Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlig av Nmf!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Hei

    Mange ting her nå hehe

    Når det gjelder mine meninger, så er det jo "mitt politiske" ståsted, og vil jo gjenspeile mitt arbeid i NMF.

    Nå har jeg jo ikke tatt denne plassen som leder ved makt , klubbene stemmer folk inn. Så akkkurat som i "vanlig" politikk, er man ikke fornøyd med det en person gjør, så stiller man en mot kandidat, og stemmer ham inn istedet.

    Aldri i modellbilens historie i Norge har så mange kjørt nsajonale løp, så noe må vel være bra hehe


    Ang pris på løp, så stiller klubbene helt fritt til å ta 50 kr om de vil det. Klubbene er alltid pådriverne for høyere priser, og det forstår jeg meget godt. Som klubbleder ser jeg selv hva det koster å ha ett anleggi drift, det er SINNSYKT dyrt, og for meg skulle det gjerne kostet 300.-. Kodal kjøpte telleranlegg i år, 40 laken............. man MÅ ha inntekter.

    Når man ser material forbruket til førerne på løp, blir det galt å klage på påmeldings avgiften.
    Da får man heller gå på kostnads begrensninger i de forskjellige klassene, det er noe jeg brenner for, men er umulig å få igjennom.

    Skal man kjøre oftere en hver time, MÅ man plutselig ha to ladere, dette må da bli dyrere, hvis man da i utgangs punktet klager på påmeldings avgiften, så skurrer vel ett av tingene noe....
    XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
    Xray T3, LRP, Tekin
    Grenland Modellbil Klubb

    Comment


    • #92
      Takk for oppklaringene, og for ordens skyld, jeg har aldri klaget på startavgiften, jeg har sittet i styre og stell i så mange år at jeg vet hva det koster å drive en klubb... jeg bare poengterte hva det kostet en surrebukk som meg å være med i ett løp i løpet av en sesong

      Og ang lading og venting, så ligger poenget mitt i at det er litt underlig at vi må vente på lading SAMTIDIG som vi tømmer batteriene med utladere... Jeg fikk ca 4700 mAh INN på batteriet, og etter at de 5 minuttene var ferdig, tømte jeg pakka for noe sånt som 2500 mAh..... Vet ikke hvordan det er med dere andre,. men jeg synes det er mer moro å kjøre rc-bil enn å se på at en utlader tømmer strømmen inn i en motstand... spesielt når banen ligger tom og venter på at neste omgang skal begynne

      Men jeg sier det igjen, det er derfor jeg ønsker å finne ut hvordan man stiller forslag til årsmøtet, og så kan vi forhåpentligvis få bedret dette til neste år.

      Comment


      • #93
        siden telleanlegg ble nevnt kan eg ikkje lenger la være å skrive....
        eg er medlem av en svært liten klubb med enda dårligere økonomi.
        vi har det gammeldagse tellanlegget som vi ikkje kan bruke personlige bipere på. vi bruker også prolap programmet på løpene. vi vurderer (har veldig lyst) å kjøpe nytt telleanlegg men det koster ca40000..... men utenom dette har nmf/msk eller ??? klart å innføre rcm som det eneste programmet som er LOV å bruke på arrangemang av nasjonal status..
        dette koster 7000 og er ikkje så mye penger men det er 20% av vår omsetning og når man kan laste ned gratis program som er bedre eller fortsette å bruke prolap er dette SYKT.
        Dette er meg fortalt innført på grunn av at det skulle være lettere å samle å legge ut resultater??? har det vert bra på resultatoppdateringen etter 1juli da dette skjedde eller er det da det ikkje har skjedd en drit???
        vi har søkt løp i klassene 1:10 offroad nm ute og nc innendørs og touring og 1:12 nm innendørs til msk dette år..
        eg kan ikkje bestemme alene, MEN det er nok en stor sjangs for at vi trekker våre søknader om slike idiotting ikkje blir forandret... vi er ikkje den eneste klubben som tenker slik...
        Arild (1980)Radøy RC
        BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

        Comment


        • #94
          Originally posted by Finken View Post
          Aldri i modellbilens historie i Norge har så mange kjørt nsajonale løp, så noe må vel være bra hehe
          det visste jeg faktisk ikke, og det er et godt poeng du har der

          Comment


          • #95
            Hehe, Arlid du er joe en fornuftig mann (Losi)

            Vel, nå koster RCM 4000,- og det ligger inne under det man kan få penger til ved å søke om Spillemidler (IKKE tippemidler), vi (GMBK) har enda tilgode å få avslag på søknad om SPILLEmidler.

            Det ble også sendt ut mail til klubbene at NMF subsidierte en del av kjøpsummen, ved en felles bestillig,kun en klubb svarte.............

            Telleanlegg ligger også under SPILLEmidler, sammen med teppe, baneskille, vant og mye mer jeg ikke husker nå.

            Man må være litt edruelig i denne debatten og huske at VI MÅTTE finne en ny løsning, da Prolap ikke lenger blir fulgt opp. Og man bør ha kun ett SYSTEM, ihverfall i begynnelsen, slik at man kan hjelpe hverandre med løpsoppsett og kjøring av data.

            Tenk om hver klubb hadde sitt system, nok kaos at vi skulle over til RCM om ikke vi skulle ha 3-4 forskjellige.

            Jeg skjønner at mye frustrasjon, ligger i informasjons flyten, både mellom klubbe rog NMF og klubber og medlemmer.
            XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
            Xray T3, LRP, Tekin
            Grenland Modellbil Klubb

            Comment


            • #96
              Originally posted by Finken View Post
              Hehe, Arlid du er joe en fornuftig mann (Losi)
              Aha, så det er DET som skal til for å bli oppfattet som fornuftig

              Comment


              • #97
                Originally posted by Finken View Post
                Hehe, Arlid du er joe en fornuftig mann (Losi)

                Vel, nå koster RCM 4000,- og det ligger inne under det man kan få penger til ved å søke om Spillemidler (IKKE tippemidler), vi (GMBK) har enda tilgode å få avslag på søknad om SPILLEmidler.

                Det ble også sendt ut mail til klubbene at NMF subsidierte en del av kjøpsummen, ved en felles bestillig,kun en klubb svarte.............

                Telleanlegg ligger også under SPILLEmidler, sammen med teppe, baneskille, vant og mye mer jeg ikke husker nå.

                Man må være litt edruelig i denne debatten og huske at VI MÅTTE finne en ny løsning, da Prolap ikke lenger blir fulgt opp. Og man bør ha kun ett SYSTEM, ihverfall i begynnelsen, slik at man kan hjelpe hverandre med løpsoppsett og kjøring av data.

                Tenk om hver klubb hadde sitt system, nok kaos at vi skulle over til RCM om ikke vi skulle ha 3-4 forskjellige.

                Jeg skjønner at mye frustrasjon, ligger i informasjons flyten, både mellom klubbe rog NMF og klubber og medlemmer.

                Her er link til søknadsskjema:



                Kan ikke du, Finken eller noen andre som har søkt legge ut en søknad (type mal) som faktisk fikk SPILLEMIDLER, slik at vi i andre klubber kan legge inn en søknad som antakeligvis får gjennomslag.
                Vi i KMBK vil også gjerne invistere i telleranlegg. Men det er for dyrt uten støtte i en liten klubb.

                Litt hjelp fra noen som har fylt ut skjema før vil gjøre det letter for oss andre som ikke har drevet med slikt før.
                TEAM ELEFUN

                Comment


                • #98
                  kan hende eg tar heilt feil.. men det tviler eg på..haha
                  i sommer var det mye snakk om dette mellom meg,jostein +++.
                  vi kunne få rcm for ca 7000 pr stk. programmet til rob nelson ?? husker ikkje hva det heter, men det kunne vi få 2 stk for prisen av en som var ca 3500??
                  Jostein hadde i tillegg avtale med han om å komme å være tidtaker på nm runden i bergen og da samtidig gi en skikkelig demo av hva dette programmet står for,men det ble avslått av deg Erik... eller??
                  dette programmet er bedre, billigere og enklere å bruke.
                  han som selger rcm svarer ikkje en gang på mail.

                  LOSI bilene er solgt og MUGEN bestilt.
                  Last edited by AMV; 22 September 2008, 22:08. Reason: skrive mer
                  Arild (1980)Radøy RC
                  BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                  Comment


                  • #99
                    Egil, jeg tror jeg blander TIPPE og SPILLE midler eller hva f det heter hehe, men de XXXXmidlene jeg snakker om, kan du lese mer om her. Dette er siden jeg bruker når jeg tråler etter hvor en kan søke penger http://nif.inspera.no/servlets/dispa...NodeId=1245891

                    Ett JÆVLA bra tips Bruk klubben online siden deres, legg inn ALLE løp dere har, både nasjonale og lokale, samt oppdater den OFTE!!!

                    Når kommunen eller idretts rådet, får en søknad, er dette siden de går inpå, for å se på:
                    Aktivitet
                    Medlemstall
                    Antall ungdommer
                    Rekruterings prosjekter.

                    Snakket med en klubbmann her om dagen, lurte på hvorfor de bare fikk minstetakst i LAM midler, JO, klubben online hva er det???

                    LAM midler er delt i 3 eller fire dler, medlemstall, ant under 16 og aktivitet!!!

                    Arild, RCM koster 4000.- sjekk selv her http://www.rcp.ch/ med mange lisenser også.
                    Send en mail til dem og ikke han Tyrone i Sverige.

                    Jeg har det siste året, begynt en systematisk leting etter penger en kan søke, og jobber mye med dette. Ja det tar MYE tid, men er verdt det når penga er på konto

                    Man f
                    XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
                    Xray T3, LRP, Tekin
                    Grenland Modellbil Klubb

                    Comment


                    • ok.. vi har fått beskjed av det bortkomne om å snakke med de i sverige.. det er der det koster 7ooo.... sikkert rikktigere pris der du sier..
                      nå må du legge deg å sove erik.. du blir ikkje yngre og de gamle trenger sin søvn..hahahahah
                      Arild (1980)Radøy RC
                      BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                      Comment


                      • Originally posted by Finken View Post
                        Jeg har det siste året, begynt en systematisk leting etter penger en kan søke, og jobber mye med dette. Ja det tar MYE tid, men er verdt det når penga er på konto
                        Hvordan og i hvor stor grad blir resultatet av letingen din kommunisert ut til klubber rundt i landet?

                        Comment


                        • Originally posted by Jørgensen View Post
                          Men at det ikke er publikumsvennlig,er jeg ikke enig i.
                          For jeg syns det var mange tette fighter i helga
                          Skal vi sjå. Løp starter kl 10:00, ferdig ca. 16:30. Total kjøretid = 6x5 minutter (totalt 30 minutter)
                          Vi snakker 6(!) timers venting! ... Til og med orientering er artigere å se på...

                          Originally posted by grelland
                          for min del kom de 6x5 minuttene på sånn ca 960 kr (250 i startavgift, 400 i medlemsavgift og 310 i lisens...)
                          Du skulle tatt funlisens i stedet.. Siste løpet og greier. Da hadde det bare kosta 70,-

                          Originally posted by sabben View Post
                          Jeg mener fortsatt 250 kroner er mye for å delta på et løp.
                          Da synes jeg du skal huke tak i kasserern i klubben din og be om en kopi av
                          regnskapet. Da vil du fort skjønne hvorfor prisen er som den er.


                          Originally posted by arild valdersnes View Post
                          han som selger rcm svarer ikkje en gang på mail.
                          Hvem kontaktperson bruker du da?
                          Jeg har selv vært litt borti Tyron Norrman (svenske) som har ansvaret for det skandinaviske markedet. Har fått ypperlig og veldig kjapp service fra dag en.
                          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                          - NiceShot.no

                          Comment


                          • Originally posted by xilian View Post
                            Du skulle tatt funlisens i stedet.. Siste løpet og greier. Da hadde det bare kosta 70,-
                            Det vet jeg NÅ det....

                            Comment


                            • jaja, spist er alikevel spist.

                              Men syntes at det er rart at såpass etablerte og #gamle# klubber skal ha så dårlig råd.

                              Min klubb ble stiftet sommeren 2006.
                              vi har ikke hatt eget baneområde før nå i sommer da vi slo oss sammen med vindåsen rc. vi har jo hatt mindre områder hvor vi har kjørt 1:10 ellers har vi ikka hatt noe annet enn mini-z bane å skryte av.

                              Alikevel har vi på disse 2 årene klart å skaffe til veie et permanent annlegg for mini-z komplett med telleanlegg og det hele. Vi har nå fra i sommer slått oss sammen med vindåsen rc, så permanent bane for 1:8 er på plass, selv om det ennå mangler litt fasiliteter mener jeg vi er på god vei.

                              Vi var så heldig å få tildelt NM runden i 1:8 som oslo sa fra seg.

                              Vi har kjøpt nytt telleanlegg og vi har utdannet 6 (?) funksjonærer i klubben i tillegg til de som hadde fra før.

                              Greit nok at det ikke er mye igjen i kassen nå før vinteren, men moralen er hvis man er mange nok som jobber mot samme mål, så kan man få til det aller meste.

                              Så får vi se om vi kan få igjen noe om vi klarer å finne ut av jungelen av søkesteder
                              MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
                              TRF-415MSXX
                              DEX410

                              Comment


                              • ja.. det går unna i norges nest største by og omegn... det blir vel ca 400000 personer å sanke medlemmer blandt..??
                                kanskje ikkje alle har slike odds å jobbe med?? sist eg talte på radøy kom eg til ca4000.. men eg kan ha telt feil.
                                vi har en omsetning på ca40-50.000,- da burde dere ha en omsetning 400-500.000 men dette er kanskje feil igjen..haha
                                men det er fint at dere synes det går bra.. me synes også det og vi har store planer..
                                men er ikkje dette en hattråd mot nmf??
                                Last edited by AMV; 22 September 2008, 23:27. Reason: skrive mer..
                                Arild (1980)Radøy RC
                                BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X