Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slash 4x4 1/10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva gjør du med styrestaget da? Det er jo knapt med plass i utgangspunktet
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

    Comment


    • Originally posted by Odd-M View Post
      Hva gjør du med styrestaget da? Det er jo knapt med plass i utgangspunktet
      Det er trangt der ja, men røret er tynt så det går akkurat
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • Alternativt kan du gjøre hva jeg har gjort. Jeg har selv liggende 2 sånne halebommer, men følte ikke det fungerte bra nok.
        Jeg fulgte derfor denne guiden i stedet.

        Kort forklart. Du tar borrelås beregnet for å limes fast, tar av en passe lengde med den fuzzy siden, snurrer den rundt senterakslingen, med fuzzy siden inn imot senterakslingen. Pga limsiden blir da imot body og cover, vil denne limes fast helt i front der ting kommer inn.
        Ever tried? Ever failed? No matter, try again, fail again, fail better.

        Comment


        • den der ideen har eg mere trua på fungerer ja takk så meget
          nå er jo bommen bestilt. å jeg trenger di ikke akkurat til hellekoptret da :O

          Comment


          • Originally posted by lain View Post
            Alternativt kan du gjøre hva jeg har gjort. Jeg har selv liggende 2 sånne halebommer, men følte ikke det fungerte bra nok.
            Har du prøvd med rør? Den metoden vil ikke tette så godt som ett rør. Men borrelås eller annen oppbygging av røret fungerer det, men jeg anser det som en makeshit-metode du gjør på banen der og da

            Pluss et rør ikke berører noe som helst, men borrelås-metoden vil konstant måtte være i kontakt med veggene i bunnplata, og vil slites ut over tid.
            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

            Comment


            • har et ulite spørsmål. kordan giring kan jeg bruke nå på vintern? står standar batteri i så jeg satte på det største tannhjulet på motoren og det minste på diffen. er vinter nå så varme bekymrer meg ikke da det blir fult av sne og is rundt motor og ecu.
              er vell så at for å få mest fart må man ha minste tannhjulet på diff og størst på motor eller tar jeg helt feil?

              da jeg hadde satt på dette oppsettet så ble det slik et fin lyd. høres ut sim ene tannhjulet tar borti en plass. men kan ikke se noen plass. brukte det trikset med papiret som dere nevnte når jeg tightet til :P

              kan denne lyden oppstå bare for at tannhjulene er nye?

              Comment


              • Originally posted by hugin_q3 View Post
                Har du prøvd med rør? Den metoden vil ikke tette så godt som ett rør. Men borrelås eller annen oppbygging av røret fungerer det, men jeg anser det som en makeshit-metode du gjør på banen der og da

                Pluss et rør ikke berører noe som helst, men borrelås-metoden vil konstant måtte være i kontakt med veggene i bunnplata, og vil slites ut over tid.
                Nå er borrelåsen faktisk limt fast i veggene, og det er busten, den fuzzy delen av borrelåsen som "hele tiden" er i kontakt med midt staget. Har ikke merket noe slitasje på den jeg satte inn i sommer, men uansett en billig ting å gjøre på nytt ved behov.

                Jeg hadde de halebommene som sagt, men følte det ble for trangt rundt styreservo armen blant annet.
                Ever tried? Ever failed? No matter, try again, fail again, fail better.

                Comment


                • Originally posted by lain View Post
                  Jeg hadde de halebommene som sagt, men følte det ble for trangt rundt styreservo armen blant annet.
                  Skjønner.. Den halebommen jeg bruker har akkurat plass nok og måler Ø11,8 mm utvendig. Den bommen er fra Fly-Sky
                  Kona sin bom er ett karbon-rør kjøpt hos HobbyKing og måler Ø12.20 mm og gir fullt utslag også.
                  5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                  Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                  Comment


                  • Click image for larger version

Name:	20130117_220138.jpg
Views:	1
Size:	40.5 KB
ID:	779892Click image for larger version

Name:	20130117_220145.jpg
Views:	1
Size:	54.8 KB
ID:	779893
                    Click image for larger version

Name:	20130117_220152.jpg
Views:	1
Size:	50.1 KB
ID:	779894


                    da hadde man laget seg kjettinger

                    men manglet en meter med kjetting så må vente med alle 4. fikk bare på bakhjulene

                    noen som kan si meg om det er nok med kjøleribber på 3s batteri nå på vinetern eller må jeg kjøpe outwear å vifte?

                    Comment


                    • ingen som vet noe om det jeg sprte etter i tidlikere svar?

                      Comment


                      • Lyden? Kan godt være for trangt på spurdrevet, et lager som er gåent eller diffen som strever. Vanskelig å gi diagnose på ulyder over internett. Jeg følger stort sett en enkel resept; kjører til det smeller. Bestiller dobbelt opp av deler til det som ryker, så har jeg til neste gang. Elefun har det aller meste på lager og sender kjapt.

                        Nå har jeg også to nesten identisk biler, så kan bruke mye deler om hverandre. En stor fordel sånnsett.
                        Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

                        Comment


                        • ulyden e nok bare drevvet. satte det på flere ganger. ble samme lyd. men drit i det. skal ikke brukes uansett :P

                          er det nok med kjøleribber nå på vintern som han ligger på -20 grader ute eller må jeg kjøpe trekk og vifte?

                          Comment


                          • I utgangspunktet ville jeg sagt ja. Men det kommer også an på kjørestil.
                            Jeg har alltid med meg denne, så kan jeg ta sjekk ved behov.
                            Ever tried? Ever failed? No matter, try again, fail again, fail better.

                            Comment


                            • må vell bare skaffe meg iphone da :O

                              Comment



                              • finnes det slike som er forsterket?
                                driv aklingen smalt av. trodde dem var satt bra sammen men næida.
                                eller noen andre forslag?

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X