje heilt om me offroadere treng disse heller dyrare digitale servoane med dei egenskapane dei har, me køyre tross alt på ujevnt underlag
.
Comment
-
Er det slik att man må ha digitale servoer visst man f.eks har 3PK 2,4ghz?
Eller kan man fortsatt bruke standard/analoge andre? Blir digitale brent fortere?Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM
Comment
-
Jeg,Ken,Edmund,Gøran og Jon M brukte og kjøre og lagde en Baja bane nede på stangnesbasen for en stund siden,men her omdagen da jeg skulle ned og kjøre der så sto det ett stort tivoli på banen
Nå er det dratt ja men banen ser og er som ett rent helv... å kjøre på.. Er så tørt så luftfilteret blir gjennomskittent etter 5min kjøring,i tillegg så ser man jo ikke bilen 
Og siste svingen før strekka er borte,ser den nesten ikke!
Så nå håper jeg att jeg snart får svar fra kommunen ang. banen jeg har sendt brev om så vi kan begynne sånn smått og lage en ny bane hvis vi ikke får område med grusholla!
Sluttmøtet var den 18.juni men har ikke hørt noe ennå.
Nå frister det å finne en god bane/kjøreplass i Harstad!
Okkupering next
EDIT: Har hopp nå,det er en ramme med en kryssfinèr plate øverst. Er ikke så bratt stigning. Holder på å male det,skal male resten om ca. 9-11 timer.
Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM
Comment
-
får håpe for deres del at det går i orden med banen, her på fauske kjører vi i grustakOriginally posted by Adrian View PostJeg,Ken,Edmund,Gøran og Jon M brukte og kjøre og lagde en Baja bane nede på stangnesbasen for en stund siden,men her omdagen da jeg skulle ned og kjøre der så sto det ett stort tivoli på banen
Nå er det dratt ja men banen ser og er som ett rent helv... å kjøre på.. Er så tørt så luftfilteret blir gjennomskittent etter 5min kjøring,i tillegg så ser man jo ikke bilen 
Og siste svingen før strekka er borte,ser den nesten ikke!
Så nå håper jeg att jeg snart får svar fra kommunen ang. banen jeg har sendt brev om så vi kan begynne sånn smått og lage en ny bane hvis vi ikke får område med grusholla!
Sluttmøtet var den 18.juni men har ikke hørt noe ennå.
Nå frister det å finne en god bane/kjøreplass i Harstad!
Okkupering next
EDIT: Har hopp nå,det er en ramme med en kryssfinèr plate øverst. Er ikke så bratt stigning. Holder på å male det,skal male resten om ca. 9-11 timer.
Hpi Baja V2.0 .zenoha 26cc. VRC Sidem. HPI 5B/SS/5T w/silencer...Spektrum. Ddm. Rpm .PhatDadRC. Zoni Racing Titanium XL. TeamFastEddy. Pro-line.+++
Comment
-
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment