Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by tomso View Post
    Takk for svar.. da tror jeg fortsatt Rhino servoen er et godt kjøp.. bare man stiller den inn riktig...
    Jeg måtte justere EPAen på baja`n min for å få noe særlig rattutslag.. måtte opp i rund 120%..
    stemmer det... måtte det på baja'n min jeg oxo.. det som går ann gjøre visst du ikke får til full sving er å flytte festet på servohornet 1 hakk lenger ut og heller skru ned epa'n.. eller ha den der du har den å bare være fornøyd med litt mindre sving radius
    1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

Comment

• Originally posted by tomso View Post
      Takk for svar.. da tror jeg fortsatt Rhino servoen er et godt kjøp.. bare man stiller den inn riktig...
      Jeg måtte justere EPAen på baja`n min for å få noe særlig rattutslag.. måtte opp i rund 120%..

Ring Egon i RC-Racing for pris på Rhino 4. tlf; 4691 0501

As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.
      Spektrum DSM racing system, MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .W/Re-load`s Edition TS Reedcase 30.5cc

Comment

• Har noen av dere måtte justere litt ned på servo redder`n for å spare servoene deres?? eller er det standard innstilling??
        Hpi Baja 5B SS - HPI Baja 5T
        Axial Xr-10 Secret Agent 3.5
        enRoute Berg JXR003
        Losi 5ive - BZM Super 50

Comment

• har brent en standard hitec servo en gang fordi jeg stramma skuen på hornet for hardt og brukte for langt skrue, den var drit tung å bevege på så den brant seg.. annet enn det har jeg aldri hatt noe som helst problem med noe el utstyr, men det begynner vel nå som jeg sier det da hehe
          1:5 MCD Ultimate|1:5 HPI baja 5b ss med masse option | 1:5 HPI baja 5b karbon edition by Ivers |1:10 traxxas summit|1:8 HPI Vorza

Comment

• Jeg strammet min servosaver med hell, følte den var litt vel løs på tråden i originalsetting.
            sigpic
            HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

Comment

• hva er det som er bedre med digitale servoer?
              HPI Baja 5T.
              Crono RS Sport. til salgs.
              E-Sky V3 2.5Ghz

Comment

• Dei digitale har opptil 10 ganger raskere respons enn de analoge og meir nøyaktige då det er ein digital microprosessor som styrer strømpulsene til servomotor men krever meir og ikkje minst bruka di mykje meir strøm .
                Så istedet for de ca.50 pulsene ein analog servo motteke pr.sek. får en digtal servo opptil 300 strømpulser pr.sek. Dette gjør at servoen reagerer kjappere og er meir nøyaktig. Dei har og større holdekraft enn analoge.
                Digitale kan og programmeres, men man treng ikkje det for å bruke dei.
                Men eg veit ikkje heilt om me offroadere treng disse heller dyrare digitale servoane med dei egenskapane dei har, me køyre tross alt på ujevnt underlag .
                As kid i had a FG, now i`m a man and have a MCD.
                Spektrum DSM racing system, MCD Racerunner Evo3,comp.Ultimate .W/Re-load`s Edition TS Reedcase 30.5cc

Comment

• Takk for flott forklaring
                  HPI Baja 5T.
                  Crono RS Sport. til salgs.
                  E-Sky V3 2.5Ghz

Comment

• Er det slik att man må ha digitale servoer visst man f.eks har 3PK 2,4ghz?
                    Eller kan man fortsatt bruke standard/analoge andre? Blir digitale brent fortere?
                    Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

Comment

• Nei.
                      Ja.
                      Nei.
                      Bjørn Steinar Nystrand

Styreleder Brumunddal RC Klubb
                      www.brumunddalrc.no
                      facebook

Comment

• Jeg,Ken,Edmund,Gøran og Jon M brukte og kjøre og lagde en Baja bane nede på stangnesbasen for en stund siden,men her omdagen da jeg skulle ned og kjøre der så sto det ett stort tivoli på banen Nå er det dratt ja men banen ser og er som ett rent helv... å kjøre på.. Er så tørt så luftfilteret blir gjennomskittent etter 5min kjøring,i tillegg så ser man jo ikke bilen
                        Og siste svingen før strekka er borte,ser den nesten ikke!

Så nå håper jeg att jeg snart får svar fra kommunen ang. banen jeg har sendt brev om så vi kan begynne sånn smått og lage en ny bane hvis vi ikke får område med grusholla!

Sluttmøtet var den 18.juni men har ikke hørt noe ennå.
                        Nå frister det å finne en god bane/kjøreplass i Harstad!

Okkupering next

EDIT: Har hopp nå,det er en ramme med en kryssfinèr plate øverst. Er ikke så bratt stigning. Holder på å male det,skal male resten om ca. 9-11 timer.
                        Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

Comment

• Originally posted by Adrian View Post
                          Jeg,Ken,Edmund,Gøran og Jon M brukte og kjøre og lagde en Baja bane nede på stangnesbasen for en stund siden,men her omdagen da jeg skulle ned og kjøre der så sto det ett stort tivoli på banen Nå er det dratt ja men banen ser og er som ett rent helv... å kjøre på.. Er så tørt så luftfilteret blir gjennomskittent etter 5min kjøring,i tillegg så ser man jo ikke bilen
                          Og siste svingen før strekka er borte,ser den nesten ikke!

Så nå håper jeg att jeg snart får svar fra kommunen ang. banen jeg har sendt brev om så vi kan begynne sånn smått og lage en ny bane hvis vi ikke får område med grusholla!

Sluttmøtet var den 18.juni men har ikke hørt noe ennå.
                          Nå frister det å finne en god bane/kjøreplass i Harstad!

Okkupering next

EDIT: Har hopp nå,det er en ramme med en kryssfinèr plate øverst. Er ikke så bratt stigning. Holder på å male det,skal male resten om ca. 9-11 timer.
                          får håpe for deres del at det går i orden med banen, her på fauske kjører vi i grustak
                          Hpi Baja V2.0 .zenoha 26cc. VRC Sidem. HPI 5B/SS/5T w/silencer...Spektrum. Ddm. Rpm .PhatDadRC. Zoni Racing Titanium XL. TeamFastEddy. Pro-line.+++

Comment

• Originally posted by dj-m View Post
                            får håpe for deres del at det går i orden med banen, her på fauske kjører vi i grustak
                            Ja.. Fikk du kontakt med Odd-Arne?

Comment

• jepp men han skulle ringe meg tilbake , skulle hjelpe han med bilen sin. men har ikke hørt noe mere
                              Hpi Baja V2.0 .zenoha 26cc. VRC Sidem. HPI 5B/SS/5T w/silencer...Spektrum. Ddm. Rpm .PhatDadRC. Zoni Racing Titanium XL. TeamFastEddy. Pro-line.+++

Comment

• Ok,bare å purre på,hehehe.. Han har en FS baja visst du ikke har fått med deg.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X