Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlig av Nmf!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by geir™ View Post
    Har du eksempel på eller forslag til noen aktuell modell?
    Hva mener du med modell?

    Comment


    • #62
      Originally posted by tesdal View Post
      Hva mener du med modell?
      Lurte på hvordan det kunne la seg gjennomføre på en ok måte. Tenkte kanskje det var noe nytt som kunne komme frem siden dette synes å være foreslått som løsning hver gang temaet kommer opp.
      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

      Comment


      • #63
        Originally posted by geir™ View Post
        Lurte på hvordan det kunne la seg gjennomføre på en ok måte. Tenkte kanskje det var noe nytt som kunne komme frem siden dette synes å være foreslått som løsning hver gang temaet kommer opp.
        Som relativt fersk med radiostyrtbil vet jeg ikke hva som har skjedd tidligere når temaet har kommet opp og hvorfor det stadig dukker opp igjen.

        Det er greit å vite hvordan et slikt forslag må utarbeides og hvordan godkjenningsprosessen vil være. Må det gå gjennom en klubb som foreslår det på seksjonsmøte? Foreslår man at det skal undersøkes og lar NMF ta det videre, eller må man ha et mer eller mindre komplett forslag for at det skal vurderes? Når det er avklart kan noen lettere "eie" prosessen og ha ansvar for at forslaget får fremdrift.

        Videre er det en del å diskutere rundt opplæring og godkjenning av funksjonærer, og om det skal være et supplement eller erstatning for nåværende kurs. Jeg vet heller ikke hvordan kravene til godkjenning er. Vil man ha en modell hvor man leser en del info og svarer på noen kontrollspørsmål (forholdsvis uformelt) kanskje supplert med krav om å være med å arrangere et visst antall løp sammen med allerede godkjente funksjonærer (lærlinginspirert) før man får egen godkjennelse? Må man ha noe strengere, mer lignende teoriprøven for bil?

        Når det er avklart kan man begynne å se på tekniske implementasjoner, og det finnes nok av lett tilgjengelige kursmoduler der ute.

        Comment


        • #64
          Tror ikke det er noen som er imot gode ideer - så ikke noe poeng å holde noe tilbake. Jeg bare lurte på om det var noe nytt å spore siden det ikke er noe nytt forslag i seg selv.
          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

          Comment


          • #65
            Jeg tipper at det rett og slett ikke er viktig nok i forhold til hvor mange funksjonærer som trengs, hvor godt dagens løsning fungerer og hvor mye innsats man må legge i ny løsning.

            Comment


            • #66
              Som vinner av NM i 200mm, føler jeg at tittelen er fortjent selv om representanten fra Nmf uteble. MEN jeg er enig i at løp skal arrangeres etter boka.
              Personlig mener jeg at hvis NM runden i Trondheim strykes, må alle løp som ikke ble arrangert etter boka strykes.

              Begynner med NC 200 mm i Farsund - ingen godkjente funksjonærer.
              NC i Valdres - Løpsleder ble syk, men uansett - ingen godkjent løpsleder.
              NM runde i Spydeberg elektro - Sen invitasjon/tileggsregel.
              NC/NM i kodal, valdres, spydeberg - Sen/ingen invitasjon/tileggsregler.

              NM 1:5 i Oslo - Undertegnede var i juryen, ble ikke spurt og har heller ikke kontrollert sluttresultatene.

              Men uansett ble disse løpene arrangert så og si prikkfritt, med verdige vinnere, akkurat som det tydligvis ble gjort i Tronheim.

              Mener fortsatt at det er håpløst at Nmf ikke funerer utad bare fordi en person i forbundet har forsvunnet.

              Tenk om dette hadde vært en bedrift?
              Konkurs........


              En annen ting som forundrer meg er påmeldingsgebyret til VM.
              Vi betalte 1750 eller 1650 kr i fjor for å reise til Portugal i år og representere Norge i VM 200mm.
              Vi fikk tilsendt trøyer med Norske flagg som måtte brukes på innmarsjen/åpningsermonien.
              Da vi kommer til VM får vi høre fra EFRA at påmeldingsgebyret er 1100 kr(Omregnet i NOK).
              Vi spurte svenskene og danskene om hva de hadde betalt.
              Begge nasjonene hadde betalt 1100 kr.....

              Administrasjons gebyr eller?......
              Helge Johannessen
              1975 modell
              Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

              Comment


              • #67
                Har du spurt svenskene hvor mye det koster (avgift til forbundet) å arrangere ett løp i Sverige

                EDIT:

                du satt selv på MSK i fjor der vi bønnfalte folk om å stille opp og hjelpe til i NMF, du selv var en vi ville ha med, med du nektet vilt, som alle andre der.............vi manglet sårt en fra trcak miljøet som kunne stille opp.

                Når det er så at ingen fra miljøet vil stille opp, blir klassen tatt dårligere hånd om , da de som kommer inn, ikke kjenner til klassen.

                Konkurs, ja, men vi er desverre ingen bedrift, men en gjeng frivillige mennesker som bruker fritiden vår, for at dere skal ha det morro

                EDIT 2

                Nett kurs, jepp god ide, hvem vil ta på seg jobben med å lage det pedagogiske opplegget og læreplanen til det, samt få ideen ut i livet? vi sier tusen takk til all hjelp, ideen er meget bra den
                Vi i seksjonen har desverre ikke tid til det pr i dag, men hvis en kan ta på seg jobben å jobbe frem en sak, hadde det vært fint.

                MEN, det er vel som i klubbene, eks, ett medlem oppsøker ett styremedlem i klubben, sier at han syntes klubben burde, få rustet opp anlegget litt, gjerder er litt dårlige og brakka må males. Jøss flott at du sier ifra/så at det trengtes, kan du ikke få med deg ett par mann og så fikser dere det................ehhhh, siden hørte man ikke noe fra den karen............


                Igjen, NMF er oss førere, alle i NMF styret for Radiostyrt er førere, det virker noen ganger som dere glemmer det
                Det er Jon Åge, Kjetil , Monica og meg selv

                Å få tak i NMF, som dere klager er så vanskelig, er bare å ringe meg, eller sende mail, jeg svarer som regel samme dag. Kontoret i Drammen er bare administrasjonen, de har ingenting med avgjørelser etc når det gjelder radiostyrt. Ring oss
                Last edited by Finken; 19 September 2008, 18:50.
                XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
                Xray T3, LRP, Tekin
                Grenland Modellbil Klubb

                Comment


                • #68
                  Har du spurt svenskene hvor mye det koster (avgift til forbundet) å arrangere ett løp i Sverige?

                  Nei. UVESENTLIG(ja ja stor skrift betyr at man roper).
                  En klubb er en klubb. En fører er en fører.
                  Som fører reiser jeg til VM , ikke som en klubb.
                  Like forbanna er det NMF,NIF og Norge man skal representere med flagget på brystet.


                  At dere omtrent bønnfalt meg om å være med i NMF i fjor, beviser bare at dere ikke får med dere en dr...!
                  Jeg har som sagt vært imot NMF som forbund for radiostyrt bil helt siden 1.året var omme etter giftemålet med NMF.

                  Eneste jeg som fører har oppnådd er å bli svindlet for et antall hundringser/tuenlapper i påmelding.

                  Jeg ble t.o.m spurt om jeg ville være elektro ansvarlig i forbundet for 14 dager siden.....Som sagt får dere ikke med dere noen ting.
                  Last edited by Schnellfahrer; 19 September 2008, 19:08. Reason: Glemte no'
                  Helge Johannessen
                  1975 modell
                  Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

                  Comment


                  • #69
                    Prøv å være litt saklig her nå Helge, dette har blitt en god debatt med mange gode innlegg.

                    Vel, som jeg nevnte tidligere, så er det blitt meget mye billigere å ha lisens i Norge, at påmeldings avgiften er så høy i forhold til faktiske utgifter viste jeg ikke.
                    Dette skal vi se på.

                    MEN, forbundet må jo tjene penger, hvis en skal kunne følge opp ting, det skjønner du også.

                    En annen ting er jo, og det vet vi som virkelig satser, at 4-5oo kr er piss i havet i hva vi "suser" vekk av penger på denne sporten (nye dekk hvert heat, bruker motorer bare halvt av hva de kunne etc etc.

                    Jeg skjønner at du hater NMF og alt det der, men hvis du var MED OSS, så kunne du forandret ting, slik som førerne som du sier vil ha det, det er jo derfor vi vil ha deg med, for du har kompetanse, som kunne vært brukt positivt, istedet for bare til å klage.

                    Vi gjør så godt vi kan.
                    XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
                    Xray T3, LRP, Tekin
                    Grenland Modellbil Klubb

                    Comment


                    • #70
                      hmm

                      Ola dunk i et nøtteskall, ikke hør på dem beste. Er så forbanna typsik Norsk. Et pis i havet er ikke reint lite hvis du pisser nok.

                      Hadde forbundet gjordt sine lekser litt bedre ville støyen vært mindre, sånn ere bare. Greit nok at dere får lite skryt for tiden. Men som 1 år i gamet her, har jeg ikke hørt mer en bare negativitet. Seff veit jeg dere gjør mye bra, men faen må være et sted noen trår feil hele tia, siden det er så mye støy..... Selv tror jeg organiseringen og organisasjonen kunne vært bedre på mange måter. " tenker reelt der " må kunne litt om dette i teori for å skjønne hva jeg mener. Men hva som er optimalt krever enormt mye jobb og penger Sånn ere med alt. Organisering og god organisasjon som har en god samklang krever mye arbeid...

                      Jeg lærer hver dag, men en ting som irriterer meg mest om dagen er hvordan dere i helvete klarer å godkjenne 1 merke i 9,5 turn for ss.. Ok greit nok tenkte jeg, har bestilt en som alle andre, som satser litt, fikk nyss høre på øret at denne regelen høyst sansynlig snur. Hvis dette skjer, skal jeg personlig trøkke 9,5 turnen på en av folka i nmf der sola ikke skinner. Det er det eneste jeg kan love, dem som kjenner meg veit at det er jeg god for........

                      Ellers er det ikke mye jeg selv skulle ha sagt, jeg må nok få mer år på ræva før jeg fyrer av eget krutt. Av hva som funker eller ikke...
                      sigpic
                      http://www.kyosho.no/

                      Comment


                      • #71
                        Selvfølgelig trår man feil, og selvfølgelig kunne ting vært enda bedre, sånn vil det altid være..

                        Men det jeg prøver å si, er at istedet for å bare kritisere, må folk i miljøet bli med i organisajonen, og bruke sin kompetanse der kun da og KUN da, blir ting bedre.

                        Høre på de beste tja...
                        At en av norges beste førere uttaler:

                        At det er greit å jukse, så lenge man ikke blir tatt, at andre plasser ikke er noe å spare på.......

                        Er det holdninger vi ønsker at forbilder skal stå for?

                        I det ene øyeblikket driver man å sier at man ikke trenger utdannede funksjonærer, strenge regler etc, for så i neste setning sier at løpsledere ikke kan jobben sin , og at vi nå må begynne å merke chassie.

                        Det er en regel om at chassie skal merkes, ja, men det har heldigvis ikke vært gjort til nå, da ingen har utnyttet seg av dette for å oppnå en fordel. Nå har netopp en, som har vært MOT ett strengere løps opplegg, gjort det ENDA vanskeligere å arrangere løp, da han uttalte at man SKAL merke chsssie platen.. hvis ikke er det lov å juksenJeg skjønner ikke bæret......

                        PS: Ifølge recerne er IKKE den 9.5 mototen den raskeste, og vil nok ikke bli kjørt av mange, det er en helt annen motor som er raskest i ss
                        XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
                        Xray T3, LRP, Tekin
                        Grenland Modellbil Klubb

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by Finken View Post

                          PS: Ifølge recerne er IKKE den 9.5 mototen den raskeste, og vil nok ikke bli kjørt av mange, det er en helt annen motor som er raskest i ss
                          Og det er grunnlaget for å godkjenne et merke????
                          sigpic
                          http://www.kyosho.no/

                          Comment


                          • #73
                            Har ikke noe serlig greie på elektro, dette spørsmålet må nesten rettes til Monica, som har ansvaret for elektro. Sorry

                            Det ang raskest motor, var bare noe jeg hørte på ett løp.
                            Edit

                            Ozzy, ett problem jeg hele tiden støter på, når jeg stiller meg tilgjengelig her for diskusjon, er at dere ikke tar i saker der dere blir utfordret.

                            Du sa, at Ola dunk ikke hørte på de beste, jeg svarte deg, pg vips, så sier du ikke mer om det.....
                            Hva mener du om holdninger juks etc?
                            Last edited by Finken; 19 September 2008, 20:57.
                            XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
                            Xray T3, LRP, Tekin
                            Grenland Modellbil Klubb

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by OZZY View Post
                              Ola dunk i et nøtteskall, ikke hør på dem beste. Er så forbanna typsik Norsk.
                              Av og til kan man få inntrykk av at det er typisk norsk å klage i verdens rikeste land.

                              Jeg tror ikke det er mangel på sterke meninger, men mangel på folk som kan implementere.

                              Comment


                              • #75
                                Finken:

                                For ordens skyld, er dine innlegg her på vegne av NMF eller forfekter du egne meninger/påstander ?

                                for LMBK
                                Trygve Bull Freng
                                Formann
                                Trygve Bull Freng/58
                                www.lmbk.no
                                XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X