Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg rister bare ut litt etterhvert. Men sikkert kjekt med en sånn duk. Du får enda mer bruk for den når du kjører i gjørme og regn. Da fylles bilen med mye verre saker.

    Den midtdiffen brukes vel kun til banekjøring? For spøl og sleng er det bedre med låst midtdiff.
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

    Comment


    • merker ikke noe forsjell med eller uten den diffen. det er jo glatt ute jo :O
      tengte på en slik duk. men hvordan blir det med varmen da?

      Comment


      • var å såg på min nå litt. såg for muligheten til og tette der akslingen går fram. så ser jeg på akslingen at det er borte litt blå maling. så svinget jeg på hjulene så ser jeg det at når jeg har maks utslag på hjulene så tar ene plast delen bortig akslingen.

        har dere hvært plaget med dette?

        Comment


        • Ja, på både Slash og Stampede. Det gnager litt men ikke helt inn til skruen.
          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

          Comment


          • Re: Slash 4x4 1/10

            Originally posted by Odd-M View Post
            Ja, på både Slash og Stampede. Det gnager litt men ikke helt inn til skruen.
            Er ikke langt unna på min

            Comment


            • Originally posted by maruhus View Post
              prøvde diffen som fulgte med. men har ingen efekt av den nå som det er vinter. men har et problem. det blir helt full av sne med en gang. den spinner jo bare så er ikke så rart. noen utbedringsforslag til dette. eller kjøper dere bare et slik beskytelses deksel eller duken man kan legge åver?
              Sjekk denne linken, dette funker bra for meg
              5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
              Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

              Comment


              • Du kan jo "tweake" litt på stagene for å unngå det, om det rubber mye.
                Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                Comment


                • Sjekk denne linken, dette funker bra for meg
                  takker for svar der
                  har sett litt på noe sånt. men denne tetter vell ikke akslingen under bilen?
                  kjører du med 3s batteri?

                  Du kan jo "tweake" litt på stagene for å unngå det, om det rubber mye.
                  har trimmet på kontrollen å nå står den helt til ene siden så må sikker ta laus å justere slik at det blir nesten rett. kan umulig være helt fra at servoen står å bryter mot plastigen slik at armen på den blir bøyd opp. får se i morgen når bilen er blitt tørr om jeg ikke tar laus armen eller jsuterer det slik at den nesten går beint framover når trimmen står i 0 posisjon.

                  håper delen mine kåmmer snart så jeg får oppgradert litt. så den 20. blir det bestilt nye batteri. noen anbefalinger?

                  Comment


                  • Originally posted by maruhus View Post
                    takker for svar der
                    har sett litt på noe sånt. men denne tetter vell ikke akslingen under bilen?
                    kjører du med 3s batteri?
                    Nei den tetter ikke for akslingen, da er det etter min mening det beste å bruke 'halebom-metoden' og det er rett og slett ta en halebom fra ett 450 RC-helikopter og tilpasset hele veien og limt fast sånn at den ligger stødig. Selv så bruker jeg Plasti-Dip med stort hell:

                    Click image for larger version

Name:	2013-01-13 08.35.05.jpg
Views:	1
Size:	45.7 KB
ID:	779854

                    Click image for larger version

Name:	2013-01-13 08.35.17.jpg
Views:	1
Size:	29.6 KB
ID:	779855

                    Click image for larger version

Name:	2013-01-13 08.35.46.jpg
Views:	1
Size:	29.6 KB
ID:	779856

                    Click image for larger version

Name:	2013-01-13 08.35.57.jpg
Views:	1
Size:	31.3 KB
ID:	779857

                    Jeg har noen ekstra bunnplater liggende som er nye og som jeg ikke trenger ettersom jeg konverterer mine Slash til Rally-bunnplata.
                    Om du vil kan jeg lage en slik fiks ferdig for deg med halebom installert for en billig penge + frakt (Selvkost) om det er av interesse.
                    Den vil da være farget svart istedenfor original grå.

                    Og nei, jeg kjører ikke på 3S lengre, på banen vi har holder det massevis med 2S og batterier med bra nok 'punch'

                    Skal du kjøre på 3S så må du oppgradere drivakslinger i stål sånn som MIP, Tekno etc.
                    Men det går styggfælt da
                    Last edited by Bakstad; 13 January 2013, 07:51.
                    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                    Comment


                    • Re: Slash 4x4 1/10

                      Originally posted by hugin_q3 View Post
                      Nei den tetter ikke for akslingen, da er det etter min mening det beste å bruke 'halebom-metoden' og det er rett og slett ta en halebom fra ett 450 RC-helikopter og tilpasset hele veien og limt fast sånn at den ligger stødig. Selv så bruker jeg Plasti-Dip med stort hell:

                      [ATTACH=CONFIG]61430[/ATTACH]

                      [ATTACH=CONFIG]61431[/ATTACH]

                      [ATTACH=CONFIG]61432[/ATTACH]

                      [ATTACH=CONFIG]61433[/ATTACH]

                      Jeg har noen ekstra bunnplater liggende som er nye og som jeg ikke trenger ettersom jeg konverterer mine Slash til Rally-bunnplata.
                      Om du vil kan jeg lage en slik fiks ferdig for deg med halebom installert for en billig penge + frakt (Selvkost) om det er av interesse.
                      Den vil da være farget svart istedenfor original grå.

                      Og nei, jeg kjører ikke på 3S lengre, på banen vi har holder det massevis med 2S og batterier med bra nok 'punch'

                      Skal du kjøre på 3S så må du oppgradere drivakslinger i stål sånn som MIP, Tekno etc.
                      Men det går styggfælt da
                      Såg på min her om dagen der dere er plaget med å få stein inn. På min kan det ikke kåmme noen ting inn bake. Er jo et blangt plast deksel som går helt bak. Problemet er i front. Så hvis den tetter bare i front er jeg intrisert

                      Comment


                      • Det kommer dritt inn bak også, via de luftehullene. Men problemet er stein som kommer inn i front. Jeg har kuttet halebommen på min rett bak der styrestaget går mot akslingen, slik at de ikke treffer hverandre. På akslingen har jeg satt en stor O-ring for å hindre at stein kommer inn der. Fungerer mye bedre enn originalt.
                        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                        Comment


                        • får se hva jeg får til
                          må fikse styringen slik at ikke den tar borti på et vis :P
                          kjørte sund ene diff i dag pga dem ikke hadde satt sett skruven sikkerlig fast på drevvet på motoren så det var løst så nå venter jeg bare på alle delene slik at jeg kan sjekke alt å kjøre på et sikkerlig vis
                          så må jeg bestille lager så jeg har til sommeren

                          kjente på lagret dere er plaget med i dag. er ingen tein til skit i det så foreløpig holder det

                          dere har ikke en bit av halebommen som jeg kunne kjøpt av dere ?
                          slik at jeg får tatt alt når jeg er i gang. hvis ikke lager jeg bare et rør på verkstedet i dreibenken

                          Comment


                          • Søk på elefun.no, t-rex 450 halebom. Koster ca. 70,- for en topakning pluss 29,- i frakt. Tror ikke du klarer å dreie noe så tynt og lett som disse halebommene, sånn helt uten videre. Og til den prisen hadde jeg ikke lagt mye sjel i å gjøre det selv.
                            Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                            Comment


                            • hmm
                              da e sekkert sant :P

                              hvilke drev burde jeg har for å kjøre med 3s batteri?

                              Comment


                              • Originally posted by maruhus View Post
                                Såg på min her om dagen der dere er plaget med å få stein inn. På min kan det ikke kåmme noen ting inn bake. Er jo et blangt plast deksel som går helt bak. Problemet er i front. Så hvis den tetter bare i front er jeg intrisert
                                Som du ser så går røret helt ut til front, denne dekker fullstendig hele veien.
                                Du slipper problemet med grus og småstein inn til senterakslingen fullstendig med denne metoden

                                Bare PM meg om du er interessert.
                                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X