Announcement

Collapse
No announcement yet.

TL-01 modified - Fra hyllepynt til racebanen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • De CVDene kom ganske kjapt.
    Click image for larger version

Name:	Bilde 193536..jpg
Views:	1
Size:	29.7 KB
ID:	767321

    Fant ut at jeg må følge med på hjul avstandene neste gang jeg kjøper karosseri.
    Click image for larger version

Name:	Bilde 193543..jpg
Views:	1
Size:	92.4 KB
ID:	767319

    Fikk og veid bilen med org mellom akslen og den veier en del mer med de "nye" delene.
    Click image for larger version

Name:	Bilde 193542..jpg
Views:	1
Size:	35.2 KB
ID:	767320

    1490gram står det.
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

    Comment


    • "its alive!" mohoaoaha.

      Click image for larger version

Name:	Bilde 193544..jpg
Views:	1
Size:	84.7 KB
ID:	767322
      Ops! bordet mitt!
      ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

      Comment


      • Var i Moss i dag å prøvde meg på ny med antenne holder og antenne på plass. Til min overraskelse funket det like dårlig som sist.

        Det var ganske overraskende igrunn, siden jeg hadde rekkevidde på 30m ca når jeg testet hjemme.
        Så da spurte jeg de som jobbet der om de ble forstyrrelser av betong veggene eller noe slikt. Det var vist mulig sa de så da ble det at de prøvde å finne noen andre krystaller som jeg kunne teste for å eliminere dårlige krystaller.

        De fant jo ikke det da. Så da ble det til at jeg sto mitt på drifte banen og kjørte noe som funka, såvidt. Bilen var elendig å kjøre da den slapp meget lett og snurret nesten øyeblikkelig. Og om jeg kjørte pent ble den understyrt.

        Etter en stund ble kjøringen min noe bedre men problemet var tydelig i bilen.

        Etter en stund ble jeg frustrert av hele opplegget så da bestemte jeg meg for å dra noen piruetter.

        Det endte slik:
        Click image for larger version

Name:	Bilde 193545..jpg
Views:	1
Size:	54.8 KB
ID:	767325
        Skrelte av gummien fra dekket på null komma nix. (Hadde tatt ut dekkinnleggene når bildet ble tatt)

        Gikk å "furta" litt siden ikke noe funka og etter en stund spurte jeg om hvor mye en slik giga hertz dings kosta.

        De sa de hadde ett tilbud på en LRP . masse fancy funksjoner.

        Så da ble det tur ned i Moss og handel av den.
        Click image for larger version

Name:	Bilde 193546..jpg
Views:	1
Size:	16.5 KB
ID:	767326Click image for larger version

Name:	Bilde 193547..jpg
Views:	1
Size:	37.2 KB
ID:	767327

        De hadde ikke dekk innlegg så jeg måtte kjøpe ferdig limte dekk.

        Monterte alt sammen og rett bort på den store banen.

        Og fy søren for en forandring. motoren hadde fått silke myk gas og trillet uten problemer i nøytral.

        Beste enkelt investeringen innen RC jeg har hatt noen gang.

        Men selv om radioen var knall var det forsatt umulig å kjøre bilen. Tror den fettfylte diffen må flyttes fram eller tømmes.

        Det slapp meget lett, både ut og inn i svingene. fikk øvd meg på å bli myk på gassen ivertfall.

        Etter en stund kom det og etter ett gasspådrag heftige lyder fra girkassa.

        Alu drevet hadde blitt slitt ut.

        Hadde plast drev liggende så ingen problemer der tenkte jeg. Men motordrevet var jo "#!#! i alu det også!

        Aluminium i girkasser er noe så utrolig dårlig patent at de som fant opp det burde skytes.

        Alu drev mot alu drev er totalt ubrukelig!

        Nå skal jeg ordne meg nytt drev og ordne litt på oppsettet mens jeg venter.

        Tror den løse bakparten gjør at bilen får all vekt bakover ved pådrag noe som gjør at ut av svingene så må dekkene bak holde på plass både vekten av bilen som setter seg bakpå, i tillegg til å dytte mesteparten av vekten framover.

        Jeg tror stivere fjæring og dempere bak, mer toe inn foran og plassbytte av diffene vil gjøre susen.

        Det er allerede en del camber bak.
        Last edited by MatsNorway; 6 March 2010, 17:32.
        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

        Comment


        • Om du har stivere demping bak, så vil den jo bli enda mer overstyrt..? Å ha smoothere diff bak, som du sier, burde hjelpe.
          Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
          O.sæland hobby

          Comment


          • Hmm. Dersom du spiller Gran turismo 4 kan jeg fortelle deg at det fungerer omvendt.

            Stive fjærer bak med stive stab stab gir deg mulighet til å gå fortere inn i svinga før rompa slipper.

            Jeg kan jo vente litt med dempingen. Fjæringen er jo justerbar så det kan fikles med i mellom batteri skiftene.

            Noen som vet om jeg får stål drev med 19 tenner? evt 18T siden de kommer i samme pakka.

            Edit: glemte å nevne at den ene pinnen inni cvden hadde løsna også. Den låste venstre bakhjul. Den må ha løsna når jeg skrudde opp bilen.
            Last edited by MatsNorway; 6 March 2010, 20:44.
            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

            Comment


            • Tror du burde vente med fjæringen ja. Men etter av alt jeg har lært av oppsett, så vil stivere fjæring gjøre det verre. Men du kan jo prøve med diffen først, og så tukle med fjering om det ikke blir bedre. Så får du tatt en ting av gangen. Da blir alt mye lettere.
              Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
              O.sæland hobby

              Comment


              • Originally posted by MatsNorway View Post
                Hmm. Dersom du spiller Gran turismo 4 kan jeg fortelle deg at det fungerer omvendt.

                Stive fjærer bak med stive stab stab gir deg mulighet til å gå fortere inn i svinga før rompa slipper.

                Jeg kan jo vente litt med dempingen. Fjæringen er jo justerbar så det kan fikles med i mellom batteri skiftene.

                Noen som vet om jeg får stål drev med 19 tenner? evt 18T siden de kommer i samme pakka.

                Edit: glemte å nevne at den ene pinnen inni cvden hadde løsna også. Den låste venstre bakhjul. Den må ha løsna når jeg skrudde opp bilen.
                Kjører du med Playstationkontroll også eller?

                Tror nesten du skal lese litt løpsoppsett på nettet til andre biler jeg. Som regel er de stiveste fjørene foran, og de myke bak.

                Fabiz
                Smallsize Hobbyland A/S
                Team Losi : Spektrum

                Comment


                • Originally posted by Fabiz View Post
                  Kjører du med Playstationkontroll også eller?
                  Seff gjorde jeg det. På GT3 og GT4 var rattet alt for tregt da man ikke hadde kort ratt utslag. (jeg kjørte uten aids)

                  Slå 99% på GT3 og mellom 70 og 80% på GT4 du.

                  Ratt var overlegent på spill som Richard burns rally og V-rally 3, da hadde man kortere ratt utslag på logitec sin svære.
                  Den funksjonen slo aldri inn på Gran turismo så man var lett raskere med controll.
                  Originally posted by Fabiz View Post
                  Tror nesten du skal lese litt løpsoppsett på nettet til andre biler jeg. Som regel er de stiveste fjørene foran, og de myke bak.
                  Ja finnes det noe slikt på TL-01 så.

                  Burde hatt stab stag bak det hadde sikkert forbedret tingene.
                  Last edited by MatsNorway; 7 March 2010, 11:25.
                  ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                  Comment


                  • Har nå tettet bak diffen på ny og flyttet den fram.

                    Tok og brukte bra med silikon for å sikre at eneste mulige lekkasje vei var nede ved akselutgangene.
                    Click image for larger version

Name:	Bilde 193548..jpg
Views:	1
Size:	80.9 KB
ID:	767330

                    Tok og meg bryet med å kappe ned "spacerne" som holder demperne. Sparte sikkert 2-3gram..

                    Click image for larger version

Name:	Bilde 193552..jpg
Views:	1
Size:	49.6 KB
ID:	767331Click image for larger version

Name:	Bilde 193553..jpg
Views:	1
Size:	50.1 KB
ID:	767332
                    Last edited by MatsNorway; 7 March 2010, 18:09.
                    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                    Comment


                    • Originally posted by MatsNorway View Post
                      Burde hatt stab stag bak det hadde sikkert forbedret tingene.
                      Om den overstyrer, skal du ha stabstag fremme, og ikke bak.
                      Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                      O.sæland hobby

                      Comment


                      • Det du sier.. eller dere egentlig er at en bil som er helt pudding sitter bedre på veien en en som er stiv.

                        Overstyrer: slipper bak først.
                        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                        Comment


                        • Ja det er logiskt, en stiv bil vil mye heller slippe før en som er litt pudding gjør det, men den må ikke være får mye pudding.
                          Stivere fjører framme en bak!
                          Men det første jeg ville gjort er definitivt å skaffe noen skikkelige dekk!
                          Å kan du stile Downstop? å høyden på bilen? Sånne ting har mye å si!
                          || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

                          Comment


                          • RC og vanlig bil er ikke sammenlignbare de da.

                            Bilen er like over 5mm hele veien under, hva er downstop?

                            Dekka jeg kjørte med var sprell nye Sorex.
                            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                            Comment


                            • Du kan ikke sammenligne 1/1 og rc nei. Men du burde høre på oss som kan teorien om set-up. Hør spesiellt på oskar, for han har mye erfaring, og kjører som en gud. Med downstop så tror jeg at han mener "droopen" på bilen. Altså hvor mye hjulene henger igjen på bakken når du løfter bilen. Men dette kan sikkert Oskar Bekrefte/avkrefte.
                              Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                              O.sæland hobby

                              Comment


                              • Mye rekti der Men at jeg kjører som en gud er vel mye hart å ta i
                                || The Black Pearl ||MuchMore Power ||

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X