Hei folkens,
vet at dette ikke er stedet dette skal tas opp, men det er flott å høre andre sine meninger rundt temaet.
Stock klassen ble opprettet for å øke rekrutteringen i 1:10 elektro miljøet, klassen har forsåvidt fungert fint med noen nye førere, bla. meg som nå tar steget opp i Modified. Men jeg ønsker å dele noen meninger og kanskje sette spørsmålstegn ved en evnt. regelendring.
Nemlig enhetsmotor og regulator, hva er fordelene og ulempene?
Fordeler:
-Man slipper spekulasjoner
-Alle yter likt
-Close racing
-Man slipper å punge ut for ørten forskjellige motorer.
Ulemper:
-Finne riktig kombo
-Utstyrsmas, man kan ikke bruke det man har fra før?
Jeg selv mener man burde gå for kombinasjonen som brukes i Pro Stock under ETS løp. SpeedPassion Cirtix Stock ESC og SpeedPassion V3.0 13.5T motor.
Årsaken til at jeg mener man burde gå for enhetsmotor og regulator er fordi jeg selv har vært med på dette, det finnes utallige motorer og regulatorerer som yter forskjellig selvom regulator står i blinky og motoren er 13.5T. Noen motorer kan du jo tross alt endre timing til det kjedsommelige, andre motorer kan du endre ankeret på. Med en enhetsmotor og regulator gjør man det også enklere for forhandlere å vite hva man skal ha tilgjengelig for å hjelpe til med økt rekruttering i denne klassen.
Jeg selv gleder meg stort til innesesongen, fordi det er da jeg tror man vil se hvor flott denne klassen egentlig er!
Hva syntes dere?
vet at dette ikke er stedet dette skal tas opp, men det er flott å høre andre sine meninger rundt temaet.
Stock klassen ble opprettet for å øke rekrutteringen i 1:10 elektro miljøet, klassen har forsåvidt fungert fint med noen nye førere, bla. meg som nå tar steget opp i Modified. Men jeg ønsker å dele noen meninger og kanskje sette spørsmålstegn ved en evnt. regelendring.
Nemlig enhetsmotor og regulator, hva er fordelene og ulempene?
Fordeler:
-Man slipper spekulasjoner
-Alle yter likt
-Close racing
-Man slipper å punge ut for ørten forskjellige motorer.
Ulemper:
-Finne riktig kombo
-Utstyrsmas, man kan ikke bruke det man har fra før?
Jeg selv mener man burde gå for kombinasjonen som brukes i Pro Stock under ETS løp. SpeedPassion Cirtix Stock ESC og SpeedPassion V3.0 13.5T motor.
Årsaken til at jeg mener man burde gå for enhetsmotor og regulator er fordi jeg selv har vært med på dette, det finnes utallige motorer og regulatorerer som yter forskjellig selvom regulator står i blinky og motoren er 13.5T. Noen motorer kan du jo tross alt endre timing til det kjedsommelige, andre motorer kan du endre ankeret på. Med en enhetsmotor og regulator gjør man det også enklere for forhandlere å vite hva man skal ha tilgjengelig for å hjelpe til med økt rekruttering i denne klassen.
Jeg selv gleder meg stort til innesesongen, fordi det er da jeg tror man vil se hvor flott denne klassen egentlig er!
Hva syntes dere?
Comment