Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg ville ikke prøvd å skru dem hardere hvis det ikke går lengre, ta heller en tynn brikke av noe slag å legg i mellom. Hvis du strammer for hardt så ryker gjengene og da blir det vertfall løst
    Team Smallsize

    Comment


    • har du skrudd sammen en sånn bil, for jeg vet at den gamle 03 er for slarkete
      Hilsen Morten L.

      Comment


      • Originally posted by Morten Løhre View Post
        har du skrudd sammen en sånn bil, for jeg vet at den gamle 03 er for slarkete
        Jeg har ikke bygd en "r", bare en vanlig m03. Hvis det var det du lurte på da...?

        Min m03 er ikke så gæren faktisk, men kunne jo godt vært litt mer presist...

        Tenker litt på å skaffe noen justerbare linker til den så jeg kan få litt negativ camber på den... Hvis det hjelper noe da
        Team Smallsize

        Comment


        • Originally posted by sabben View Post
          Jeg har ikke bygd en "r", bare en vanlig m03. Hvis det var det du lurte på da...?

          Min m03 er ikke så gæren faktisk, men kunne jo godt vært litt mer presist...

          Tenker litt på å skaffe noen justerbare linker til den så jeg kan få litt negativ camber på den... Hvis det hjelper noe da
          Modifikasjoner:

          Skjæring eller modifisering som endrer bilens originale hjulopphengsgeometri er ikke tillatt.
          Martin Sørlie - 1985
          TLR - Absima - Spektrum
          Darkspeed Racing
          www.teamsmallsize.com

          Comment


          • Originally posted by Razer View Post
            Modifikasjoner:

            Skjæring eller modifisering som endrer bilens originale hjulopphengsgeometri er ikke tillatt.
            Nei, da var de pengene spart.
            Team Smallsize

            Comment


            • Originally posted by sabben View Post
              Nei, da var de pengene spart.
              Penger spart er penger tjent.

              Jeg har heller lite slark i min M03R. Det er så å si ingenting.

              Fabiz
              Smallsize Hobbyland A/S
              Team Losi : Spektrum

              Comment


              • Tamiya VW Beetle med HBX fartsregulator, 21T pinjon og 14T motor.
                Ikke kunne jeg vite at det gikk så bra.
                Trodde ikke HBX ESC'n taklet så lav turn, og med største pinjon på motoren?

                Seff kutter den til tider, men jeg brenner alikevel ikke fingrene av meg på ESC'n. Motoren er kjølig.

                M-chassis er jo gøy det også! :mrgreen:

                Comment


                • Originally posted by Marder Beetle View Post
                  M-chassis er jo gøy det også! :mrgreen:
                  Og det fant du ut nå?

                  Fabiz
                  Smallsize Hobbyland A/S
                  Team Losi : Spektrum

                  Comment


                  • Originally posted by Fabiz View Post
                    Og det fant du ut nå?

                    Fabiz
                    Har egentlig vist det lenge jeg, men har gått litt i glemmeboka etter all LS-kjøringen i det siste
                    Men nå blir det mer M-chassis og elektro generelt fremover, for nå har jeg fått nok av FG og skruing for en stund.

                    Comment


                    • Originally posted by Marder Beetle View Post
                      Har egentlig vist det lenge jeg, men har gått litt i glemmeboka etter all LS-kjøringen i det siste
                      Men nå blir det mer M-chassis og elektro generelt fremover, for nå har jeg fått nok av FG og skruing for en stund.
                      Hehe, ja. Er vel heller lite skruing på M-Chassis.

                      Fabiz
                      Smallsize Hobbyland A/S
                      Team Losi : Spektrum

                      Comment


                      • Motorspørsmål:

                        kjøpte en 19 turn motor i dag, og innstallerte denne nettopp i bobla. Kjørte en test tur og flere ting overrasket meg:

                        1. Bilen går frem når jeg styrer bakover og vice versa. Her har jeg nok tuklet med radioen i forkant.
                        Hvordan stiller jeg tilbake til default?



                        2. Bilen går for raskt for dekkene, dvs den bare spinner agårde og er umulig å holde en rett linje, den slenger med hekket venster og høger.
                        Hvilke dekk muligheter har jeg? Og hvor skaffer jeg disse?


                        3. Batteriet gikk tomt etter kortere tid enn med blankmotoren. Dette er vel fordi jeg nå har en motor som krever mer strøm, men det var så drøyt at jeg kun fikk 5 min kjøretid, og hadde 100% i ett minutt, 70% etter to minutter, og så og så ikkeno etter 4-5 min. Det skal sies at det er noen dager siden batteriet var fulladet.
                        Lades det automatisk ut i løpet av denne tiden, frem til jeg bruker bilen og batteriet?


                        4. Samtidig som jeg var på Small Size og funderte på hvilken motor - så tenkte jeg og ta med noen kulelager for å erstatte plastikk bitene, men de hadde ikke inne/ingen på jobb da var 100% sikre på hvilke/hvor mange jeg trengte. Martin, hvor var du?! :mrgreen:
                        Trenger jeg egentlig å bytte dette? Hva annet trengs å byttes nå som jeg har 19 turn motor? Servo etc.??


                        5. Det står her noe om oppjustering av ytelsen, uten at det gjorde meg veldig mye klokere? Noen som kan forklare i "vanlige ord"?



                        Her er motoren

                        Comment


                        • Du må reversere kanal 2 på radioen din Haz.
                          Batteriet fungerer best rett etter det er ferdig ladet.

                          Fabiz
                          Smallsize Hobbyland A/S
                          Team Losi : Spektrum

                          Comment


                          • dæven, trodde jeg var den eneste på forumet på denne tiden, er ikke alle på fylla?

                            "reversere kanal 2 på radioen" er det der det står D/R ?

                            Hva med de andre spørsmålene mine? :mrgreen:

                            Comment


                            • 1. Trykk på den store knappen(select) til det står "REV ch2" øverst i skjermen, hvis det står "NOR" sett denne til REV ved å trykke til høyre på DT1(knapp over hjulet).





                              Mr. Kyosho
                              Last edited by Mr. Kyosho; 19 August 2007, 10:59.
                              [SMBK] # www.miniz.no # [Kyosho] - Mini-Z MR-02RM - Modified # Atomic # Team Orion #
                              [Tamyia] - TT-01 # 3racing carbon chassi # Novak Brushless # ++++
                              [HoBao] - Hyper ST # GRP # Model Technics #

                              Comment


                              • Originally posted by Fabiz View Post
                                Penger spart er penger tjent.

                                Jeg har heller lite slark i min M03R. Det er så å si ingenting.

                                Fabiz
                                Sitter demperne godt skrudd inntil både oppe å nede uten noe slark, å vidre har du lagt på noe shims på akslene så ikke hjula glir ut og inn
                                Hilsen Morten L.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X