Announcement

Collapse
No announcement yet.

TL-01 modified - Fra hyllepynt til racebanen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har gjort en liten mod for å gjøre det enklere å få likevekt på Skrotet.

    Åhuffameg!



    Click image for larger version

Name:	Bilde 008.jpg
Views:	1
Size:	27.5 KB
ID:	771650Click image for larger version

Name:	Bilde 011.jpg
Views:	1
Size:	34.8 KB
ID:	771651Click image for larger version

Name:	Bilde 005.jpg
Views:	1
Size:	25.0 KB
ID:	771649Click image for larger version

Name:	Bilde 010.jpg
Views:	1
Size:	27.2 KB
ID:	771652
    Var ikke jeg som dreide, så ble ikke helt slik jeg ville men. Vi fant og ut at det fremre lokket er limt på. Så det løsna når vi hadde dreid ned nok av den limte flaten. For å feste det igjen ble det TIG sveiset på igjen.

    Blir spennende å se hvor lenge den holder.
    Last edited by xilian; 4 December 2010, 19:33.
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

    Comment


    • du er sykelig opptatt av vekt fordeling ass
      CRC - 3Racing - Tamiya

      Comment


      • Bare om jeg merker det.
        Dette ble gjort for morro også må sies.

        Også sa jeg jo at jeg skulle. Så da måtte jeg liksom.
        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

        Comment


        • Det er viktig og ikke gi seg det er jeg enig i
          CRC - 3Racing - Tamiya

          Comment


          • Deltok på drifte konkurranse for en stund tilbake.
            Før det så hadde jeg driftet en helg da det var mye feste/klin på banen etter 1/12 bilene.
            Når det blir bra med feste fungerer bilen bra nok til at jeg kan kjøre finfint. Bra med fart og vinkel osv.

            Men desverre var det noe så teit som smøre/polerings tvang av dekkene på konkurransen.. Dekka ble så glatte at jeg enten understyrte eller hadde for høy fart inn i svingene. Det ble og vanskeligere å hente inn kontraer. bilen var ikke satt opp for så lite grep.

            Gidder nok ikke drifting mere om slikt blir normen. For med polerte dekk syns jeg det gikk så sakte at det ble kjedelig å kjøre.
            Kan jo ha noe med at jeg har fått litt bedre setup på touring bilen. Drar fint noen powerslides om jeg har dårlige dekk på den.

            Nå skal det nevnes at jeg hadde vært på fylla i to dager før og var vel ikke i tidenes form den søndags morgenen..
            Men etterhvert som smøringen ble borte og jeg ble bedre så gikk det riktig så fint, gøy var det også, men dette var etter konkurransen.
            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

            Comment


            • smøretvang?? det er da dekkregler for hvilke dekk som er lovlig i driftekonkurranser, men har aldri hørt om smøring på driftedekk..

              plejmo
              Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
              Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
              Smått&Rått Harstad

              Comment


              • Det ble brukt smøring fordi grepet var altfor godt for drifting slik som det kjøres på asfalt o.l underlag der bilene drifter rundt.
                Smøretvang ble det naturligvis! Se for deg en bil som har på smøring, fordi grepet skal være slik som vi aktive driftere er vant med, kontra en som ikke smøre. Twindrifting da, blir innteresant!
                At vi kunne redusert smøringen litt er en justering vi kunne ha gjort ser jeg i ettertid, men ifra førere vi ser på hvert eneste løp fikk vi tilbakemelding om at det var fint ''føre''.
                Det står også klart og tydelig at arrangører av konkurranser står fritt til å gjøre slik modifikasjoner mtp reglemang, infomert om smøring var det også gjort i invitasjonen til konkurransen!

                Retteråsen
                Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                Comment


                • haha, synes t-drift er konge uansett underlag, og har ikke planer om å smøre dem

                  plejmo
                  Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                  Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                  Smått&Rått Harstad

                  Comment


                  • Neida, men hvis du kjører på teppe med MASSE klister i, kan det hende du vurderer å smøre de litt... Hehe
                    Etter en runde uten smøring, så lå det tykt med dekk klister på dekket, noe som gjorde dekkene til noe du kan sammenligne med gummi dekk på asfalt omtrent! Satt litt på spissen.

                    Retteråsen
                    Sheriff Retteråsen - Rc Drift Club Norway - Sponsor:Absolutthobby Yokomo
                    2010: 3.pl NM | 2011: 1.pl Norgescup 2.pl NM 3.pl D1RC VM |12.pl Yokomo Drift Worlds | 2012: 5.pl Open European Championship | 2013: 12.pl Yokomo Drift Worlds

                    Comment


                    • AHA!!! da blirr'e andre boller..

                      plejmo
                      Drifting er ganske likt sex, du må ha den perfekte vinkel og inngangsfart, samt bytte gummi ofte
                      Tamiya TA03F Pro, Yokomo DRB hyper drive ssg high traction.
                      Smått&Rått Harstad

                      Comment


                      • Dummeste jeg har hørt.. Jeg kjørte LP felger på klistra bane. Gikk fint å drifte.. Med en Hæv av en bil og EZrun motor. Ganske sikker på at flinkisene hadde fint driftet på det føret også. Mulig de måtte ha gjort bilene mindre responsive bare.

                        Tenkte å gå tilbake til gummihjul og kjøre spor med denne elns.. vet ikke om jeg gidder egentlig..

                        Unasett.
                        Har lagd nytt dempertårn bak.. Fordi jeg hadde dødtid på jobben.
                        Tegninger for dempertårn bak til TL-01 som PDF: Demperfeste.pdf
                        Om du skal være nøye bør man gå ned til 2.9mm hull. Xray sine skruer er under mål.
                        Jepp jeg bruker maskin skruer på nesten hele bilen nå. Funker fint.

                        Dempertårnet gjorde opphenget sykt mye diggere. Tror det kan hjelpe bra på for å få skikk på bilen.
                        Den ble ikke så vakker da men.. Litt ute av form på tilvirkning.

                        Tenkte å lage til foran også en dag.Click image for larger version

Name:	TL-01 DT2.jpg
Views:	1
Size:	15.4 KB
ID:	772382
                        Den blir nok ikke like strøken som på renderingen.
                        ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                        Comment


                        • Å jeg som ikke trodde noen likte disse bilene Å at du har gjort såpass med din er jo helt utrolig! Har 4 TL01 selv.. Morsome biler Å hvem vet, kanskje jeg stjeler noen ideer fra deg
                          sigpicMorten Nilsen 1989
                          Har mye rart innen RC..

                          Comment


                          • Bilder av dempertårnet og Subaru karosseriet. (bra lakk jobb av Retteråsen)
                            Click image for larger version

Name:	TL-01 Demperfeste low res.JPG
Views:	1
Size:	46.8 KB
ID:	773664Click image for larger version

Name:	TL-01 Subaru kaross low res.JPG
Views:	1
Size:	36.3 KB
ID:	773665Click image for larger version

Name:	TL-01 front low res.JPG
Views:	1
Size:	32.5 KB
ID:	773666

                            Jepp... Det er yeah racing dempere med xray top del.

                            Yeah racing dempere virker som om man må kjøre inn litt. De virker lettere nå en når de var nye.

                            Som dere ser så er den en del nye deler.. Blir spennende å se om den får traction roll pga den høye servoen.
                            Har forsatt det gamle chassiet i såfall.

                            Chassiet kosta 150kr tror jeg. for å få vektfordelingen riktig er servofestene kortet ned så servoen er litt til venstre.
                            Innenfor servoen er det også 20gram bly.
                            Last edited by MatsNorway; 28 May 2011, 12:43.
                            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                            Comment


                            • Etter driftingen bestemte jeg meg for å åpne diffene og da fant jeg ut at Den ene diffen var mosa. Den ble så limt sammen og satt foran som en spool. Deretter gjorde jeg den andre diffen strammere og satte den bak. Deretter satte jeg på de lange bærearmene dere ser på forrige post.

                              Dro så å kjørte på Rcland.

                              Doningen funka som bare det både på rcland og på Sørli. Det var sykt digg å endelig ha en stabil bil når jeg gikk på bremsen.
                              På rcland var den knall fin å kjøre. På sørli ble den understyrt.



                              Eneste jeg har gjort nå er å pansjonere styrehubbene i plast. Byttet til alu hubber fra 3racing. Tighte og fine. Bedre en GPM som har slærk imellom lager og hub. Det var derfor jeg ikke brukte de. Bruker forsatt C-armen til GPM med 3racing foringer da..
                              Trenger vel no shims om det skal bli heelt 100%.

                              Neste blir å sette noen tider å se om jeg kan finpusse på setup. Tror jeg må ha litt hardere demping blant annet.

                              Tror hoppingen i svingene kommer av dempingen er for myk.
                              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                              Comment


                              • Var en ny runde å kjørte på Rcland

                                Jeg kan gå go for de felgene jeg har og dekka. Dekka har jeg aldri smurt men de sitter som bare det. HPI advan teppe dekk.

                                Nå hadde jeg problemer med traction roll i "lang" svingen på Rcland. Det skyltes nok at servoen står høyt og at bilen var litt høy.

                                Men slet med å få den lav nok og hoppingen i svingene kommer av og til.

                                Har bestilt shims, dekk, felger, kuleledd osv.

                                Nå skal slærket fjernes. tipper den blir litt gjevnere å kjøre da.

                                Men den gikk som ett uvær da. Blir spennende å se rundetider.

                                Beste jeg har kjørt med Xrayen er 7.4XX

                                Fikk aldri helt dreisen på xrayen. Tror jeg skal ha bil med differ både foran og bak neste gang.
                                Nå er den bygd om til RWD. Var gøy å få kjørt de sporene jeg ville. Fungerte mye bedre en forventet også.
                                Beste tid med det er 8.15_ med sorex både foran og bak. Speedmind felger er i min bok bare dritten.. alt for myke.
                                Last edited by MatsNorway; 28 September 2014, 18:30. Reason: skrivefeil
                                ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X