Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Runar80 View Post
    Tøff den der...skal flytte til Oslo i sommer så tenkte på å kjøpe meg M-chassis til vinteren.

    Hvordan passer denne bilen inn under M-chassisregelverket da? Noe på den som er "ulovlig"?
    Nope, alt er lovlig. Blank 540 og Tamiya Hop-ups er de reglene vi kjører, og det er jo ingen unntak på denne bilen.
    Flere har sendt meg PM i dag om hva bilen kostet, og jeg ga ca. 1500,- for hele pakka. Bil, dempere, aksler og batterifeste.

    Fabiz
    Smallsize Hobbyland A/S
    Team Losi : Spektrum

    Comment


    • Ok, fra Rcmart det da eller?

      Hvor ofte og hvor pleier dere å kjøre da?
      Runar Skoglund Larsen,-80 Oslo
      Team Smallsize 2011- Losi 8ight 2.0 EU - Novarossi - Spektrum - Hitec
      Losi 22 - Team Associated B44 - Team Associated B4 - Team Associated RC12R5.1

      Comment


      • Originally posted by Runar80 View Post
        Ok, fra Rcmart det da eller?

        Hvor ofte og hvor pleier dere å kjøre da?
        Ja, RCMart. Bilen er fra Stella, men koster det samme hos RCMart.
        Vi kan kjøre ofte, men jeg har valgt å ikke kjøre ute i sommer med M-Chassis. Men inne om vinteren kjører vi på Furuset og i Spydberg. Det er åpent flere ganger i uka på begge baner.

        Fabiz
        Smallsize Hobbyland A/S
        Team Losi : Spektrum

        Comment


        • Originally posted by Runar80 View Post
          Ok, fra Rcmart det da eller?

          Hvor ofte og hvor pleier dere å kjøre da?
          Er mest på vintern vi kjører. Da på innebaner.
          Team Smallsize

          Comment


          • Har da hevet, vansikret, låst diffen og satt på mykere fjærer. Så nå må jeg prøve og kjøre litt rally med m-chassi, kanskje det blir to par rally dekk og felger.
            Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt rallydekk og felger til m-chassi?

            Om jeg setter på noen større hjul (monster, 1:18 scala, eller 1:8 ) og større motor, vil alle tannhjulene inne i bilen ryke?
            sigpic

            Comment


            • Originally posted by Magnus S View Post
              Har da hevet, vansikret, låst diffen og satt på mykere fjærer. Så nå må jeg prøve og kjøre litt rally med m-chassi, kanskje det blir to par rally dekk og felger.
              Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt rallydekk og felger til m-chassi?

              Om jeg setter på noen større hjul (monster, 1:18 scala, eller 1:8 ) og større motor, vil alle tannhjulene inne i bilen ryke?
              1:18 dekk passer veldig bra på M-chassis felger, da har du rallydekk:mrgreen:
              Martin Sørlie - 1985
              TLR - Absima - Spektrum
              Darkspeed Racing
              www.teamsmallsize.com

              Comment


              • Forslag til hvor man kan kjøpe det?

                Kunne vært kult å kjøre på den lille buggybanen i Oslo, hvervenbukta? Også sette i en 12turn, spinne bortorver hele langsletta
                sigpic

                Comment


                • Originally posted by Magnus S View Post
                  Forslag til hvor man kan kjøpe det?

                  Kunne vært kult å kjøre på den lille buggybanen i Oslo, hvervenbukta? Også sette i en 12turn, spinne bortorver hele langsletta
                  Jeg kjørte med mini'en min på "lille-banen" for ett par uker siden. Da med orginal dekk og luftdempere foran (orka ikke å bytte ut bak:razz: :-o ) Fikk låne en brukt 15t motor og det gikk som bare rakkern Klarte til og med å komme opp på veggen og siden klare å fly over hele hoppet etter veggen

                  Men klarte å ryke gjengene til skrua som holder øvre linken foran, så er jo litt risky
                  Team Smallsize

                  Comment


                  • Hva slags type felger må jeg kjøpe for at de skal passe på mini'en min, på Tnxen min er det 14mm ?hex?, da må jeg ha 12mm hex eller noe lignende på mini'en?

                    Noen som vet hva jeg må ha?
                    sigpic

                    Comment


                    • Originally posted by Magnus S View Post
                      Hva slags type felger må jeg kjøpe for at de skal passe på mini'en min, på Tnxen min er det 14mm ?hex?, da må jeg ha 12mm hex eller noe lignende på mini'en?

                      Noen som vet hva jeg må ha?
                      1:18 dekk passer rett på vanlige m-chassie felger.
                      Team Smallsize

                      Comment


                      • Jeg har desverre ikke flere m-chassi felger, men ser at det er mange 1/18 dekk limt på felg Lurer på hvilke av disse som passer.
                        sigpic

                        Comment


                        • Originally posted by Magnus S View Post
                          Jeg har desverre ikke flere m-chassi felger, men ser at det er mange 1/18 dekk limt på felg Lurer på hvilke av disse som passer.
                          Ingen, da 1:18-biler ikke har 12mm hex. Utenom hvis du har kjøpt adaptere eller kjører CEN Mini Madness.

                          Fabiz
                          Smallsize Hobbyland A/S
                          Team Losi : Spektrum

                          Comment


                          • Så da har m-chassi 12mm hex? takk...
                            sigpic

                            Comment


                            • Originally posted by Magnus S View Post
                              Så da har m-chassi 12mm hex? takk...
                              Helt korrekt.:wink:

                              Fabiz
                              Smallsize Hobbyland A/S
                              Team Losi : Spektrum

                              Comment


                              • Du sa at 1/18 felger ikke passet rett på, hvorfor ikke?

                                Lurer på om disse blir for store, eller om det blir ca. passe.

                                sigpic

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X