Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlig av Nmf!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    stian s.
    det sies at løpet i 1:10 offroad ikkje kommer til å telle i nm pga manglende godkjente løpsledere. det er derfor disse resultater ikkje er oppdatert enda..
    ellers er det som finken sier en god grunn for at nmf ikkje fungerer nå, men vi håper at ting ordner seg så fort som mulig alle sammen.
    Arild (1980)Radøy RC
    BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

    Comment


    • #17
      Originally posted by Finken View Post

      En gyllen regel er, hvis man kristiserer noen som driver frivillig ulønnet arbeid, må man være villig til å gå inn å gjøre en bedre jobb. Ellers bør man tie stille.
      Du har blonder på underbuksene dine også????

      Dummeste jeg noen gang har hørt, reine Fidel jo......
      sigpic
      http://www.kyosho.no/

      Comment


      • #18
        Selvfølgelig skal man ta til seg innspill, og det får vi hele tiden. Men dritt slenging uten at man kjenner saken, er unødig.

        NMF for de som kjører modellbil, er Jon Åge, Monica, Kjetil og meg selv, NMF sentralt, er kun en administrasjon, ikke en tilrettelegger.

        Å klage å syte over at vi ikke bruker mer tid på dette er ikke noe særlig, en vil spise sine velgte og til slutt ende opp uten noen som gidder gjøre oppgavene.

        Feks, vi spurte folk i ett halv år, om noen kunne hjelpe til med oppdatere resultatlister/ranking, vi fikk ikke hjelp, og endte opp med å gjøre det selv.



        Peace out


        --------------------------------------------------------------------------------
        XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
        Xray T3, LRP, Tekin
        Grenland Modellbil Klubb

        Comment


        • #19
          Originally posted by Finken View Post
          Heisann.

          De fleste som er på løp å snakker med folk, vet om problemene vi som arbeider HELT gratis, og bruker MYE av vår egen fritid, for at dere skal kunne ha det morro på banen, sliter med for tiden.

          Ha litt tolmodighet, etter 5 år med oppdateringer på minuttet, har vi havnet i en sutuasjon der dette ikke lar seg gjøre.

          Vi må gjennom en prosess, så blir nok ting bra igjen skal du se.
          Tålmodighet? Prosess? Ikke at jeg har så heidundrandes mye peiling i styring av nettsider og slikt, men det bør da ikke ta så veldig lang tid å oppdatere den meg resultater? Jeg mener vi har vært veldig tålmodige. Er jo tross alt løp som gikk for flere måneder siden...

          Eller tar jeg feil her?
          Team Smallsize

          Comment


          • #20
            Har på nytt mailet resultatene til NMF og Bjørn-Tore for en ukes tid siden. Så de skal i alle fall være dem i hende på nytt.
            Life's too short to go slow! www.ymr.no

            Besøk mitt showroom

            Comment


            • #21
              Alle resultatene ligger jo i yttern side rapporter. Så ingen grunn til panikk vel....

              Alt ordner seg til slutt!

              Ligger her og:
              - Jostein Helland -
              www.tnrc.ipublish.no

              Comment


              • #22
                Sammenlagtresultatene i 1:10 offroad 2wd og 4wd samt resultatene fra løpet i Oslo ligger ute på forumet her



                Når det gjelder løpet i Trondheim så har jeg fått beskjed om å vente med de resultatene da løpet kansje ikke blir godkjent pga mangel på godkjente funksjonærer, men dette ligger utenfor mitt område.

                Men nå er altså sammenlagtres. fra de 2 første løpene lagt ut.
                Bjørn Tore Helland (1980)
                Radøy RC

                Comment


                • #23
                  Det er tragisk det som har skjedd med Nmf.
                  Nå er det faktisk NM avlutning til helgen i elektro, og ingen aner hvordan man ligger an......
                  Jeg vet at jeg må slå Eirik og han må slå meg, men hva med de neste plassene?
                  Tenkte spesiellt på 2. og 3. plassen.

                  Man kan godt si at det er frivillige som gjør et ulønnet arbeid, men at ting skal være så vanskelig fordi en person er borte er rett og slett håpløst.

                  Det er kanskje på tide å revurdere hele medlemskapet i Nmf?
                  Jeg har jo personlig vært Meeeeeeeeeeeeeget lei hele greia i flere år nå.(Ja jeg var i Nmf styre for noen år siden, men er glad jeg kom meg ut i tide).

                  Bring tilbake det morsomme i hobbyen igjen. Ja det er faktisk en hobby.......

                  Hadde jeg bestemt, ville klubben min, Lmbk, vært ute av forbundet for 2 år siden.
                  Desverre kan ikke jeg bestemme dette.

                  Det kan ilegges sanksjoner og bøter til førere og klubber når ting ikke blir fulgt etter boka.
                  Være seg som arrangør eller fører.

                  Hvordan kan man sanksjonere ovenfor Nmf?
                  Helge Johannessen
                  1975 modell
                  Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

                  Comment


                  • #24
                    "Hvordan kan man sanksjonere ovenfor Nmf?"

                    Ved å på valget av nytt styre i NMF Seksjon Radiostyrt Bilsport , vise sin misstillit ved å velge inn nye folk.

                    Ber igjen om forståelse for sen oppdatering av resultater, har vert litt kaos, men det ser til å ordne seg nå fremover
                    XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
                    Xray T3, LRP, Tekin
                    Grenland Modellbil Klubb

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Finken View Post
                      Ber igjen om forståelse for sen oppdatering av resultater, har vert litt kaos, men det ser til å ordne seg nå fremover
                      Nå er det kanskje ikke bare kun resultatene som det har vært "kaos" i...
                      Team Smallsize

                      Comment


                      • #26
                        Jøss! Resultatene i 1:10 offroad er oppdatert jo.

                        Jeg går ut ifra at Trondheim-runden ikke ble tellende siden de resultatene ikke ligger ute? Jeg skjønner ikke helt hvorfor og hvordan dere kan slette det løpet, da det gikk smertefritt og et av de bedre organiserte løpene jeg har vært med på... Greit nok at de ikke var lisensierte funksjonærer, eller hva det nå heter, men det er jo tross alt en hobby og at når aktiviteten her i Norge er såpass lav blir det bare helt teit å komme med alle disse kravene som i bunn og grunn bare ødelegger for oss som kjører...

                        Jeg er ikke sinnsykt opptatt av å få nm-poeng, da jeg ikke har sjans på noen topplassering uansett i år, men når folk reiser langt, fra Bergen, Oslo og andre steder for å være med på et Nm-løp så er det litt teit å bare slette det.

                        Synes jeg.
                        Team Smallsize

                        Comment


                        • #27
                          det er så vidt eg vet ikkje bestemt om løpet i trondheim blir tellende eller ikkje. løpet blir evt ikkje tellende fori det ikkje var godkjente personer til å arrangere det. Dette kan vi mene det vi vil om, men når det først er en regel på dette og det ikkje er gitt evt dispensasjoner blir det slik som utvalget bestemmer.
                          men eg snakket med nmf i dag og de seier at det er ei dame som har overtatt rc delen av forbundet nå så da er det vel snart oppe å går det meste igjen..
                          Last edited by AMV; 10 September 2008, 15:39. Reason: skrive mer
                          Arild (1980)Radøy RC
                          BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                          Comment


                          • #28
                            Vi får anta at det er en formell sak å godkjenne Trondheim resultatene. Greit at de får en liten pekefinger for ikke å ha klart å skaffe godkjente funksjonærer. Men det er vel ganske mange løp de siste par åra som ikke har vært 100% etter boka... Så om resultatet ikke skal telle er det vel endel resultatlister som må skrives om...

                            Vi som var der oppe med funksjonærlisens diskuterte sammen med klubben hvordan vi skulle gjøre det, og evt om vi skulle sette opp noen av oss som stevneleder. Men vi var heller assistenter og hjalp til om det skulle være behov. Og vi mente beste løsning ble valgt! Gutta arrangerte et flott løp som de fortjener kred for. Så får vi satse på at de får kurs der oppe i løpet av -09
                            - Jostein Helland -
                            www.tnrc.ipublish.no

                            Comment


                            • #29
                              Tidligere i år ble nesten hele styret i TRCBK byttet ut.
                              Desverre så hadde ikke det forrige styre gjort noe for å få ett stevneleder/dommer kurs i Trondheim.
                              Det nye styre tok etterhver kontakt men Bent M. i NMF.
                              Det ble vanskelig å finne en dato for kurs før løpet i Trondheim
                              Vi fant vel nesten bare en dato som passet for kursholderne i NMF.
                              Desverre passet ikke denne datoen for oss i TRCBK.
                              Da det nærmet seg ferietid, og flere hadde andre planer.
                              Så kom ferien, samt løpshelg tidlig august.

                              Ringte selv opp til noen som hadde lisens, men de kunne ikke hjelpe oss.
                              Det var heller ikke lett å få folk til å hjelpe til med løpet heller.

                              Mange i TRCBK hadde ferie, eller hadde andre planer osv.

                              Tok så noen samtaler med førere fra både Oslo og Bergen.
                              Vi ble enig om att vi skulle gjennomføre løpet, men hjelp fra de som hadde lisenser.
                              Vi var jo kun 11-13 stk startende førere.

                              Likevel føler jeg att vi i TRCBK fikk gjennomført løpet, så godt vi kunne.

                              Håper NMF tenker seg godt om før de eventuelt stryker dette løpet.

                              Ole Morten Finnset
                              leder TRCBK
                              Ole Morten Finnset 1969 -> Ko Propo Helios EX-10, Team Losi xxx4 G+, TRL 22 mid, TRL 22 rear, Corally sp12sl, Xray T3-2012, Tamiya M-05 Pro

                              Comment


                              • #30
                                100% enig... Det er mange løp som ikke har vært helt etter boka.
                                Så lenge ting blir gjort på riktig måte, og alle er fornøyde så
                                får det heller bare være litt "triksing".
                                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                                - NiceShot.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X