Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Fabiz
    Originally posted by kai-rønning
    at jeg har en motor som går fort stemmer, det men at jeg skulle tukle med en motor for og vinne der går grensa, alle som har vert med og kjørt m chassi noen år vet at har du en gammel motor som er godt innkjørt går den bedre. når det er sagt skal det merre til en en rask motor for at en skal vinne et løp,
    Så har jo du en motor som går 1/3 fortere enn alle andres også da.
    Skal mye teknikk til, men det er umulig å slå en bil med så mye kraftigere motor uansett. Sånn er det bare... :wink:

    Fabiz
    Det er så absolutt ikke umulig. Det vet jeg ALT om. Men jeg skal lage en litt 540 tuning FAQ etterpå!
    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

    Comment


    • Originally posted by kai-rønning
      at jeg har en motor som går fort stemmer, det men at jeg skulle tukle med en motor for og vinne der går grensa, alle som har vert med og kjørt m chassi noen år vet at har du en gammel motor som er godt innkjørt går den bedre. når det er sagt skal det merre til en en rask motor for at en skal vinne et løp,
      Bilen ditt går som et råskinn! :wink: Men det er jo helt riktig at ivertfall 75% går på kjøringa. Det holder nok ikke med bare god bil, du må være god sjøl. :wink:


      Etter at jeg kjørte inn min motor på søndags kvelden, så merket jeg at den gikk mye lettere! Og det var før jeg hadde smurt den... :wink:
      Team Smallsize

      Comment


      • personlig har jeg blirtt grundig fra kjørt ab Martin .selv om jeg kjørte med en godt modda 23turns motor i min m04m. Martin kjørte med original 540 motor.
        så ja det kommer helt klart an på kjøringa.
        Kai kjenner jeg som en real fyr som aldrig finnner på noe tull for å være bedre en andre. men han er et råskinn bak fjernkontrollen. det er ikke en cm for lang vei igjennom svingen med den mannen bak rattet.

        den raskeste førern klarer som regel å holde høyest hstighet inn og igjennom svingen å klarer dermed å ta med seg mest fart ut på strekka.
        når man må hente opp farten igjen etter en sving blir man fra kjørt sånn er det bare.

        små gutta må bok bøye seg i støvet for de gamel gkara ja. å helelr trene mer en å sitte å klage på at andre kjører fortere en seg å samtidig på stå ting de ikke har deknning for.
        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
        alt under 1200 cc er en startmotor.
        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

        Comment


        • Ja, greit nok det med gamle kara, blablablabla...
          Kan forresten nevne at jeg hadde nest beste rundetid, og beste snittid på klubbløpet på Furuset, så den gamle generasjonen må nok sakte men sikkert se seg slått etterhvert... :wink:

          Fabiz
          Smallsize Hobbyland A/S
          Team Losi : Spektrum

          Comment


          • Originally posted by Crazy Force
            små gutta må bok bøye seg i støvet for de gamel gkara ja. å helelr trene mer en å sitte å klage på at andre kjører fortere en seg å samtidig på stå ting de ikke har deknning for.
            Oj, jeg mente overhodet ikke å klage på Kai, eller noen som helst andre...
            Jeg er bare overasket over at disse små bilene, som for så vidt er helt standard, kan gå så fort! Jeg ble veldig imponert!
            Team Smallsize

            Comment


            • takk for den crazy force . merkelig fabian at du hadde beste snitt da jeg kjørte minst to runder mer en deg hele dagen. det er faktisk flerre som kjører fort med M chassi men i år er dem ikke med . det var ikke jeg som vant løp i 2006 ble som regel nr to eller tre .
              Kai Rønning - 67.. (RC RACING TEAM)
              x factory x6.. atomic carbon S2..atomic carbon S4,, assb42..hot body d8..losi TLR22..tamiya 501..

              Comment


              • Originally posted by kai-rønning
                takk for den crazy force . merkelig fabian at du hadde beste snitt da jeg kjørte minst to runder mer en deg hele dagen. det er faktisk flerre som kjører fort med M chassi men i år er dem ikke med . det var ikke jeg som vant løp i 2006 ble som regel nr to eller tre .
                Ja, men jeg leste bare resultatlistene jeg. Trygve B.F. hadde nest best snitt. Men så vidt meg bekjent, så hadde vel bilen din problemer med tellinga?

                Fabiz
                Smallsize Hobbyland A/S
                Team Losi : Spektrum

                Comment


                • joda stemmer det ble litt sur der. vel vi for ta det igjen i neste løp og må den beste mann og ikke motor vinne.
                  Kai Rønning - 67.. (RC RACING TEAM)
                  x factory x6.. atomic carbon S2..atomic carbon S4,, assb42..hot body d8..losi TLR22..tamiya 501..

                  Comment


                  • Originally posted by kai-rønning
                    joda stemmer det ble litt sur der. vel vi for ta det igjen i neste løp og må den beste mann og ikke motor vinne.
                    Den er grei... :wink:

                    Fabiz
                    Smallsize Hobbyland A/S
                    Team Losi : Spektrum

                    Comment


                    • Når er neste løpegentlig? Altså sånne som er i nærheten... :P
                      Team Smallsize

                      Comment


                      • Det er vel et løp i Valdres til helga? Ellers skulle jeg ønske meg en terminliste for M-chassis løp. Furuset som var og Valdres passet dessverre ikke for meg, men om jeg hadde visst om de litt før kunne jeg jo ha disponert tiden annerledes.

                        Ser forresten frem til 540-tuning FAQ'en din Razer
                        Roger Solmyr '67
                        Team Magic G4s RTR, Tamiya TNX 5.2R, M-chassis Suzuki Swift, TeamLosi XXXS-G+, Div. Mini-Z.

                        Comment


                        • En terminliste hadde vært fint. :wink:

                          Ja, hvor blir det av tuning tipsene dine Martin? :P
                          Team Smallsize

                          Comment


                          • noen som vet om det er kjøring på banen på furuset om dagen ?,hørt at an trade har proglemer med vann leKasje der ? ,noen som vet om det er noe i det?, om så noen som vet om det blir mer kjøring der i vinter?.
                            Kai Rønning - 67.. (RC RACING TEAM)
                            x factory x6.. atomic carbon S2..atomic carbon S4,, assb42..hot body d8..losi TLR22..tamiya 501..

                            Comment


                            • Noen som vet om det er åpent i Spydeberg i morgen?
                              Team Smallsize

                              Comment


                              • Originally posted by kai-rønning
                                noen som vet om det er kjøring på banen på furuset om dagen ?,hørt at an trade har proglemer med vann leKasje der ? ,noen som vet om det er noe i det?, om så noen som vet om det blir mer kjøring der i vinter?.
                                Fabian var på vei inn døra der på torsdag for å kjøre da han hadde møtt Bjørn Dahl(?) som sa det hadde vært vannlekkasje og ikke ble noe kjøring.

                                Dessverre har det ikke kommet ut noe mer informasjon om omfanget av dette og om/når banen kommer til å bli åpnet igjen, eventuelt om det trengs noe dugnad for å gjøre i stand for kjøring.
                                RC Drift Club Norway | LMBK

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X