Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlig av Nmf!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    haha

    For all del, men igjen poengterer jeg at man burde ha litt på baken. Jeg hører seff alt fusset rundt forbundet, men må jo holde avstand. For å danne min egen mening.

    Drit i elektro greiene, synd det var vedkommende du reffererte til, da dropper jeg skyvet med min 9,5 turn hvis regelen snur...( spøk ) for dem som tok den...

    Juks joda, dette er et problem som er veldig vanskelig. Skal vi ta det ved horna koster det mye penger og innsats. Ta dette forsiktig, umulig. Fordi utviklingen vil ta oss igjen, uansett hvordan vi vrir å vender oss.

    Så er det den forbanna vanskelige middelveien da, hvordan skal det løses.

    Når det gjelder motorer, er det bare el jeg kan utale meg om vagt, aner ikke om det er noen som modifiserer sine nitromotorer, eller om det er vanlig. Hørt om noen som ble diska for å ha for lang fuel slange, tror han veit at han hadde det Der må jeg få mere innputt....

    Men muligheten for juks i el er stor. Gidder ikke å gå inn i detalj, men problemet har vi vel tross alt bare i ss, kanskje minimalt i mod.

    Siden det heter Stock. Burde den være mest mulig STOCK. Det bør være en billig inngang til sporten. Men ser på kort tid at det sporer litt av, leser flere som f eks vil ha børsteløst i m chassi...Hallo, stopp....

    for å sette en stopper på dette, er jo å ha bedre kontroll på teknisk ( mener da alle klasser ) samt ha baller. Mye kæmmis tror jeg, ergo ikke alltid en organisasjon med bare like kokker er bra, men hvem i helvete ere som har erfaring å kompetangse til å gjøre noe slikt å ikke ha intresse for rc??? Kanskje ta folk fra fuel som hater el, til å ha kontroll og omvendt... Samt teknisk vil jo lang tid.... Ikke kult å åpne motoren til en som vi TROR jukser..

    Med alle motorer, viklinger, merker, kontakter folk har er dette vanskelig på dett nivået vi er i. Jeg kan godt sitte i teknisk, men trenger mye mer erfaring. Samt skolering fra folk som kan det...

    For å nevne ferskheten min kjefta jeg sist på teknisk, fordi han hadde søla neglelakk på chassi plata mi, lurte på om han hadde mohamed ali syken... Jagu lærte jeg en regel til, men det beste var at dette var en " fersking " dette var regler, så plata ble merka...Nydelig tenkte jeg i etterkant....

    Så det er muligheter, vi må bare gjøre ting som er vanskelig, på en enkel måte. Det er den største utfordringa....

    Ps At folk fra rike Norge klager osv osv er typisk snekkern Men dem rikeste klager sjelden på feil remisser...Så dukker navnet ditt opp i mitt yrke, ikke prøv å klag... Ser du litt av en paralell her, eller blei den for dyp
    sigpic
    http://www.kyosho.no/

    Comment


    • #77
      Finken skrev:
      PS: Ifølge recerne er IKKE den 9.5 mototen den raskeste, og vil nok ikke bli kjørt av mange, det er en helt annen motor som er raskest i ss

      --------------------------------------------------------------------------------

      Finken : Kan du si hvem motor det er som er raskest iflg racerene .
      Georg Ellingsen 67 som er lei alle idiotene som klager på alt
      www.rcbil.no
      TEAM XRAY NT1 - FUTABA 4PKS - MATRIX - SAVOX - HUDY

      Comment


      • #78
        Du BØR ikke slenge personlige ting Finken....
        Det straffer seg i lengden.

        Nå drar jeg til Italia og lykke til i Skien i helgen med godkjente funksjonærer og masse teknisk kompetanse.
        Vi får håpe at Finken som sitter i styret i Nmf, tar til fornuften og følger regelverket til punkt og prikke.
        Slik at ikke løpet blir strøket.....

        Husk å merke chassiene da gutter......
        Helge Johannessen
        1975 modell
        Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

        Comment


        • #79
          har ferdig merket chassi fra wm . så jeg er klar, bare dem ikke bytter farge på neglelakken da hmmmm
          dette var en spøk, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          kunne ikke dy meg
          Georg Ellingsen 67 som er lei alle idiotene som klager på alt
          www.rcbil.no
          TEAM XRAY NT1 - FUTABA 4PKS - MATRIX - SAVOX - HUDY

          Comment


          • #80
            Originally posted by Finken View Post
            Selvfølgelig trår man feil, og selvfølgelig kunne ting vært enda bedre, sånn vil det altid være..

            Men det jeg prøver å si, er at istedet for å bare kritisere, må folk i miljøet bli med i organisajonen, og bruke sin kompetanse der kun da og KUN da, blir ting bedre.

            Høre på de beste tja...
            At en av norges beste førere uttaler:

            At det er greit å jukse, så lenge man ikke blir tatt, at andre plasser ikke er noe å spare på.......

            Er det holdninger vi ønsker at forbilder skal stå for?

            I det ene øyeblikket driver man å sier at man ikke trenger utdannede funksjonærer, strenge regler etc, for så i neste setning sier at løpsledere ikke kan jobben sin , og at vi nå må begynne å merke chassie.

            Det er en regel om at chassie skal merkes, ja, men det har heldigvis ikke vært gjort til nå, da ingen har utnyttet seg av dette for å oppnå en fordel. Nå har netopp en, som har vært MOT ett strengere løps opplegg, gjort det ENDA vanskeligere å arrangere løp, da han uttalte at man SKAL merke chsssie platen.. hvis ikke er det lov å juksenJeg skjønner ikke bæret......

            PS: Ifølge recerne er IKKE den 9.5 mototen den raskeste, og vil nok ikke bli kjørt av mange, det er en helt annen motor som er raskest i ss

            At jeg sier det er greit å jukse uten å bli tatt håper jeg ikke stemmer. Da har jeg i beste fall skrivi ting som kom ut i øyeblikkets hete. Men uansett er det en utdannet løpsleder som sa det var greit. Jeg prøvde ikke å skjule det engang. Løpet bør kanskje strykes?

            Det jeg mener er at har man et strengt regelverk og utdannede funksjonærer skal disse gjøre jobben riktig og følge alt til punkt og prikke....
            Hvis ikke kan jo enhver gjøre samme jobben, og da er funksjonærkurs bortkastet.
            Helge Johannessen
            1975 modell
            Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

            Comment


            • #81
              Originally posted by Finken View Post
              En annen ting er jo, og det vet vi som virkelig satser, at 4-5oo kr er piss i havet i hva vi "suser" vekk av penger på denne sporten (nye dekk hvert heat, bruker motorer bare halvt av hva de kunne etc etc.

              Kanskje det er det for deg...

              Jeg synes det er litt teit å måtte betale 250 kroner i påmelding, så får man ikke en gang premie etter løpet... Noe som faktisk står i reglementet at alle deltakere skal få.

              Jeg driter jo selvfølgelig i premien om jeg kommer på 7 plass eller 15 plass i et løp, men å måtte betale 250 kroner pr. klasse for å kjøre 6 x 5 min er litt i overkant. Synes jeg.
              Team Smallsize

              Comment


              • #82
                Originally posted by sabben View Post
                Kanskje det er det for deg...

                Jeg synes det er litt teit å måtte betale 250 kroner i påmelding, så får man ikke en gang premie etter løpet... Noe som faktisk står i reglementet at alle deltakere skal få.
                Dette med premiering av de under 11. plass var faktisk en glipp av oss.
                Var ikke klar over det. Men dette er klubbens ansvar, ikke NMF hva jeg veit.

                Jeg driter jo selvfølgelig i premien om jeg kommer på 7 plass eller 15 plass i et løp, men å måtte betale 250 kroner pr. klasse for å kjøre 6 x 5 min er litt i overkant. Synes jeg.
                At elektrofolka ikke har fått fingern ut av et visst sted og begynt å kjøre oftere enn hver time er IKKE klubbens problem.
                Makan til lite publikumsvennlig klasse skal man vel leite lenge etter.

                Nå er det vel lipo som kommer til neste år, så da håper vi det blir en endring på dette.

                Ang. summen på 250,- som du tydeligvis anser som høy, så kan du
                jo tenke litt etter hva disse kronene går til, og her er noe av det:

                Leie av tomt.
                Strøm.
                Leie av div. utstyr (bygging/vedlikehold ++)
                Innkjøp av utstyr (bygging/vedlikehold ++)
                Kursing av dommere/løpsledere.
                Årlig NMF-kontigent (for medlemsskap (påkrevet for å avholde NC/NM))
                Leie av mannskap dersom klubb er short for dette (dommer/løpsleder/teknisk etc)
                Innkjøp av pokaler (Faktisk en ganske dyr post)

                Og dette er bare *noe* av det pengene går til i løpet av et år.


                (PS. Min lønn for å ha brukt *hele* helga på *dine* 6x5 minutter er ca. 75,- i form av cola og noen pølser fra kiosken. Da snakker vi retail-price.)
                Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                - NiceShot.no

                Comment


                • #83
                  jaja........

                  Comment


                  • #84
                    hmmm

                    Originally posted by xilian View Post

                    At elektrofolka ikke har fått fingern ut av et visst sted og begynt å kjøre oftere enn hver time er IKKE klubbens problem.
                    Makan til lite publikumsvennlig klasse skal man vel leite lenge etter.
                    Det der var saklig å melde Har du sjekket ut hvorfor, eller har du å klekt ut svaret selv??
                    sigpic
                    http://www.kyosho.no/

                    Comment


                    • #85
                      Det er vel *ingen* av helgens deltakere som møtte opp med én pakke batterier.. Så hva er problemet?
                      Men dette er uansett en helt annen diskusjon... Så fortsett å gyv løs på NMF i stedet...
                      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                      - NiceShot.no

                      Comment


                      • #86
                        dette blir for dumt, jeg synes arrangemanget ble vellykket jeg, det er vi som kjører rc bil som må oppfordre flere til å kjøre, startavgiften har vært den samme på alle løpene, synes personlig det er en grei sum, at det ikke er publikumsvennlig er jeg ikke enig i, men at vi kan bli bedre "Ja" hvem kan ikke det, men å drive å hakke å gyve løs slik syns jeg er menigsløst.
                        hvis vi snakker om kostnader her og at det er det som er noe av problemene, tenk på de som stilte opp gratis i løpet av helga for et par kopper kaffe og en pølse eller 2, synes de fortjener ros jeg og ikke kjeft.
                        jeg har nettopp kommet hjem etter å ha kjørt 170 mil denne helga og brukt x antall kroner for å være en del av dette miljøet, men klager jeg nei, skulle ønske alle hadde en positiv innstilling til dette istedet for å la bagateller ødelegge en ellers så bra helg!

                        dette er min personlige mening
                        -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                        -Leder www.I
                        HRC.no
                        ]

                        Comment


                        • #87
                          Beklager hvis jeg uttrykte meg feil i forrige post.

                          Jeg mente overhodet ikke å komme med kritikk til løpet som var i helgen, Kodal rc-klubb, eller andre løp jeg har vært med på.


                          Det jeg mente med at det er dyrt å kjøre løp, er kanskje litt mer rettet mot det å rekrutere nye folk, og få fler til å stille på løp.

                          Jeg mener fortsatt 250 kroner er mye for å delta på et løp.
                          Team Smallsize

                          Comment


                          • #88
                            her farer det mange meninger frem og tilbake gitt...

                            Men jeg er ikke uenig i siste taler her. Jeg hadde en storartet dag i Kodal på Lørdag, og jeg har helt klart blitt ganske tent på å fortsette med dette, men siden jeg er litt treg av meg, hadde jeg ikke betalt verken lisens eller medlemsavgift tidligere i år, så for min del kom de 6x5 minuttene på sånn ca 960 kr (250 i startavgift, 400 i medlemsavgift og 310 i lisens...)

                            Jeg har også noen meninger om dette med at det blir mye venting på et slikt race, men jeg velger å ta tak i det ved å forsøke å finne ut hvordan jeg skal kunne komme med forslag til nmf sitt seksjonsårsmøte neste måned, slik at dette kanskje kan bli litt bedre neste år. (se egen tråd om dette)

                            I den forbindelse, er jeg også nysgjerrig på om de meningene/påstandene som kom fra lenger opp her (fra Finken) er hans personlige meninger, eller om det er nmf sin "offisielle politikk". Eller kanskje det er en og samme sak, siden det tross alt er personene som er valgt inn forbundet, og skal representere våre (medlemmene) sine interesser.

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by grelland View Post
                              I den forbindelse, er jeg også nysgjerrig på om de meningene/påstandene som kom fra lenger opp her (fra Finken) er hans personlige meninger, eller om det er nmf sin "offisielle politikk".
                              Og da tenker du konkret på?
                              "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

                              Comment


                              • #90
                                Det at man kun kjører en gang hver time,har jo med ladetid og gjøre.
                                For å kunne kjøre en gang i timen trenger man ca 3 batteri pakker.
                                For etter man har kjørt er batteriet veldig varmt og må ligge en stund før man kan lade det igjen.

                                Det anbefales at batteri pakka må hvile minst et par timer mellom hver lading,derfor trenger man minst 3 pakker for å kunne kjøre en gang i timen.
                                Pluss at pakka må lades ut/tømmes etter hvert heat.

                                Men det er ikke noe problem på elektroløp med mange deltakere,for da
                                er det såpass mange heat at pausene blir mye mindre.

                                Men på elektro løp ute,som det desverre er færre førere som kjører er det lett
                                for at det blir litt pauser mellom omgangene.


                                Men at det ikke er publikumsvennlig,er jeg ikke enig i.
                                For jeg syns det var mange tette fighter i helga
                                Torbjørn Jørgensen www.jorgensen-motorsport.com SWORKz Norway [SWORKz S-104][SERPENT ERYX 2.0][SANWA][SPEED PASSION][SAVOX][TLR 22]

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X