Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal vi lage en "retroklasse"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Vintage deler

    www.ebay.com er naturligvis et godt sted å lete!

    Sjekk dette gutter:



    "John Gudvangen Manufacturing"!!! Her lukter det Flåklypa Grand Prix!!!

    Stiv pris også! Må jo være norskprodusert! LOL!!!

    Edit: iflg. Eirik A er det amerikanskprodusert, da sikkert en emigrert nordmann
    Last edited by SHY; 5 October 2007, 10:05.
    Life's too short to go slow! www.ymr.no

    Besøk mitt showroom

    Comment


    • #32
      Hvilke modeller er det som er godkjente? Senest -90 modell...?

      Får vel bli en av Tamiya's nyproduserte varianter på meg, siden den eldste truck'en jeg har er fra -96.

      Er det Grasshopper, Hornet, The Frog, Brat'en (?) som gjelder?
      Team Smallsize

      Comment


      • #33
        Tror vi sier tom. 1990. Men vi trenger ikke være kjempestrenge her :mrgreen: I alle fall ikke før det evt. tar av litt... man tager vad man hager! Ser gutta i UK diskuterte å evt. gi biler som var overlegne handicap i form av bly...

        U got it! The Frog er nok den mest berømte 2WD. Og The Hotshot den mest berømte 4WD fra Tamiya. Vil du ha mer håpløse egenskaper er Grasshopper (friksjonsdempere=uten dempere) og Hornet (oljedempere) gode valg Skal det bli enda verre kommer du langt med en Holiday Buggy eller Sand Rover, men disse finnes ikke som relanserte kits. Du ser godt på videoene i modellbilens historie hvordan de oppfører seg. (Ikke hør på han med den mørke stemmen da, han roser jo alt opp i skyene)

        Blir forresten veldig spennende å se rundetider sammenlignet med dagens biler!!!

        Ligger en Supershot på ebay nå forresten!


        Super Champ:


        Supershot er den eneste "rene" Tamiya som noensinne har tatt NM-gull i Norge!


        Er et par til med CRP-moddede bilder, men de lignet ikke mye på originalen etter ombygging...

        "1982 - Det første NM for terrengbiler, både bensin og elektro - på Hvervenbukta

        Det første NM for terrengbiler blir arrangert på en improvisert bane utenfor kafeteriaen på Hvervenbukta Motorsenter. Det skal kåres Norgesmestre både i elektro- og bensinbuggy.

        Først skal elektrobuggy-mesteren kåres.

        Den vanligste bilen er fremdeles Tamiya boble, men førere fra Team Norrace bruker den nye AYK 556B.

        Den store overraskelsen var bilene til Eivind Loyd og Terje Haugen. Eivind hadde sett på buggy-VM i USA, og han hadde med to CRP-ombygde Tamiya biler i kofferten tilbake. Ombygd betydde at bare gearkassehuset var original, og det var helt tydelig at amerikanerne lå langt foran resten av verden når det gjaldt elektrobuggy. En standard Tamiya eller AYK bil kostet på denne tiden ca. kr. 1.100, mens CRP-utstyret kostet ca. kr. 3.500. Du forstår sikkert at resten av deltakerne ble 50% imponert og 50% lange i ansiktet.

        Selv om Egil Holth tok beste kval med sin AYK, var det Terje Haugen som vant A-finalen med sin CRP. Tom Nordby og Trond Andresen tok 2. og 3. plass med standard Tamiya bobler."
        Last edited by SHY; 11 October 2007, 08:27.
        Life's too short to go slow! www.ymr.no

        Besøk mitt showroom

        Comment


        • #34

          Dette er Tamiyas første 100 biler

          Bullhead (nr. 89) ser ut til å være siste bil lansert i 1990...


          Hva sier dere folkens? Bør vi gå litt lenger tilbake? Tom. lunsjboksen??? (1987) Føler ikke at f.eks. "Avante" blir retro nok...
          (kan absolutt skyldes at jeg drar på åra! )

          Full liste her:
          Thousands of Radio control models, trades, movies and photos uploaded by our members
          Last edited by SHY; 4 October 2007, 15:46.
          Life's too short to go slow! www.ymr.no

          Besøk mitt showroom

          Comment


          • #35
            skal det bare kjøres buggy eller?? jeg ser med et vått øye på min første bil http://www.tamiyaclub.com/car.asp?id=81 og lurer på om den hadde vært noe?? hadde vært kult å få tak i en slik en igjen.

            Dette var min første bil som 11-åring, og kom som byggesett. håpløse plastdeler og en forstilling som ikke tålte noe som helst større en singelstein. det var tider.
            MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
            TRF-415MSXX
            DEX410

            Comment


            • #36
              Den må da vel duge! Tror vi må la det meste få kjøre her, bare det takler terreng! :mrgreen:

              "Boblas" legering ble beskrevet som "legering av Marie Kjeks", LOL!
              Last edited by SHY; 4 October 2007, 15:48.
              Life's too short to go slow! www.ymr.no

              Besøk mitt showroom

              Comment


              • #37
                En retro klasse høres morsomt ut. Har selv et par biler liggende i deler (XR311, Sand Scorcher, Grasshopper og Kyosho Tomahawk). Har dere sett XR311 TRF versjonen? http://www.tamiya.com/japan/rc/kaizo...r311/xr311.htm

                På den plakaten over de hundre første bilene er vel bil nummer 91 (Nissan 300ZX IMSA) den siste som kom i 1990.

                Når det gjelder motor så høres 27t stock eller 19t bra ut. Det skulle være gode muligheter for å kjøpe slike motorer brukt av de som kjører eller har kjørt aktivt de siste årene. På en annen side liker jeg også tanken på blank 540 for jeg har selv prøvd en moderne 27t i min Grasshopper rerelease og det var overhodet ikke feste så her kan man få store utslag hvis noen måter opp med f.eks en gammel RC10.

                Edit: Det finnes en japansk side hvor det er en del fokus på retro racing. Husker ikke helt adressen/navnet. Mener det var noe med timetunnel eller noe slikt.
                Edit2: Fant ikke den siden, men jeg har den bokmerket på en annen PC så jeg kan sikkert finne den fram i morgen.
                Last edited by Ole Morten; 4 October 2007, 16:16.
                Ole Morten Røed ('80)

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Tombola View Post
                  skal det bare kjøres buggy eller?? jeg ser med et vått øye på min første bil http://www.tamiyaclub.com/car.asp?id=81 og lurer på om den hadde vært noe?? hadde vært kult å få tak i en slik en igjen.

                  Dette var min første bil som 11-åring, og kom som byggesett. håpløse plastdeler og en forstilling som ikke tålte noe som helst større en singelstein. det var tider.
                  Ikke si noe stygt om King Cab. Denne bilen var genial! Hadde først en med stikkeradio som jeg solgte til en kompis, kjøpte så en ny med "pistolradio". Kjørte Peak Performance 18 turn i denne og den gikk knallbra. Bytta ikke en eneste del på den i hele tatt bortsett fra at jeg leverte motoren til børstebytte og dreiing på Smallsize en gang i dens levetid. Bilen var faktisk kjørbar for inntil 3 år siden da jeg skulle teste den igjen og fikk noe radioforstyrrelser som gjorde at jeg kjørte rett i en stolpe og chassiet knakk.

                  På sløyden i 6 klasse lagde jeg faktisk hopp til den som jeg og 2 andre kompiser som også hadde King Cab brukte på gårdsplassen. Hoppa både høyt og langt og knakk ikke en eneste del på den. Dette var tider!

                  Om noen har et chassi liggende så si ifra! Har veldig lyst til å få i gang denne bilen igjen.
                  RC Drift Club Norway | LMBK

                  Comment


                  • #39
                    Jikes! Skulle ønske Sand Scortcher kom som re-release! Sikle, sikle!
                    Team Smallsize

                    Comment


                    • #40
                      I know! Bobla som rerelease hadde blitt tidenes salgssuksess!!! :mrgreen:

                      XR311 er jo sinnsykt kult da, den må du kjøre med!
                      Life's too short to go slow! www.ymr.no

                      Besøk mitt showroom

                      Comment


                      • #41
                        Vintage bilder fra UK

                        Life's too short to go slow! www.ymr.no

                        Besøk mitt showroom

                        Comment


                        • #42
                          Noen som sa KingCab



                          Kan jeg stille med Mountaineer'en?????

                          Dere kan faktisk lese om at det allerede er et Tamiyaclub Norway meeting på trappene
                          på Tamiyaclub.com

                          Her:

                          Caprinut and myself here in Norway are thinking of having a TamiyaClub Norway meet... It would be a nice way of putting faces to the names, and also to check out the Tamiya community in Norway.[p] There are no plans for the moment, except that we have checked out the RC track in Skien (Grenland R...


                          Kansje man skulle kombinere???
                          NORCCNorskSkalaogRCCrawlerClub
                          RC4WD Team Driver

                          Comment


                          • #43
                            Pål, det er jo en glimrende ide!!! :mrgreen:

                            Kan du høre med dem, og si at datoer for våre NM-runder vil være klare 19. november (etter MSK)?

                            I og med at vi kjører løp i flere landsdeler, åpner det muligheter for "regionale" / flere treff for dem også! Og det er ikke stort mer de gutta trenger å gjøre enn å stille opp! Vi har pit, bane, kiosk, løpsopplegg... full butikk! Gi dem gjerne en link til denne tråden!

                            Vi krever ingenting mht. lisens eller noe sånt for å delta! Og de som har biler de ikke vil kjøre med, kan stille ut disse på bord / i pit'n! Kjøp og salg, byttehandler, utveksle erfaringer...

                            Mountaineeren må vel få være med! :mrgreen: Husker jeg hadde lyst på en Hilux som guttunge, men den kostet jo like mye som en moped nesten...

                            Mht. hvor vi skal "sette grensa"... siden dette mest av alt kan bli en kul sosial "kultbegivenhet", kanskje vi ikke skal sette noe spesifikt krav? Avhengig av alder og når man begynte vil "retro" bli et bredt begrep :mrgreen: Vi "vet" jo alle mann hva som er retro, og om noen kommer med noe som ikke er så veldig gammelt... who cares? Det viktigste er at vi får frem gamle klenodier fra kjeller og loft og får dem frem i lyset! Og til og med får kjørt dem for de som ønsker!

                            Det betyr litt mer à la: "kom og kjør med det du har, så lenge det har fire hjul, er batteridrevet og takler ujevnt terreng"?

                            Evt. så kan vi lage enda en klasse til, mer av typen "Kaos", hvor man kan få prøve seg med hva som helst. Om en guttunge har en Nikko-bil eller hva det måtte være...

                            Vi har både tid og plass til mange flere, så det viktigste er å lage et opplegg som kan appelere til alle som liker RC-biler!

                            Folk fra Tamiya klubben vil sikkert synes det er kult å se dagens verstingbuggier i konkurranse også! :mrgreen:
                            Last edited by SHY; 5 October 2007, 14:23.
                            Life's too short to go slow! www.ymr.no

                            Besøk mitt showroom

                            Comment


                            • #44
                              10 "påmeldte" nå!!! Fullt heat!



                              Noen flere? Legg inn her:
                              http://www.ymr.no/10or.htm

                              (helt anonymt)
                              Life's too short to go slow! www.ymr.no

                              Besøk mitt showroom

                              Comment


                              • #45
                                Skal vi lage en offisiell sticker for dette også?

                                (se den på Oople)

                                "Fiin gammel årgang"

                                "Retro Norway 2008"

                                -gjerne med en "KC Daylighter i logoen"

                                Forslag?

                                (kan få laget opp dette hos Maugrafix, så kan alle kjøpe noen, vil ikke koste mange kronene)
                                Last edited by SHY; 5 October 2007, 15:24.
                                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                                Besøk mitt showroom

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X