Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Fabiz View Post
    Har du olje eller friksjonsdempere?
    Åssen dekk har du?
    Servo skal ikke være noe problem, men har du specs på den? x.xKG/x.xxSEC

Fabiz
    1. har de drittdemperne som fulgte med... "lego dempere"...

2. samme med dekk, de som fulgte med. Hvilke options har jeg her? Hvilke har du inne Martin?

3. bruker servoen som fulgte med... funker den greit?

Problemet er som sagt at om jeg gir flatt jern fra stand still - så spinner den 180 grader ila. en meter... skulle trodd dekkene var såpet inn.

haz

haz

Comment

• Jeg sliter med at Generalen slipper med baken da jeg skal tråkke full gass.
      Men tror dette har noe med at dekka ikke er myke nok bak.
      Har også blitt påmontert aludempere, som fulgte med M03'n jeg kjøpte av deg Fabiz.
      Hadde ikke dette problemet med originaldemperene og dekka.

Comment

• Haz: Den servoen som fulgte med 2PL? Den heter vel S3003 om jeg ikke tar feil. Den skal funke. Du har et hav å velge i. Martin hjelper deg sikkert hvis du tat turen innom sjappa en dag han jobber.

MB: På bakhjulstrekkeren er det litt mer følsomt enn på forhjulstrekkeren ang. dekk og dempere. Du må ha riktig fjæroppsett og olje i demperne. Søk på google etter hva som funker av dekk og dempere. I demperne som du fikk med M03'n satt det vel gule fjærer og 30 olje i om jeg ikke tar helt feil.

Fabiz
        Smallsize Hobbyland A/S
        Team Losi : Spektrum

Comment

• Originally posted by Fabiz View Post
          MB: På bakhjulstrekkeren er det litt mer følsomt enn på forhjulstrekkeren ang. dekk og dempere. Du må ha riktig fjæroppsett og olje i demperne. Søk på google etter hva som funker av dekk og dempere. I demperne som du fikk med M03'n satt det vel gule fjærer og 30 olje i om jeg ikke tar helt feil.

Fabiz
          Husker ikke hvilke fjærer som fulgte med lenger jeg, da jeg byttet disse ganske fort.
          Men jeg får prøve meg frem
          Takk for svar! :grin:

Comment

• Originally posted by Marder Beetle View Post
            Husker ikke hvilke fjærer som fulgte med lenger jeg, da jeg byttet disse ganske fort.
            Men jeg får prøve meg frem
            Takk for svar! :grin:
            Ikkeno problem. Tamiya Tuned Sport Spring Set eller noe i den duren er et bra fjærsett til M-Chassis dempere. Vi som kjører M03 pleier å kutte en runde til 2 runder på dem for å få bilene lave nok, men det er ikke nødvendig hvis du bare skal herje ute.:smile:

Fabiz
            Smallsize Hobbyland A/S
            Team Losi : Spektrum

Comment

• Razer

Jobber du i sjappa i morgen
              Hilsen Morten L.

Comment

• Originally posted by Morten Løhre View Post
                Jobber du i sjappa i morgen
                Razer er i Trondheim på Lånke og arrangementet Drift GP i helga.
                RC Drift Club Norway | LMBK

Comment

• Reg

Hei, hva slags regulator bruker dere på m-chassien, for den skal gå best mulig
                  Hilsen Morten L.

Comment

Hei, hva slags regulator bruker dere på m-chassien, for den skal gå best mulig
                    Den orginale Tamiya reg'en er vel mer enn god nok for vanlig blank 540.
                    Team Smallsize

Comment

• Originally posted by sabben View Post
                      Den orginale Tamiya reg'en er vel mer enn god nok for vanlig blank 540.
                      den har jeg kasta for lenge siden, tenkte mer på LRP sin jeg, eller noe annet
                      Hilsen Morten L.

Comment

den har jeg kasta for lenge siden, tenkte mer på LRP sin jeg, eller noe annet
                        Hvorfor skal du ha en ny regulator, hvis du bare skal kjøre blank 540 som er eneste lovlige motor...?
                        Team Smallsize

Comment

• Originally posted by sabben View Post
                          Hvorfor skal du ha en ny regulator, hvis du bare skal kjøre blank 540 som er eneste lovlige motor...?
                          Må ha en med mindre indre motstand, ja jeg vet at det er bare 540 motor som er den i klassen, for den er første bilen jeg starta med for 8 år siden.
                          Hilsen Morten L.

Comment

Må ha en med mindre indre motstand, ja jeg vet at det er bare 540 motor som er den i klassen, for den er første bilen jeg starta med for 8 år siden.
                            Den originale elektroniske regulatoren til Tamiya er faktisk veldig bra, ingen vits å bytte. Men siden du allikevel må ha ny, så har vi f.eks. Dynamite Tazer 15T på Smallsize til 395,-, funker knallbra...
                            Martin Sørlie - 1985
                            TLR - Absima - Spektrum
                            Darkspeed Racing
                            www.teamsmallsize.com

Comment

• Razer

har dere dere olje dempre ok karr hos dere til m03
                              Hilsen Morten L.

Comment

• Dempere trur jeg vi har, men karosserier må jeg bestille...
                                Martin Sørlie - 1985
                                TLR - Absima - Spektrum
                                Darkspeed Racing
                                www.teamsmallsize.com

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X