Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hei, har tenkt til å kjøpe med rc bil. valget er mellom Rustler Vxl og Slash 4x4. heller mest mot Rustler. da jeg har lyst på litt mer fart en slashen. er snakk om en 6808 slash. tar slashen wheele? med 2s lipo?

    Comment


    • Jeg har både Slash og Rustler, begge bilene er bra, men man kan ikke sammenligne bakhjulstrekk og 4x4.

      Rustler får bra fart, men du må passe på motortemp. Du kan nok få den lett opp i 100-120. På vintern på du ha kjettinger eller paddles for å kjøre. Slashen med 4x4 er mer egnet til å kjøre på vintern

      Begge bilene tar wheelie på 2s. Om du bruker senter-diffen på slash tar den ikke wheelie. Senter-diff er ikke noe bra på rc. Bare sliter ut forhjula ved aks.

      Om du faller på slash. Ikke kjøp #6808. Det er den gamle utgaven. Mens den nye utgaven har low center of gravity chassis og holder seg mye bedre på veien. Jeg har kjørt i godt over 100 og snurra uten å få roll

      De gamle Slash-kjørerne trodde ikke på meg da jeg fortalte det^.
      Forskjellen på den gamle og den nye slashen ser du på bildet under
      Last edited by simen0904; 23 July 2014, 23:23.
      Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
      http://www.youtube.com/animatorsimen

      Comment


      • er det virkelig så stor forskjell på low center of gravity chassis og orginalt som på 6808?

        Comment


        • Originally posted by revoselger View Post
          er det virkelig så stor forskjell på low center of gravity chassis og orginalt som på 6808?
          Kjørte en test her om dagen (kjørte på en våt grusbane; jepps MYE rengjøring etterpå...): En ut av boksen 6808 og en ut av boksen slash premium (6804R, heter den vel). følte det var stor forskjell, særlig med 3s Lipo. med de heftigste batteriene i det høye chassiset måtte jeg holde mye mer igjen for å ha kontroll, mens med LCG chassiset var bilen relativt sett stabil.

          NB, dette er en nybegynners betraktninger og det er jo flere forskjeller mellom bilene enn bare chassiset. Sikkert noen veteraner her inne som kan bidra med mer bevingede ord

          Comment


          • Jeg vil tro de er en ganske stor forskjell ja. Får man hele tyngdepunktet ned 1-2 cm gjør det store utslag.

            Har bestilt en større motor til min Slash etter Velineon-havari. 550-størrelse børsteløs på 4000kv. Tåler bare 2S, men skal ha ganske mye mer kraft enn vanlig 540-størrelse så den går lettere og kan dreves tyngre. Spent på å prøve.
            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

            Comment


            • Originally posted by Odd-M View Post
              Jeg vil tro de er en ganske stor forskjell ja. Får man hele tyngdepunktet ned 1-2 cm gjør det store utslag.

              Har bestilt en større motor til min Slash etter Velineon-havari. 550-størrelse børsteløs på 4000kv. Tåler bare 2S, men skal ha ganske mye mer kraft enn vanlig 540-størrelse så den går lettere og kan dreves tyngre. Spent på å prøve.
              Jeg har solgt min Slash nå, men den hadde en ten-shock 550 motor og jeg kan love deg at dette blir forskjell fra standard Velineon-motor Selv om du "bare" kjører på 2S, du har en helt annet moment som gjør at du kan gire om og få en mye mer spennende bil å kjøre med tanke på hopp og akselerasjon etc.. ESC'en min var heller ikke standard, det var en Xerun SCT pro, som også vil gi deg det du trenger av strøm...
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • Tenshock er samme som SkyRC som jeg har bestilt. Kjørte du den vanlige 2 poler eller storebror med 4 poler?
                Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                Comment


                • Kjører Tekin Pro4 3300kv 4 polet på en av mine andre biler og den motoren er et BEIST på 3S! Om jeg skulle valgt fra øverste hylle ville det blitt en slik Pro4 HD (550-størrelse) men det blir litt råflott i en bil som bare brukes til hopp og sprett.
                  Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                  Comment


                  • Originally posted by Odd-M View Post
                    Kjører Tekin Pro4 3300kv 4 polet på en av mine andre biler og den motoren er et BEIST på 3S! Om jeg skulle valgt fra øverste hylle ville det blitt en slik Pro4 HD (550-størrelse) men det blir litt råflott i en bil som bare brukes til hopp og sprett.
                    Det var en Tenshock SC411 4000KV motor, den hadde mer en nok umph til å kjøre på en middels stor bane hvertfall

                    Du finner litt info i prosjekttråden min i sig'en min

                    Den jeg har i Teknoen min nå (Ikke ferdigbygd) er en 5200KV motor, så får håpe det ikke blir for mye av det gode hehe
                    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                    Comment


                    • SC411 er med 4 poler. Jeg har gått for lillebror med 2 poler, som er litt snillere mot ESC. Håper VXL-3S klarer å drive greiene uten å "koke". Motor er oppgitt til 98A strømtrekk.
                      Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                      Comment


                      • Originally posted by Odd-M View Post
                        SC411 er med fire poler. Jeg har gått for lillebror med 2 poler, som er litt snillere mot ESC. Håper VXL-3S klarer å drive greiene uten å "koke". Motor er oppgitt til 98A strømtrekk.
                        Den vil bli bra den, helt klart!
                        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                        Comment


                        • Har problem med at min vxl 3500 motor går bra i 10 sekund så går den ned på halv fart og ESC sier at batteriet er tomt. Eg vet at batteriet er bra da eg bruker det i andre biler som min 1/8 med SC motor i der står det RX8 og 1900kw motor.

                          Da er mitt spørsmål er motoren gåen ??
                          Takker for svar
                          Sveinung Nå 71mod

                          Comment


                          • Det kan virke som motoren er gåen ja.
                            Om du er på fb er det en gruppe som heter Rc Interesserte i Norge der du kan stille spørsmål. Det kan være mye bullshit der, men også mange med mye erfaring som vet hvorfor motoren din ikke går

                            Forum har blitt helt dødt
                            Summit 1/10 CC2560Kv, Slash CC2200kv, Ken Block VXL, Rustler, Giga Crusher BL, Blizzard BL, Blizzard BV206 RC, SCX10 Honcho, Super Cub, Extra 300, F450, Phantom, Blade mQx.
                            http://www.youtube.com/animatorsimen

                            Comment


                            • Hei Simen takker for svaret ditt.
                              Bilen skal brukes som utlånsbil og prøve å trigge nye til å komme og kjøre og selvsagt kjøpe seg bil selv. Så da er det jo litt kjekt om alt virker.
                              Sveinung Nå 71mod

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X