Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlig av Nmf!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by tesdal View Post
    Hvordan og i hvor stor grad blir resultatet av letingen din kommunisert ut til klubber rundt i landet?
    Ikke så mye antagelig. Erik gjør denne letejobben i sitt verv for GMBK, ikke for NMF. Det ligger allerede noen gode tips fra han i denne tråden som andre klubber bør benytte seg av.
    [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
    -----------------------------------------------------

    Comment


    • Originally posted by Jørgensen View Post
      Det at man kun kjører en gang hver time,har jo med ladetid og gjøre.
      For å kunne kjøre en gang i timen trenger man ca 3 batteri pakker.
      For etter man har kjørt er batteriet veldig varmt og må ligge en stund før man kan lade det igjen.
      Løsningen heter LiPo og med kun 2 batterier kan man kjøre hele løpet uten lading så det blir vel en slutt på problemene om ikke altfor lenge.
      "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

      Comment


      • ser det, men det er nettopp derfor jeg forsøker å finne ut hvordan VI kan påvirke slik at dette skjer...

        Så vidt jeg har funnet ut finner AGM sted FØR vårt årsmøte, slik at nmf i utgangspunktet bare behandler endringer som kommer FRA EFRA.... Det jeg ønsker å vite er hvordan vi kan komme med dette forslaget TIL EFRA, og da gjerne via nmf, men da har vi altså stelt oss slik at vi må vente enda et år....

        Kan noen fortelle meg hvordan dette henger sammen?

        Comment


        • Resultater 200mm

          Siden dette er tråden DÅRLIG AV NMF kan jeg jo spørre her :
          hvorfor tar det så lang tid med å oppdatere resultater .
          Det har jo blitt kjørt løp etter 4/8-08 for da gikk vel NM i 200 og det er det siste
          jeg ser er oppdatert
          Georg Ellingsen 67 som er lei alle idiotene som klager på alt
          www.rcbil.no
          TEAM XRAY NT1 - FUTABA 4PKS - MATRIX - SAVOX - HUDY

          Comment


          • [QUOTE=xilian;271114]Skal vi sjå. Løp starter kl 10:00, ferdig ca. 16:30. Total kjøretid = 6x5 minutter (totalt 30 minutter)


            Ja men det er på hver deltaker!

            På søndag var det to heat i hver omgang,pluss A og B finale
            d.v.s
            10min kjøring totalt i hver omgang,så har vi 3 omganger. da blir det 3 €10=30min
            30minutter total kjøretid i kvala og da blir det jo det samme i finalene
            siden det ble kjørt A og B finale 3 ganger.

            Så på søndag var det totalt 60min/1time kjøretid.
            Torbjørn Jørgensen www.jorgensen-motorsport.com SWORKz Norway [SWORKz S-104][SERPENT ERYX 2.0][SANWA][SPEED PASSION][SAVOX][TLR 22]

            Comment


            • Originally posted by Jørgensen View Post
              Så på søndag var det totalt 60min/1time kjøretid.
              Du skjønte ikke poenget mao...
              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
              - NiceShot.no

              Comment


              • Originally posted by grelland View Post
                Så vidt jeg har funnet ut finner AGM sted FØR vårt årsmøte, slik at nmf i utgangspunktet bare behandler endringer som kommer FRA EFRA.... Det jeg ønsker å vite er hvordan vi kan komme med dette forslaget TIL EFRA, og da gjerne via nmf, men da har vi altså stelt oss slik at vi må vente enda et år....

                Kan noen fortelle meg hvordan dette henger sammen?
                NMF sender representanter til AGM for å være med å både påvirke og stemme for/mot diverse vedtak. Innen en viss frist i forkant så må NMF sende inn forslagene fra eget forbund. Dette kan være forslag fra forrige MSK eller nye forslag som er kommet fra klubber eller seksjonen for radiostyrt bil. Seksjonen vurderer hvilke nye forslag som er egnet å videresende til EFRA. Hva som er egnet vurderes utfra mangen forfold. Typisk vil være hva som synes å være ønsket fra klubbene, medlemmene og seksjon i forhold til hvilken innstilling andre land og ikke minst EFRA har. Det er seksjonen sin oppgave å vurdere dette. Derfor er det viktig å ha kontakt med seksjonen og at seksjonen på sin side har kontakt med både klubbene, medlemmene, andre land og ikke minst hva som foregår i EFRA og instillinger derfra osv.
                "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                Comment


                • eeehhh da ble jo alt mye klarere.....

                  Comment


                  • Dette har blitt litt av en tråd...

                    Når det gjelder diverse tippemidler så er telleanlegg IKKE på listen over ting som er støttemerettiget f.o.m iår. Vi (Bergen OMBK) mistet 1/3 del av finansieringen på vårt anlegget pga dette... Våre folk i styre og stell har jobbet (og gjør det sikkert fortsatt) for å få dette inn igjen på "listen". Det er flere klubber det har fått delfinansiert telleanlegg av tippemidler før 2008, og håper dette kan bli mulig igjen i fremtiden.


                    GMBK har ikke fått avslag tidligere sier Finken, mulig eg og Bombk er dårlige å formulere oss skriftlig, men vi søker ganke flittig på alt mulig og får kanskje positivt svar på 1/5 av søknadene...
                    F.eks på utstyrsmidler (tippemidler) ifjor fikk vi avslag på kjøp av sikkerhetsutsyr til bane og banemannskap og klubbiler til rekruttering. Dette kan forresten alle NMF klubber søke om NÅ, bare å logge seg inn på verktøykassa og trykke "søknad om midler."

                    Ifjor regnet eg ut at ca 3-4% av alle disse midlene som NMF fordelte gikk til RC klubber, så her må nok vi i klubbene bli bedre til å søke. (og kanskje våre folk i NMF må skrike enda litt høyere?)


                    Når det gjelder RCM, som er nevnt tidligere i tråden, så fikk Bombk en spesialpris på programmet, til 7000 kr som Arild sier, men det var til to klubber
                    Så det er ikke så ille, vi fikk også en enda bedre pris om tre klubber gikk sammen...
                    Vi lånte programmet når vi arrangerte NM runde i 1:8OR i Bergen. (takk igjen Finken og GMBK) Programmet er meget bra, ingen tvil om det, men eg er 200% fullstendig totalt uenig i at det ikke skal være lov med annen software!! Håper virkelig det blir endret på!

                    F.eks i 1:10OR er Prolap en meget bra software slik den er idag og ihvertfall sammen med påmeldingfunksjonen som har blitt laget her på Radiostyrt.


                    Synes forresten også det var en trivelig helg og et godt løp som ble arrangert i Kodal, selv om det var litt RCM småtrøbbel i starten.
                    Ang premiering og startkontingent så står det i regelverket at det skal være enkel premiering på hver NM runde, og en skikkelig premiering sammenlagt på NM finalen, dette sviktet desverre iår. Men Monica som er elsjef i forbundet er på saken og skulle forsøke å finne en løsning.
                    - Jostein Helland -
                    www.tnrc.ipublish.no

                    Comment


                    • Ja stemmer, utstyrsmidler heter det, eller tidligere rekruterings midler. Vel, ikke spesielt velformulerende vi , men vi søkte en gang om penger til utlånsbiler og en gang til en rekruterings kampanje, fikk midler begge ganger, men avslo da vi ikke hadde kapasitet til å gjennomføre planene.

                      Hva som er inne på letsen og ikke er jeg ikke helt oppdatert på, plede å ringe "den bortkomne" og fikk da en avhandlig om dette.

                      Prolap, tja, husker du"system out of range" hehe, programmet skapte MYE problemer på løp siste år, ved stadige stopp, med feilmelding. Løp ble veeeldig lange noen ganger
                      XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
                      Xray T3, LRP, Tekin
                      Grenland Modellbil Klubb

                      Comment


                      • Originally posted by Finken View Post
                        Prolap, tja, husker du"system out of range" hehe, programmet skapte MYE problemer på løp siste år, ved stadige stopp, med feilmelding. Løp ble veeeldig lange noen ganger
                        Ja og løp ble til og med avlyst pga. ProLap problemer. Det var ikke særlig gøy nei. Ganske umulig å bruke ProLap når det er så ustabilt og ikke lenger blir vedlikeholdt. Da blir det litt mye lykke og fromme og det går ikke.
                        "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                        Comment


                        • Originally posted by Jostein View Post
                          F.eks i 1:10OR er Prolap en meget bra software slik den er idag og ihvertfall sammen med påmeldingfunksjonen som har blitt laget her på Radiostyrt.
                          Jeg foreslo for Bent M. når RCM kom til landet at det skulle lages en
                          påmeldingsfunksjon ala ProLap på RS, for samtlige klubber i Norge.
                          Planen var at dette var linket opp mot brukernavn på RS slik at all info
                          lå inne hele tiden, og det var enkelt for hver og en å endre dette.
                          Samtidig skulle man ha muligheten for å huke av de løpene man ville melde
                          seg på. 110% enkelt for brukerne mao. Planen var også at en fil ble generert
                          slik at den kunne importes rett inn i RCM. Da ville det også vært
                          superkjapt å sette opp løpene.
                          Bent M. Sa han var på saken og hadde snakket med IT-avd. i NMF om dette
                          og at et system ville bli påbegynt i 2009.
                          Nå er Bent ute av bildet, så aner ikke hvordan saken ligger an nå, men jeg vil tippe den er død og skrinlagt.

                          Ingenting i veien for at jeg kan plukke opp denne planen igjen, men liten vits uten samtykke fra NMF, og at samtlige klubber må betale en årlig sum for det. (Utvikling koster, men jeg er villig til å bruke både tid og penger på prosjektet)
                          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                          - NiceShot.no

                          Comment


                          • Nå har eg bare vært med å arrangere en 30-40 løp de siste årene med Prolap, og her i vest synes vi det er kjekt å arrangere løp på lykke og fromme. Men eg har aldri opplevd problemene dere nevner med siste gratis versjonen som kom. Personlig tviler eg sterkt på at det er et problem om programmet reinstaleres en gang i skuddåret...

                            Men det gjelder ikke bare Prolap. Er nok av andre programmer som klubber har allerede og nå ikke får lov å bruke på løp.

                            På MSK ble det vedtatt at det skulle utarbeide en liste over godkjente software. Listen er blitt et program; RCM...
                            - Jostein Helland -
                            www.tnrc.ipublish.no

                            Comment


                            • Forresten hadde d vært kjempe om det ble slik Xilian nevner... Hvor mye ser du for deg at klubbene hadde måtte betalt for noe slikt?
                              - Jostein Helland -
                              www.tnrc.ipublish.no

                              Comment


                              • Prisen aner jeg ikke, da idéen ble skrinlagt lenge før jeg kom så langt at jeg tenkte på det.
                                Bent M. Derimot antydet at fornuftig pris på en sånn tjeneste var ca. 1.000-1.500,- pr. år pr. klubb.
                                Da skulle summen dekke utvikling, oppdateringer, support og det som måtte følge med.

                                Men at jeg selv synes idéen er genial er det liten tvil om. Og lettere
                                kan det ikke bli for brukerne heller (utøverer/arrangører osv).
                                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                                - NiceShot.no

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X