Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gode nyheter ang batterier

    BMI Racing have announced their new line of ‘Big Wheels’ 64 pitch pinions. Due to the gearing requirements of brushless motors they have noticed the need for high quality pinion gears which are larger than what is currently on the market.

    Also, due to recent developments in 3.7v LiPo 1/12th racing, bigger pinion gears will become necessary.

    Big Wheels pinions are available in 45 to 60 teeth (shown with 78 spur) and they are machined from aluminium then plated with Nickel Teflon, a coating which is very hard and has very low friction.
    Kim Juliussen 73' Fredrikstad BorgMRK
    MustIt RCsenter..

    Comment


    • Må nesten ha med link til saken om de "Big Wheels" pinionene: http://www.redrc.net/2008/12/bmi-rac...s-64p-pinions/

      Ser ut som 2 stk spurgear...
      RC Drift Club Norway | LMBK

      Comment


      • Originally posted by Tombola View Post
        vil bare presisere at den rette siden til bomk er www.bombk.com og ikke .net som ytter'n hevder her

        Men nok om det, i Bergen er det ting på gang, vi har noen ildsjeler her og der i klubben, som stadig er ute med antennene, og en av disse har muligens fått napp. skal vistnok i møte om et innelokale på 450m2 til uken. Hvordan lokale eller hva det egner seg til, tør jeg ikke svare på med så lite informasjon, men vi får håpe det beste.

        følg med på hjemmesiden, så vil ting dukke opp der.
        Dæsken..!! Count me in sier jeg bare... 12èrn står i hylla og samler støv..
        No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
        XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
        www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

        Comment


        • Hallo folkens... Hvem forhandler Corally i Norge pr i dag? Trenger noen reservedeler....
          No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
          XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
          www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

          Comment


          • www.minicar-racing.no fører corally. Bare kontakt dem så får du nåkk det du trenger
            || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

            Comment


            • Hei,

              har kikka litt i denne tråden, men ikke helt funnet det svaret jeg er på utkikk etter. Jeg har nå kjøpt meg ny 1:12 bil, en corally 12x. Har tidligere hatt en Corally 12M som jeg var veldig fonøyd med, men det er vel snart 3 år siden jeg kjørte med den, så da kjørte jeg med 12 turn og 6 celler. Har dette ennå, og tenker i første omgang å sette dette over, men da med 4 celler.
              Men fremover så må det nok noe annet til renger jeg med, og hva er det folk anbefaler nå? Børsteløst 5,5 eller noe? Lipo er det lov på løp nå? og hva anbefales av merker da?
              Jan-Thomas Lie (1976 mod)
              --------------------------------------

              Comment


              • 5,5 T børsteløst er passe.

                LiPo er kun tillatt for touring og off-road. For 1:12 må du fortsatt bruke NiMH (EFRAs liste).
                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                Besøk mitt showroom

                Comment


                • Hvordan er miljøet i Oslo, og Norge ellers for 1:12 ? Virker som interessen er på veg opp igjen...
                  No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                  XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                  www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                  Comment


                  • Har ikke vært mer aktivitet på Østlandet siden... 80-tallet?
                    Life's too short to go slow! www.ymr.no

                    Besøk mitt showroom

                    Comment


                    • Svært misunnelig jeg nå!

                      Lurer på hva som må til for å få et slikt miljø opp og i gang her i Bergen?

                      Finnes det Bergensere på forumet her, som kunne tenke seg å være med på å få i gang en slik klasse i Bergen?
                      No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                      XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                      www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                      Comment


                      • Originally posted by Redback View Post
                        Svært misunnelig jeg nå!

                        Lurer på hva som må til for å få et slikt miljø opp og i gang her i Bergen?

                        Finnes det Bergensere på forumet her, som kunne tenke seg å være med på å få i gang en slik klasse i Bergen?
                        Er i hvertfall to sykker til.. om ikke tre.. og det er jo bedre en ingenting..
                        Kan presentere deg for dem på løpet i morgen..
                        Tamiya - enough said..

                        Comment


                        • Kjempe jeg kommer en tur og ser på...
                          No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                          XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                          www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                          Comment


                          • Jeg tar sjangsen i denne tråden, regner med at det er noen "godt voksne" lesere her... Den gang i attehundreogbrødmangel da jeg kjørte 1:12 sist, hadde jeg en TEKIN peak lader, men den hadde ikke strømforsyning - så med litt velvillig assistanse fra en elektotekniker - slaktet vi en pc og laget en hjemmemekket sak... Denne fungerte helt konge - men nå som jeg har børstet støvet av utstyret igjen, og kjørt 12èrn for første gang på år og dag - måtte jeg lade.

                            Og fant jo så klart ikke den gamle manualen til laderen..

                            Kan noen av forumets brukere hjelpe meg litt? Se på bildet og kom med forslag til hva knappene er til, spes nr:1, 2 og 3. Trykk knappen er til å "starte" ladingen - og vri knotten er til å justere Ampen med - men jeg husker ikke hva de andre var til...

                            No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                            XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                            www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                            Comment


                            • Da er første test med Serpent S-120 unnagjort.

                              Må si jeg er positivt overrasket!!! Må innrømme at dette var moro, og det blir nok ikke siste gang med 12'r i vinter...

                              Regner med det kommer en "hva var det jeg sa..." nå Bjørn...

                              Comment


                              • Originally posted by Petter View Post
                                ......Må innrømme at dette var moro, og det blir nok ikke siste gang med 12'r i vinter...

                                Regner med det kommer en "hva var det jeg sa..." nå Bjørn...
                                Kan si det for han: "Hva var det jeg sa?!?!?!" Har jo ikke sagt noe annet siden vi kom i gang med 12'er igjen hehe...

                                Hvordan var serpenten? Funka den greit ut av esken?
                                Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
                                www.minicar-racing.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X