Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Hurrle View Post
    Hvordan lader er det?
    Det sto sikkert noe på laderen om hvilken effekt den har (hvor mange amp den lader p&#229 så må du bare regne deg fram til hvor lenge du skal lade i forhold til hvordan batteri du har. Lader den f.eks med 3ah og du har et 3000mah batteri så skal du lade i 1 time. Har du 1500mah batt skal den lade 30 min osv.

    Så deg på Bukta i går og det boblekarosseriet var dritlekkert. Sinnsykt detaljert med kromma frontfanger osv.
    ja ok, men da er det ikke så komplisert. Men kan det "overlades" slik at "brukertiden" til batteriet faktik blir mindre, om man altså lader for lenge?

    Ja, bobla er jo veldig tidløs og kul i utgangspunktet - så når Tamiya lager et såpass "on the spot" og som du sier detaljert kaross så må man jo bare ha det, tenker nå jeg som en ihugga boble iddjot som jeg er

    Her er bobla til en arbeidskollega som jeg sitter i styret med, for Oslo VW Club: (apropos kult kaross)

    Som du ser så har han laget ragtop selv, som fungerer, senket den bak med feit camber, smalet hjula foran, antenne med ball mm...

    Comment


    • Originally posted by haz View Post
      ja ok, men da er det ikke så komplisert. Men kan det "overlades" slik at "brukertiden" til batteriet faktik blir mindre, om man altså lader for lenge?
      De fleste ladere har en funksjon for å merke når batteriet er fullt hvor da ladingen slutter eller går over i vedlikeholdslading på mye mindre effekt. Når batteriet er fullt så begynner det også å bli varmt. Anbefaller ikke å lade batteriet lenger enn til ca 45-50 grader. Temperaturen i batteriet kommer veldig ann på hvor hardt man lader (altså hvilken effekt) så det må du ta med en klype salt. Men sjekk på laderen hvilken effekt den har og regn det fram til ca hvor lang tid det skal ta så er du sikker.

      Har du noen flere og mer detaljerte bilder av den modda bobla? Den var bare dødsrå!
      RC Drift Club Norway | LMBK

      Comment


      • Originally posted by Hurrle View Post
        De fleste ladere har en funksjon for å merke når batteriet er fullt hvor da ladingen slutter eller går over i vedlikeholdslading på mye mindre effekt. Når batteriet er fullt så begynner det også å bli varmt. Anbefaller ikke å lade batteriet lenger enn til ca 45-50 grader. Temperaturen i batteriet kommer veldig ann på hvor hardt man lader (altså hvilken effekt) så det må du ta med en klype salt. Men sjekk på laderen hvilken effekt den har og regn det fram til ca hvor lang tid det skal ta så er du sikker.

        Har du noen flere og mer detaljerte bilder av den modda bobla? Den var bare dødsrå!
        ok, skal følge instruksjoner!

        Jeg skal høre med eiern Tore om han har, her er eneste jeg vet i mellomtiden:

        Det er litt mer detaljert, og du kan se ragtopen bedre. Duken skyves frem og tilbake. Pop outs vinduer har den også
        haz

        Comment


        • Originally posted by haz View Post
          Det er litt mer detaljert, og du kan se ragtopen bedre. Duken skyves frem og tilbake. Pop outs vinduer har den også
          haz
          Helrått!!!!
          RC Drift Club Norway | LMBK

          Comment


          • ja, fin den

            Men det er kun - show - no go - da...

            haz

            Comment


            • Forresten, hvis du liker bobler og andre lufkjølte klassiker fra Deutchland, så tok jeg noen bilder fra garasjen vår i går;






              Bobler, byggy, Karmann Ghia, Porsche 914, Alfa etc...

              Sånn, nok OT for idag

              haz

              Comment


              • Du kjører feil vei jo.
                Kul boble da!

                Kult inventar i garasjen.

                Fabiz
                Smallsize Hobbyland A/S
                Team Losi : Spektrum

                Comment


                • Må le litt når jeg ser alt det morsomme folk har funnet på med miniene..



                  Kribler litt i kreativiteten når man ser sånt..!
                  ..ooOO - Nichlas Kristiansen - 81'mod. ukjent km.st.- OOoo..
                  |e-maxx BL|Stampede BL|DF02 BL|2xTC3|2xM03|Micro-T|LamaV3|3xSilverlit|3PK-2.4|
                  "So many hobbies, so little time.."

                  Comment


                  • Garasjen på Ulven?
                    Martin Sørlie - 1985
                    TLR - Absima - Spektrum
                    Darkspeed Racing
                    www.teamsmallsize.com

                    Comment


                    • Originally posted by Razer View Post
                      Garasjen på Ulven?
                      kan hverken bekrefte/avkrefte, vi slår av en prat neste gang jeg er innom butikken

                      ps: hadde du kunnet sett på om du har svaret på et par spørsmål fra brodern her:



                      På forhånd takk

                      henrik

                      Comment


                      • Helfeit bil garasje. Til å siklepå. Forresten fin boble du hadde med på bukta, det var jeg som fikla batteri ledningen opp i chassiet. Du får bli med oss om det blir inne sesong igjen til vintern i Oslo. Det er veldig moro. Og han kompisen din har jo laget kule detaljer på boble karosseriet sitt. Veldig inspirerende. Radiostyrt er moro.

                        Nikko=)
                        YOKOMO DIB RED | YOKOMO WRAP UP NEXT FRD | KYOSHO INFERNO MP 7.5 | TAMIYA M-CHASSIS M-06

                        Comment


                        • Ja, er det en som gleder seg til innesesongen igjen så er det meg...
                          Det er jo BARE drittvær nå denne sommeren, så hadde gjort meg fint lite om vi hadde hatt noe innelokale å dure i.

                          Dessuten må jeg jo få tatt jomfruturen med M03-R'en min.8-)

                          Fabiz
                          Smallsize Hobbyland A/S
                          Team Losi : Spektrum

                          Comment


                          • Originally posted by haz View Post
                            kan hverken bekrefte/avkrefte, vi slår av en prat neste gang jeg er innom butikken

                            ps: hadde du kunnet sett på om du har svaret på et par spørsmål fra brodern her:



                            På forhånd takk

                            henrik
                            Måtte bare spørre

                            Ser ut til at vi må lage en RWD klasse til vinteren nå, hvis denne entusiasmen fortsetter
                            Martin Sørlie - 1985
                            TLR - Absima - Spektrum
                            Darkspeed Racing
                            www.teamsmallsize.com

                            Comment


                            • Originally posted by Razer View Post
                              Ser ut til at vi må lage en RWD klasse til vinteren nå, hvis denne entusiasmen fortsetter
                              Jeg kjøper gjerne en Alfa hvis det blir bestemt
                              Team Smallsize

                              Comment


                              • Originally posted by nikko View Post
                                Helfeit bil garasje. Til å siklepå. Forresten fin boble du hadde med på bukta, det var jeg som fikla batteri ledningen opp i chassiet. Du får bli med oss om det blir inne sesong igjen til vintern i Oslo. Det er veldig moro. Og han kompisen din har jo laget kule detaljer på boble karosseriet sitt. Veldig inspirerende. Radiostyrt er moro.

                                Nikko=)
                                Ja, takk for den hjelpen. Skulle kjørt mer, men batteriet tok slutt. Er det meningen at et standard batteri kun varer i 15 min forresten? Hvor er det dere kjører inne? Ja, han som har laget den custom bobla har vel brukt sin egen bil som inspirasjon.

                                Originally posted by sabben View Post
                                Jeg kjøper gjerne en Alfa hvis det blir bestemt
                                X2 er med jeg også.

                                Originally posted by Razer View Post
                                Måtte bare spørre

                                Ser ut til at vi må lage en RWD klasse til vinteren nå, hvis denne entusiasmen fortsetter
                                pm.

                                haz
                                Last edited by haz; 23 July 2007, 11:15.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X